• Anonym (Andy)

Vet inte om min partner är rätt för mig

Hej alla.

Är ny här så vet inte om jag postar rätt.

Jag har ett liter (ganska stort) problem..

Jag tror inte jag älskar min sambo längre.

Vi blev tillsammans ganska snabbt (jobbar på samma jobb) och flyttade ihop ovanligt snabbt (efter ca 3 månader). Vi snackade båda innan förhållandet att ingen av oss klarar av om den andre är klängig eller inte får egentid. Men problemet är; att så fort möjligheten finns så ska hon kramas eller pussas eller bara hänga på mig. Träffar min kompis kanske tre gånger i veckan, och så fort jag är med honom så blir det massa gnäll om att jag är borta länge, hon får ingen tid med mig, blir sur för det ena och andra. Har försökt ta upp detta men det är samma direkt efter att vi pratat om det.

Jag klarar verkligen inte av att ses hela tiden, och dessutom på jobb.

Det är verkligen världens snällaste människa och hon älskar verkligen mig.

Jag har problemet med att göra slut för jag vet hur förkrossad hon skulle bli. Även fast jag vet att det är det enda rätta. Hur ska jag göra?

Tack vänner

• Svar på tråden Vet inte om min partner är rätt för mig
  • Anonym (A)

Kanske är dags för dig att växa upp istället.

• AnnaZL

Du gör henne ingen tjänst genom att fortsätta ett förhållande du inte vil vara i.
    Visst, det är vanligt att folk blir jätteledsna när deras partner gör slut med dem, men det går över. Det är långt värre att inse att den du trodde älskade dig har plågat sig igenom förhållandet och helst velat slippa dig, men trott att du var så skör att du inte skulle klara dig själv.

Svar på tråden Vet inte om min partner är rätt för mig