Anonym (K) skrev 2018-09-11 19:55:20 följande:
Vi försöker också få till en trea! Egentligen skulle vi bara ha två barn men i februari blev jag oplanerat gravid. Tre dagar efter bim började jag få ljusa bruna flytningar. Jag vet att det är vanligt med små blödningar i början av en graviditet men jag hade varit gravid tre gånger tidigare och haft såna flytningar i en av graviditeterna och den slutade med mf i v 7. Så jag var inställd på att det skulle bli mf igen. Mycket riktigt, under påsken när jag var i v 6+0, övergick de bruna flytningarna till att bli ljusröda och öka i styrka. På kvällen dagen efter fick jag en störtblödning precis när jag gick ut från sjukhuset efter att ha blivit hemskickad från gynakuten eftersom jag inte blödde tillräckligt mycket eller hade tillräckligt ont. Jag ville inte gå in igen utan gick hem (bor nära) och när jag kom hem hade jag blött igenom binda, trosor och byxor. Sen satt jag på toa i två timmar innan blödningen minskade så pass mycket att jag kunde ta på trosor med binda och gå och lägga mig. Embryot kom ut nästan direkt och jag hade aldrig ont vilket jag inte hade vid mitt första mf heller.
Efter mf kom vi fram till att vi vill ha ett tredje barn. Vi hade vant oss vid tanken på att bli trebarnsföräldrar och såg fram emot den lilla som skulle ha kommit i november. Jag blödde i 6 dagar, fick negativt graviditetstest ett par dagar senare och hade äl 11 dagar efter jag började blöda. Sedan mf har jag haft äl varje cykel, dvs 6 gånger och jag är tyvärr fortfarande inte gravid. Nu väntar vi in den 7:e äl som borde komma om ungefär en vecka.
Hej, välkommen och beklagar!
Håller tummarna för oss alla :)