• Dded

    Opodo, bluff?

    Hej! Jag bokade en resa till London med mina kompisar med Norweigan via Opodo. Vi fick bekräftelse från Opodo att resan dit är bekräftad men att hemresan bearbetas. Från Norweigan fick vi mail med biljetter till utresan.

    Idag ringde jag till Opodo som menar att det kan ta upp till 24 timmar innan man får biljetterna. Har nu gått mer än 24 timmar och vi har fortfarande inte fått våra biljetter. Kundtjänst öppnar först imorgon 08:00 igen.

    Ringde till Norweigan nyss och dom säger att resan dit är bokad via deras hemsida (vilket ju inte stämmer) och så fick jag dessutom reda på att det betalats med ett annat kort än det vi betalat med.

    Har dessutom kollat recensioner nu i efterhand och det verkar vara en oseriös resebyrå.

    Vad gör vi? Kan dom (opodo) avboka vår utresa då det tydligen inte är betalt med det kort vi använt? Någon som vet?

  • Svar på tråden Opodo, bluff?
  • Mongoliet

    Bokade Norweigan via Kiwi & hade samma problem. Hade tur & fick tillbaka 5 av 7000 efter att ha mailat både Kiwi & Norweigan varje dag i en månad minst. Kommer aldrig boka via någon av de mer udda resebyråerna. Hade jag inte legat på båda dagligen hade jag inte lyckats. De bara skyllde på varandra.

  • Mongoliet

    De gjorde samma. Trixade med bokningarna & dessutom helt plötsligt extra byte mm. Som jag inte vill ha. Aldrig Norweigan igen heller..

  • Dded

    Åh! Jag brukar vanligtvis alltid kolla upp omdömen först men i detta fall blev det bara så. Funderar nu på om vi ska boka nya biljetter men vet ju inte om dom drar resterande pengar i dagarna? Undrar om man kan ringa till banken och avbryta transaktionen då den fortfarande är reserverad bara?

  • Dded

    Åh! Jag brukar vanligtvis alltid kolla upp omdömen först men i detta fall blev det bara så. Funderar nu på om vi ska boka nya biljetter men vet ju inte om dom drar resterande pengar i dagarna? Undrar om man kan ringa till banken och avbryta transaktionen då den fortfarande är reserverad bara?

  • AppleNerd86

    Hej,

    Vet att tråden är gammal , men jag råkade ut för liknande problem med att pengar drogs från okänt kort som inte är mitt .

    Kunde du lösa problematiken , om ja , hur gjorde du ?

    Ringde till Norweigan nyss och dom säger att resan dit är bokad via deras hemsida (vilket ju inte stämmer) och så fick jag dessutom reda på att det betalats med ett annat kort än det vi betalat med.

    Har dessutom kollat recensioner nu i efterhand och det verkar vara en oseriös resebyrå.

    Vad gör vi? Kan dom (opodo) avboka vår utresa då det tydligen inte är betalt med det kort vi använt? Någon som vet?

Svar på tråden Opodo, bluff?