• hDsson

rosa flytningar - vecka 5 SVARA

Hej! Jag är i vecka 5 och jag undrar om det är vanligt att ha rosa flytningar lite till o från i några dagar i sträck? Det kommer bara lite på pappret mest på kvällen..

• Svar på tråden rosa flytningar - vecka 5 SVARA
  • EpicNurse

Ja det är sjukt vanligt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Ja)

Ja det är det. Kan va den blödning som många får i början av graviditeten när ägget fäster

• Anonym (What)
    Anonym (Ja) skrev 2018-09-11 22:16:52 följande:

Ja det är det. Kan va den blödning som många får i början av graviditeten när ägget fäster

Ägget fäster inte i vecka 5.

Blödningen man kan få i början är ju pga att det släpper lite slemhinna trots att man är gravid. Genombrottsblödning heter det.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (What) skrev 2018-09-11 22:21:47 följande:

Ägget fäster inte i vecka 5.

Blödningen man kan få i början är ju pga att det släpper lite slemhinna trots att man är gravid. Genombrottsblödning heter det.

Ja men genombrottsblödning får man pga att det fäster. Fick själv en blödning i vecka 5 ungefär vid samma tid som jag skulle fått min mens
  • Anonym (What)
    Anonym (Ja) skrev 2018-09-11 22:37:27 följande:

Ja men genombrottsblödning får man pga att det fäster. Fick själv en blödning i vecka 5 ungefär vid samma tid som jag skulle fått min mens

Nej. Det är två helt olika saker.

Nidblödning för att ägget fäster.

Genombrottsblödning för att graviditeten är så extremt liten och inte alls fyller ut livmodern vilket gör att lite av slemhinnan kan råka blöda ut, som när man får mens. Ibland lika rikligt, ibland bara flytning. Sen är det också de andra hormonerna som påverkar och ibland gör att kroppen tror att den ska ha mens trots graviditet.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (What) skrev 2018-09-11 22:42:51 följande:

Nej. Det är två helt olika saker.

Nidblödning för att ägget fäster.

Genombrottsblödning för att graviditeten är så extremt liten och inte alls fyller ut livmodern vilket gör att lite av slemhinnan kan råka blöda ut, som när man får mens. Ibland lika rikligt, ibland bara flytning. Sen är det också de andra hormonerna som påverkar och ibland gör att kroppen tror att den ska ha mens trots graviditet.

Fick bara en pytteblödning typ en liten fläck bara
  • Anonym (What)
    Anonym (Ja) skrev 2018-09-11 22:44:46 följande:

Fick bara en pytteblödning typ en liten fläck bara

Jaha! Helt ofarligt. Tänk inte på det :)
  • Anonym (Ja)
    Anonym (What) skrev 2018-09-11 22:57:59 följande:

Jaha! Helt ofarligt. Tänk inte på det :)

Jag är i vecka 39 nu så jag är inte så orolig längre
  • Woopsie
    Anonym (Ja) skrev 2018-09-11 23:07:49 följande:

Jag är i vecka 39 nu så jag är inte så orolig längre

Hahaha, nej jag förstår att oron för pytteblödningen i v 5 gått över då! :D Lycka till med förlossningen!
  • Anonym (Ja)
    Woopsie skrev 2018-09-11 23:14:57 följande:

Hahaha, nej jag förstår att oron för pytteblödningen i v 5 gått över då! :D Lycka till med förlossningen!

Tack!
Svar på tråden rosa flytningar - vecka 5 SVARA