rosa flytningar - vecka 5 SVARA
Hej! Jag är i vecka 5 och jag undrar om det är vanligt att ha rosa flytningar lite till o från i några dagar i sträck? Det kommer bara lite på pappret mest på kvällen..
Hej! Jag är i vecka 5 och jag undrar om det är vanligt att ha rosa flytningar lite till o från i några dagar i sträck? Det kommer bara lite på pappret mest på kvällen..
Ja det är sjukt vanligt.
Ja det är det. Kan va den blödning som många får i början av graviditeten när ägget fäster
Ja det är det. Kan va den blödning som många får i början av graviditeten när ägget fäster
Ägget fäster inte i vecka 5.
Blödningen man kan få i början är ju pga att det släpper lite slemhinna trots att man är gravid. Genombrottsblödning heter det.
Ja men genombrottsblödning får man pga att det fäster. Fick själv en blödning i vecka 5 ungefär vid samma tid som jag skulle fått min mens
Nej. Det är två helt olika saker.
Nidblödning för att ägget fäster.
Genombrottsblödning för att graviditeten är så extremt liten och inte alls fyller ut livmodern vilket gör att lite av slemhinnan kan råka blöda ut, som när man får mens. Ibland lika rikligt, ibland bara flytning. Sen är det också de andra hormonerna som påverkar och ibland gör att kroppen tror att den ska ha mens trots graviditet.
Fick bara en pytteblödning typ en liten fläck bara
Jaha! Helt ofarligt. Tänk inte på det :)
Jag är i vecka 39 nu så jag är inte så orolig längre
Hahaha, nej jag förstår att oron för pytteblödningen i v 5 gått över då! :D Lycka till med förlossningen!