• beccagranen

Det här med bröllop

Jag är inte alls typen som gillar att pynta och fixa själv, har dragit ut på bröllop i 13 år nu, för jag fasar för att ordna ett bröllop. Det är omständligt för jag vet inte vart man ska begränsa gästerna. Vart ska man göra av barnen, ska dom hem med mor/farföräldrar, vem ska man skicka hem tidigt? 

Jag har ingen lust att lägga 100 000kr på en kväll/fest. Men jag har heller inte lusten att stå med servering och planering själv. Jag har tänkt att man kanske bara skulle strunta i det och he en vigsel utomlands med barnen istället. Men då tycker mannen att svärmor kommer bli så ledsen som inte får vara med. 

Nu funderar jag på om vi bara ska boka vigsel i kyrkan och sedan åka på skaldjurskryssning med gästerna? Det är skaldjursbuffé show och musik, men man är tillbaka kl23. Då kan barnen vara med hela kvällen, underhållning, dukning etc är redan ordnat. Räcker det men skaldjursfrossa och bröllopstårta till efterrätt?

• Svar på tråden Det här med bröllop
  • T W

Ni gör precis som ni vill :)
    Jag var på ett bröllop nu i sommar som hölls i parets trädgård. Dom hade lagat lite olika buffé-alternativ så man kunde plocka och välja själv. Sådant som går att göra i "storkok", pajer och liknande. Både till själva middagen och efterrätt. Ingen traditionell bröllopstårta utan lite olika vanliga tårtor som dom själva bakat. Vigseln hölls även den i trädgården. Inget uppstyrt med aktiviteter eller lekar utan folk umgicks "bara" och hade det trevligt. Ett av dom absolut roligaste bröllopen jag har varit på och inte alls särskilt dyrt :) 

• beccagranen
    Fjäril kär skrev 2018-09-12 12:55:15 följande:

Jaa! Vilken rolig ide! Det hade jag gärna gått på som gäst.

Roligt att höra att det skulle uppskattas=)

Skulle du som gäst känna att det är "budget" bröllop, då man har buffé istället?

• beccagranen

skulle ni som gäster känna att det vore trist att båten bara är mellan kl 18-23? Att det inte blir något party hela natten?

• Fjäril kär
    beccagranen skrev 2018-09-12 13:02:44 följande:

Roligt att höra att det skulle uppskattas=)

Skulle du som gäst känna att det är "budget" bröllop, då man har buffé istället?

95% av alla bröllop bjuder på buffé så det är inget budget över det.
  • Fjäril kär
    beccagranen skrev 2018-09-12 13:04:44 följande:

skulle ni som gäster känna att det vore trist att båten bara är mellan kl 18-23? Att det inte blir något party hela natten?

Själv skulle jag uppskatta ett sånt upplägg, att kunna umgås med alla gäster, lyssna på lite underhållning och njuta av mysig båttur.
Svar på tråden Det här med bröllop