• Anonym (Lina30)

Någon annan som träffat en gift man som lämnar sin fru?

Jag träffade en gift man under min semester för ca 2 månader sedan.. Jag visste inte att han var gift förrän dagen efter om ni förstår vad jag menar. Vi träffades flera dagar, kvällar och nätter under ca 2 veckors tid och hade en semester romans egentligen. Efter detta var han väldigt påstridig och ville träffas mer trots att han ändå varit tydlig med från början att han inte ville lämna sin fru eftersom de har ett barn tillsammans som han inte vill ska få ett varannan vecka liv.

Nu till saken, han var väldigt påstridig till att träffas efter vår romans också så nu har detta pågått under snart 2 månader. Vi pratar med varandra varje dag, smsar hela dagarna med varandra, har träffats både i hans och min stad flera gånger och nu har han berättat för sin fru att han vill lämna henne. Jag känner mig glad, orolig, undrande om han verkligen kommer lämna henne i slutändan osv. Så mycket tankar och dessutom är det 20 års åldersskillnad mellan oss, jag är 30 och han är 50. Någon som kan hjälpa mig reda ut tankar kring detta, någon som varit med om liknande, både åldersskillnad och att träffa en gift man?

Jag behöver inga moralpredikningar, jag vet att det är moraliskt fel att träffa en gift man och trodde aldrig att jag skulle hamna i den här situationen. Vi hade en kemi tillsammans som inte gick att motstå. Han och hans fru har haft stora problem tillsammans länge och varit gifta i 20 år.

Jag är totalt förälskad i den här mannen.

• Svar på tråden Någon annan som träffat en gift man som lämnar sin fru?
  • Anonym (Lina30)
    smulpaj01 skrev 2018-09-26 14:57:28 följande:
    Du har skrivit att du upprepade gånger inlett förhållanden med gifta män - det visar rätt mycket av vad du är för en person.
    Va? Vart har du fått det ifrån. Jag har aldrig inlett någon relation med någon upptagen person någonsin i mitt liv tidigare?
  • Anonym (Lina30)
    Anonym (Evigt) skrev 2018-09-26 15:25:22 följande:

Lina30, jag önskar dig lycka till. Jag hoppas att det löser sig för dig. :)

Tack, fina du!
  • Anonym (S)

Har du träffat honom än? Hur går det?

• smulpaj01
    Anonym (Lina30) skrev 2018-10-03 21:39:57 följande:
    Va? Vart har du fått det ifrån. Jag har aldrig inlett någon relation med någon upptagen person någonsin i mitt liv tidigare?
    Tror det var detta som du skrev, men har jag fel så ber jag om ursäkt:

"Jag har också varit med om en otrogen man tidigare, jag är inte bitter för det."

Jag är så attraherad av en gift man just nu och det är inte lätt att stoppa/hålla mig ifrån när vi har daglig kontakt och han verkligen är på mig MEN jag tänker på hans fru. Så inget händer mellan oss. Vi tittar på foton på varandra och tänker på hur fint det skulle kunna vara men han är tydlig med att han aldrig kommer lämna sin fru vilket innebär att det aldrig kommer bli vi.
  • Anonym (.)
    Anonym (Nästan) skrev 2018-09-25 18:58:47 följande:

Jag tror inte det. Hade jag stannat hade vi vart gifta idag, det är jag 99% säker på. Men jag gillar din teori bättre för då slipper jag vara bitter.

Gifte han om sig så fort, eller tänker du fortfarande på det lång tid efter?

Förstår att man kan älta saker man tror kunde blivit bra, men om ni bara träffades två månader kan ni inte känt varandra jättebra. Försök tänka så, för du kan ju inte alls veta om allt annars hade slutat med ett lyckligt äktenskap.

Jag är lite så att jag tror att allt händer av en mening.
  • Anonym (Äsch...)
    Anonym (Lina30) skrev 2018-10-03 21:42:55 följande:

Tack, fina du!

Önskar dig också lycka till!

Men vill även höja ett varningens finger.. har han inte redan lämnat sin fru så ska du nog inte helt lita på att han kommer göra det..

Min nuvarande var gift när vi träffades.. han sa dock (jag kan ju inte faktiskt veta om något han säger är sant) att han aldrig egentligen älskat henne, men de fick barn tidigt och efter det rullade det liksom bara på.. sen träffade han mig och blev upp över öronen förälskad på en gång..

Vi var bara vänner i början (men kände en extremt stark attraktion båda två) och en dag hade vi sex med varandra.. efter detta tog det bara någon vecka innan han sa till sin fru att han ville skiljas och tog tag i saken..

Om han tänkt lämna sin fru så kanske han redan borde gjort det?

(Och till alla moralkärringar där ute, ja det är fel att vara otrogen, och ja, jag vet att han kan göra samma sak mot mig)
  • Anonym (Nästan)
    Anonym (.) skrev 2018-10-05 09:48:41 följande:
    Gifte han om sig så fort, eller tänker du fortfarande på det lång tid efter?

Förstår att man kan älta saker man tror kunde blivit bra, men om ni bara träffades två månader kan ni inte känt varandra jättebra. Försök tänka så, för du kan ju inte alls veta om allt annars hade slutat med ett lyckligt äktenskap.

Jag är lite så att jag tror att allt händer av en mening.
    Jag har en viss kompiskontakt med honom, och det var ett bra tag sedan han gifte om sig och det var väl kanske 2,5år efter jag bröt upp med honom eller något ditåt.

Det är bra många år sen nu men liksom varje gång något trist i livet händer eller så, och jag blir trött på dejter, jobbiga karlar osv. så tänker jag på honom och hur jag klantade mig. Jag har säkert byggt upp en väldigt falsk bild i huvudet om hur fin och perfekt han är men komiskt nog är den korta tid jag hade med denne fortfarande gifte deprimerade nyss dumpade man som fortfarande älskade sin exfru den bästa relation jag har haft, och jag sabbade det. 

Men när jag mår bra så ältar jag inte om honom nästan alls.
  • Bleha
    Anonym (Jonas) skrev 2018-09-24 11:45:15 följande:
    Om det fanns nån substans i hans beteende hade han inte NÄMNT/PRATAT OM att lämna sin fru, han hade redan dumpat henne och berättat allt. Det du berättar låter som det en tjejkompis till mig berättat de senaste 15 åren med olika karlar (vi är 35 nu och gick högstadiet ihop). Hela tiden är det nån ny som är SÅ KÄR i henne och skickar rosor och säger en maaaaassa saker som varje gång enligt henne tyder på att han är döförälskad i henne. Är dom inte gifta så har dom flickvän eller så har dom precis skiljt sig eller gjort slut.

Clue: Hon är fortfarande singel och barnlös vid 35 års ålder, har gått in i väggen och har återkommande depressioner varje gång hon på nytt inser att alla tomma ord i början var just tomma ord och inte ledde till de luftslott hon lovats för att släppa till och ha himlastormande affärer med.

Jag säger inte ens som det är längre för hon lyssnar ju inte, hon resonerar som du. Jag bara grattar när hon är förälskad och uttrycker sympati när hon är förtvivlad.

Hon ser också ung ut btw och är säkert mycket vackrare än du (hon är en av dom objektivt vackraste tjejerna jag vet). Du är säkert bara medelmåttig.

Hon är också väldigt naiv. Väldigt ?ungdomlig? i sättet (läs emotionell utveckling som en fjortis som stannat där).

Jag är bög btw annars hade jag väl också behandlat henne likadant. Hon är ju ingen man blir kär i och vill gifta sig med och skaffa barn med.

Lycka till.
    Usch, vad är det för syn du har på din kompis?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Äsch...) skrev 2018-10-05 10:08:31 följande:
    Önskar dig också lycka till!

Men vill även höja ett varningens finger.. har han inte redan lämnat sin fru så ska du nog inte helt lita på att han kommer göra det..

Min nuvarande var gift när vi träffades.. han sa dock (jag kan ju inte faktiskt veta om något han säger är sant) att han aldrig egentligen älskat henne, men de fick barn tidigt och efter det rullade det liksom bara på.. sen träffade han mig och blev upp över öronen förälskad på en gång..

Vi var bara vänner i början (men kände en extremt stark attraktion båda två) och en dag hade vi sex med varandra.. efter detta tog det bara någon vecka innan han sa till sin fru att han ville skiljas och tog tag i saken..

Om han tänkt lämna sin fru så kanske han redan borde gjort det?

(Och till alla moralkärringar där ute, ja det är fel att vara otrogen, och ja, jag vet att han kan göra samma sak mot mig)
    Så dumt att kalla folk för "kärring" (ett skällsord) när man själv vet att man gjort fel men inte vill höra det. När man liksom uppenbarligen går emot sina egna åsikter men försöker förneka det. Då är alla andra kärringar som faktiskt inte är lika svaga i sitt sinne som en själv. 
  • Anonym (Nästan)

Om det är som det var för mig att hans fru hade lämnat honom och de inte var skilda ännu medverkar man då till otrohet genom att vara med honom? Det är ju ändå en gift man ett tag till...Hur räknas det?

• Anonym (Lina30)
    smulpaj01 skrev 2018-10-05 07:26:47 följande:
    Tror det var detta som du skrev, men har jag fel så ber jag om ursäkt:

"Jag har också varit med om en otrogen man tidigare, jag är inte bitter för det."

Jag är så attraherad av en gift man just nu och det är inte lätt att stoppa/hålla mig ifrån när vi har daglig kontakt och han verkligen är på mig MEN jag tänker på hans fru. Så inget händer mellan oss. Vi tittar på foton på varandra och tänker på hur fint det skulle kunna vara men han är tydlig med att han aldrig kommer lämna sin fru vilket innebär att det aldrig kommer bli vi.
    Jag menade att mannen var otrogen mot mig.. Jag har aldrig inlett en relation tidigare med någon upptagen man i mitt liv. Detta är första och sista gången, det är ingenting som kommer hända igen oavsett hur det här slutar i alla fall..
  • Anonym (Lina30)
    Anonym (S) skrev 2018-10-04 15:32:05 följande:

Har du träffat honom än? Hur går det?

Ja, vi har träffats och känslorna blir starkare för varje gång hos oss båda.. det märks väldigt tydligt. Vi ses allt oftare och mer intensivt, mer kontakt för varje dag som går och han tar större risker att bli påkommen hela tiden.. nästan som att han vill att det ska komma fram fast han ändå säger att han vill lämna på ett "snyggt" sätt för deras barns skull och för att inte skapa kaos. 
  • Anonym (Lycklig)

När jag var 27 började jag nytt jobb där chefen var 45. Det klickade ganska direkt. Han skilde sig och nu bor hans barn hos oss varannan helg, dessutom väntar vi vårt första gemensamma barn nu.

Vi hittade varandra djupt och varmt, det fanns ingen tvekan i känslan.

• Anonym (S)
    Anonym (Lina30) skrev 2018-10-07 21:15:05 följande:

Ja, vi har träffats och känslorna blir starkare för varje gång hos oss båda.. det märks väldigt tydligt. Vi ses allt oftare och mer intensivt, mer kontakt för varje dag som går och han tar större risker att bli påkommen hela tiden.. nästan som att han vill att det ska komma fram fast han ändå säger att han vill lämna på ett "snyggt" sätt för deras barns skull och för att inte skapa kaos. 

Ja det kan bli så när man är helt upptagen av känslorna för en person - man blir mindre försiktig. Hoppas på ett lyckligt slut för er. Jag har varit i hans situation där jag ville lämna min sambo. Sambon har sexvägrat sedan start pga porrberoende som han inte tar tag i samt som förmodligen förstört hans förmåga att tända på verkligheten. Mannen jag träffade var inledningsvis upp över öronen förälskad i mig, sa att han älskade mig och vi planerade framåt. Men så fort första förälskelse lagt sig verkar han ha börjat träffa andra samtidigt, jag är inte säker men mycket tyder på det samt att han erkände en incident som skett under en månad när han hade brutit med mig. Jag bröt nyligen pga mina misstankar samt att saker förändrats mellan oss och för att jag tror att man inte ligger med någon annan om man har känslor för en person. Jag tror han tyckte det var jättebekvämt att ligga med mig och sen åkte jag hem till sambon så han slapp ta ansvar för någon sorts relation. Jag är dessutom mycket yngre än honom. Mår skit de sista veckorna och jag behöver nog skriva av mig lite. Saknar den intimitet vi hade och hur givande det var att prata med honom. Men jag känner mig utnyttjad samtidigt och vet inte om jag ska vara lättad över att jag avslutat ett skevt fejkförhållande eller om jag förlorat ett glädjeämne som byggde på äkta känslor.
  • Anonym (Lina30)
    Anonym (S) skrev 2018-10-08 11:54:10 följande:
    Ja det kan bli så när man är helt upptagen av känslorna för en person - man blir mindre försiktig. Hoppas på ett lyckligt slut för er. Jag har varit i hans situation där jag ville lämna min sambo. Sambon har sexvägrat sedan start pga porrberoende som han inte tar tag i samt som förmodligen förstört hans förmåga att tända på verkligheten. Mannen jag träffade var inledningsvis upp över öronen förälskad i mig, sa att han älskade mig och vi planerade framåt. Men så fort första förälskelse lagt sig verkar han ha börjat träffa andra samtidigt, jag är inte säker men mycket tyder på det samt att han erkände en incident som skett under en månad när han hade brutit med mig. Jag bröt nyligen pga mina misstankar samt att saker förändrats mellan oss och för att jag tror att man inte ligger med någon annan om man har känslor för en person. Jag tror han tyckte det var jättebekvämt att ligga med mig och sen åkte jag hem till sambon så han slapp ta ansvar för någon sorts relation. Jag är dessutom mycket yngre än honom. Mår skit de sista veckorna och jag behöver nog skriva av mig lite. Saknar den intimitet vi hade och hur givande det var att prata med honom. Men jag känner mig utnyttjad samtidigt och vet inte om jag ska vara lättad över att jag avslutat ett skevt fejkförhållande eller om jag förlorat ett glädjeämne som byggde på äkta känslor.
    Ja, det är väl så.. tack! =) Jag kommer uppdatera er hur det går... ifall ni vill veta. 

Oj vilken resa du verkar ha gjort.. det är inte lätt att råda i en sån situation men något är fel om du känner dig utnyttjad, så ska det inte kännas :/ 
  • Anonym (Lina30)
    Anonym (Lycklig) skrev 2018-10-07 22:19:09 följande:

När jag var 27 började jag nytt jobb där chefen var 45. Det klickade ganska direkt. Han skilde sig och nu bor hans barn hos oss varannan helg, dessutom väntar vi vårt första gemensamma barn nu.

Vi hittade varandra djupt och varmt, det fanns ingen tvekan i känslan.

Det låter härligt, lycka till framöver
  • Anonym (Lina30)

Då kan jag väl slutligen berätta att han lämnade sin fru... Vi är lyckliga tillsammans och har så smått börjat starta ett liv tillsammans utan att försöka trampa på för många tår. Tänkte det kunde vara intressant med en uppdatering.

• Anonym (Äsch...)
    Anonym (Peter) skrev 2018-10-07 12:05:42 följande:

Så dumt att kalla folk för "kärring" (ett skällsord) när man själv vet att man gjort fel men inte vill höra det. När man liksom uppenbarligen går emot sina egna åsikter men försöker förneka det. Då är alla andra kärringar som faktiskt inte är lika svaga i sitt sinne som en själv. 

Det är väl det som är grejen med just moralkärringar, de brukar vara ha många brister själva och därför känna ett behov av att peka finger åt andra när de gör något som de själva anser vara mer fel..

Jag är bara människa, därför gör jag ibland fel, det är min mänskliga rättighet..
  • Anonym (styvförälder)

Det var ju bra att han lämnade förhållandet.
    Berättade han om dig för frun?
    Tänker att mycket beroende på hur det ska bli för er beror på hur uppbrottet gick till.
    Det bästa för alla är ju om dom tillsammans beslutade att gå isär när han berättade om dig än att hon inte ville skiljas och kommer att vara arg och ledsen.
    Just för att då kommer oftast barnen i kläm.
    Om dom går isär genom gemensamt beslut även om exfrun är ledsen så klarar barnen det bättre än om hon känner sig sviken.
    Barnen kommer i så fall ta hennes parti och det kan bli jättejobbigt för din numera pojkvän.
    Hur gamla är hans barn? antar att dom kommer att bo växelvis och gå i så varsamt fram så dom får tid att acceptera tillvaron.
    När han har barnen måste dom få komma först och ni umgås desto mer när han inte har barnen.
    Det är ofta svårare när en har barn och inte den andra för barnen kommer att behöva sin pappa lika mycket som tidigare och dom får inte känna sig övergivna som det lätt kan bli.
    Om ni går långsamt fram är det mycket större chans att ni kommer att ha en framtid tillsammans.

• Anonym (Lina30)
    Anonym (styvförälder) skrev 2018-11-28 11:59:15 följande:

Det var ju bra att han lämnade förhållandet.
    Berättade han om dig för frun?
    Tänker att mycket beroende på hur det ska bli för er beror på hur uppbrottet gick till.
    Det bästa för alla är ju om dom tillsammans beslutade att gå isär när han berättade om dig än att hon inte ville skiljas och kommer att vara arg och ledsen.
    Just för att då kommer oftast barnen i kläm.
    Om dom går isär genom gemensamt beslut även om exfrun är ledsen så klarar barnen det bättre än om hon känner sig sviken.
    Barnen kommer i så fall ta hennes parti och det kan bli jättejobbigt för din numera pojkvän.
    Hur gamla är hans barn? antar att dom kommer att bo växelvis och gå i så varsamt fram så dom får tid att acceptera tillvaron.
    När han har barnen måste dom få komma först och ni umgås desto mer när han inte har barnen.
    Det är ofta svårare när en har barn och inte den andra för barnen kommer att behöva sin pappa lika mycket som tidigare och dom får inte känna sig övergivna som det lätt kan bli.
    Om ni går långsamt fram är det mycket större chans att ni kommer att ha en framtid tillsammans.

Ja, han berättade om mig men var tydlig med att jag inte är orsaken till att det blev skilsmässa även om det troligtvis gick i en snabbare takt när vi träffades. Hans barn är 9 och 7 och det har gått oväntat bra med barnen hittills, nästan så jag väntar på att något ska ske där för det vore nästan konstigt annars.. men han har en väldigt fin relation till dom så det hjälper väl till såklart. Hans exfru börjar väl så smått förstå situationen även om hon skulle ta tillbaka honom med öppna armar om han så bara gav lillfingret, vilket han inte gör. Han har varit så säker genom hela processen och det har hjälpt mig väldigt mycket och säkert sin exfru i slutändan också även om hon såklart har en väldigt tuff tid just nu som fortfarande älskar honom och inte vill skiljas. Jag har träffat och hälsat på henne också vilket kändes ok. Alla papper är inskickade, bodelning är klar och varannan vecka livet har börjat. Han är mitt livs kärlek och jag är så glad att både han och jag vågade ta det här steget, för oss känns det helt rätt.
Svar på tråden Någon annan som träffat en gift man som lämnar sin fru?