• medioker

Vi som precis plussat med första barnet <3

Hej!

Tänkte det skulle vara kul med en tråd för oss som precis plussat där vi kan följas åt och dela våra tankar/oro osv.

Jag plussade imorse med digitalt och fick gravid 1-2. Känns väldigt svårt att ta in men är så glad!

• Svar på tråden Vi som precis plussat med första barnet <3
  • isa94

Hej och grattis till alla som plussat!

Jag plussade igår, och vågar heller inte helt ta in det, för en och en halv månad sedan opererade jag bort en äggledare pga utomkvedshavandeskap. Trots att jag inte har symtom så är jag orolig över att detta ska ha satt sig i den andra äggledaren.

Jag är vecka 5 enligt Preglife (4+6) och enligt natural Cycles (4+1) och får då BF 6 eller 15 juni.

Ska ringa till MVC under nästa vecka.

(Jag är 24 år, kommer att fylla 25 under graviditeten om allt går bra, vet inte alls hur jag ska fira den nu)

• värmlandsjänta

jag plussade lördag för två veckor sen och ringde BM direkt på måndag morgon :) på onsdag ska vi dit första gången så det blir spännande!

längtar så till 18/11 då jag tror att vecka 12 har passerat. har varit så rädd för missfall, och nu när jag läst om MA så är jag typ ännu mer rädd för det. tänk å gå runt och tro att man är gravid, så har man bara ett dött foster i magen, som inte kommit ut ännu. hoppas man kan få ultraljud relativt tidigt...

• isa94
    jullsbulls skrev 2018-10-02 08:54:57 följande:

Jag plussade förra onsdagen!

Ringde MVC på fredagen och bokade inskrivning, ska dit 31 okt.

Enligt natural cycles (som jag använt) och preglife är jag i vecka 4+5 och har då BF 7/6 2019!

Har redan vääldigt ömma bröst, molvärk i magen till och från, och så är jag sjukligt trött!

Ska bli kul att följa denna tråd!  

(jag är 26 år)

Jag använder också preglife och NC men jag får två helt olika utslag eftersom att NC Bberäknar från ägglossning, och Preglife från första dagen på senaste mensen. Hur har du gjort på Preglife? Har du skrivit befruktningsdstymet som NC angett?
  • värmlandsjänta
    Summerstriker skrev 2018-10-07 12:10:45 följande:

Någon annan som har en extrem trötthet? De är nästan sjukt hur trött jag är..

är också trött, men hade jag inte varit gravid så hade jag nog mest tänkt att det var för att jag är inne i en period med för lite fysisk aktivitet. skulle behöva komma igång och träna... tränar ni andra? i så fall vad? :)
  • Snöflingan28

Jag hoppar gärna in här hos er :) Plussade för en vecka sedan, 1/10, och har beräknat datum 7/6-19. Så är i vecka 6 (5+3).

Har vår första tid på MVC på måndag 15/10. Så sjukt mycket tankar. Har inga större symptom, mer än lite ömma bröst till och från. Tröttheten börjar lägga sig och molvärken är än så länge lindrig. Känner mig inte så gravid, då jag hittills inte börjat må illa och har mer symptom, haha!

Håller tummar och tår för att detta går hela vägen och att fröet vill stanna kvar där inne. Tiden går så sjukt sakta!

När har ni alla tänkt att berätta för omgivningen?

• emmasofie
    Snöflingan28 skrev 2018-10-08 09:46:02 följande:

Jag hoppar gärna in här hos er :) Plussade för en vecka sedan, 1/10, och har beräknat datum 7/6-19. Så är i vecka 6 (5+3).

Har vår första tid på MVC på måndag 15/10. Så sjukt mycket tankar. Har inga större symptom, mer än lite ömma bröst till och från. Tröttheten börjar lägga sig och molvärken är än så länge lindrig. Känner mig inte så gravid, då jag hittills inte börjat må illa och har mer symptom, haha!

Håller tummar och tår för att detta går hela vägen och att fröet vill stanna kvar där inne. Tiden går så sjukt sakta!

Jag går in i vecka 7 imorgon och har berättat för en mycket nära vän än så länge. Vi tänker oss att vi ska berätta för våra familjer inom de närmaste veckorna. Jag tycker det är skönt att slippa dölja det för dem, då kan vi dessutom få stöd om något händer. 
  • centyfolia
    Snöflingan28 skrev 2018-10-08 09:46:02 följande:

Mina föräldrar bor 60 mil bort, vill så gärna berätta för dem personligen. Så ska åka ner dit när min pappa fyller år och berätta för allihopa. Jag kommer då vara i vecka 10 :)
  • isa94

Vi har berättar för våra familjer redan, vi kände att de vet om att jag fick utomkvedshavandeskap och opererade bort äggledaren. Skulle någonting hända nu igen är det skönt att ja de bakom sig.

• Snöflingan28
    emmasofie skrev 2018-10-08 11:30:20 följande:

Jag går in i vecka 7 imorgon och har berättat för en mycket nära vän än så länge. Vi tänker oss att vi ska berätta för våra familjer inom de närmaste veckorna. Jag tycker det är skönt att slippa dölja det för dem, då kan vi dessutom få stöd om något händer. 

Det har du rätt i! Tror jag vill berätta inom kort också. Vi får prata ihop oss om ett bra sätt att berätta det på. Köpa något gulligt kanske :) Och precis som du säger, händer det något så är det skönt om stöd finns.
  • Snöflingan28
    centyfolia skrev 2018-10-08 11:59:07 följande:

Mina föräldrar bor 60 mil bort, vill så gärna berätta för dem personligen. Så ska åka ner dit när min pappa fyller år och berätta för allihopa. Jag kommer då vara i vecka 10 :)

Det förstår jag! Vilken fin födelsedagspresent han kommer att få :D!!
  • Snöflingan28
    isa94 skrev 2018-10-08 12:40:13 följande:

Vi har berättar för våra familjer redan, vi kände att de vet om att jag fick utomkvedshavandeskap och opererade bort äggledaren. Skulle någonting hända nu igen är det skönt att ja de bakom sig.

Ja! Det förstår jag. Tror vi ska berätta efter första besöket hos MVC nästa vecka :)
  • centyfolia
    Snöflingan28 skrev 2018-10-08 14:38:13 följande:
    Det förstår jag! Vilken fin födelsedagspresent han kommer att få :D!!
    Ja! jag hoppas han blir glad, det blir första barnbarnet för dem. samt första barnet i släkten då jag är äldst av alla mina syskon samt kusiner, så det ska bli jätteroligt verkligen! längtar så mycket Kyss
  • isa94
    centyfolia skrev 2018-10-08 15:58:05 följande:

Ja! jag hoppas han blir glad, det blir första barnbarnet för dem. samt första barnet i släkten då jag är äldst av alla mina syskon samt kusiner, så det ska bli jätteroligt verkligen! längtar så mycket

Åh, det är samma här, första i släkten att börja den nya generationen. Vi kommer åka till lin kusin som nu bor i Singapore nått tag framöver (förhoppningsvis) och hon fyller 25 bär vi är där. Hon ska även få bli gudmor, så jag funderar på att skriva typ, ?grattis på födelsedagen, hoppas du vill bli min gudmor? eller liknande på födelsedagskortet.

Och beroende på hur länga jag kan vänta och hur mycket det börjar synas, så tänker jag till våra mor och farföräldrar att skriva på julkorten ?gammelfarmor? osv. Och se reaktionen när de läser det på julklappen.
  • centyfolia
    isa94 skrev 2018-10-08 16:24:03 följande:
    Åh, det är samma här, första i släkten att börja den nya generationen. Vi kommer åka till lin kusin som nu bor i Singapore nått tag framöver (förhoppningsvis) och hon fyller 25 bär vi är där. Hon ska även få bli gudmor, så jag funderar på att skriva typ, ?grattis på födelsedagen, hoppas du vill bli min gudmor? eller liknande på födelsedagskortet.

Och beroende på hur länga jag kan vänta och hur mycket det börjar synas, så tänker jag till våra mor och farföräldrar att skriva på julkorten ?gammelfarmor? osv. Och se reaktionen när de läser det på julklappen.
    Åh va roligt låter ju helt perfekt! Tänkte göra något i samma stil till min pappa, med födelsedagskortet Glad
  • isa94
    centyfolia skrev 2018-10-08 16:51:12 följande:

Åh va roligt låter ju helt perfekt! Tänkte göra något i samma stil till min pappa, med födelsedagskortet

Åh, då låste du berätta sen hur han reagerade! :)
  • Summerstriker

Hej, hur mår alla och hur går de för alla? Själv är jag i vecka 8 (7+4), jag pendlar mellan att vara sjukt orolig för missfall, för att sedan vara så säker på att allting kommer gå bra, enormt påfrestande..

Mina symtom är svullnads känsla över magen, trötthet och illamående, när jag försöker förklara mitt mående för mannen, så han ska veta hur de känns så jämför jag de med att vara konstant bakis, den ilande ihållande illamående känslan och tröttheten påminner verkligen om när man är bakis.. hoppas de snart vänder så man kan börja känns sig som En människa igen. ; )

• isa94
    Summerstriker skrev 2018-10-17 20:49:36 följande:

Hej, hur mår alla och hur går de för alla? Själv är jag i vecka 8 (7+4), jag pendlar mellan att vara sjukt orolig för missfall, för att sedan vara så säker på att allting kommer gå bra, enormt påfrestande..

Mina symtom är svullnads känsla över magen, trötthet och illamående, när jag försöker förklara mitt mående för mannen, så han ska veta hur de känns så jämför jag de med att vara konstant bakis, den ilande ihållande illamående känslan och tröttheten påminner verkligen om när man är bakis.. hoppas de snart vänder så man kan börja känns sig som En människa igen. ; )

Hej, jag är nu i trodd vecka 7 (6+0), ska på inskrivning imorgon(fredag) och har även gjort VUL för att utesluta utemkvedes, så andra gången vi kollade i v. 5+5 såg vi gulesäcken och ett pickande hjärta.

Jag känner precis igen dina symtom, illamående på morgonen, trött och svullen mage. Mina bröst som tidigare ömmade nått galet märks knappt nu, lite nån gång ibland bara.
  • Thessss

Hej alla!

Grattis till era plus :) Själv plussade jag i förrgår 16/10. Har känt mig väldigt likgiltig, inte känt så mycket. Idag börjar det sjunka in. Har alltid varit den som aldrig skulle ha några barn..Tills min systerson föddes, där vände min värld och längtan efter en dag få ett eget lite knyte att ta hand om. Nu har jag världens bästa kille och sambo så vi kände oss redo! Skrattande Detta var andra försöket efter mitt pillerstopp i maj. Kroppen har tagit tid på sig att hoppa igång, trodde verkligen inte att det skulle gå på andra försöket!

• isa94
    Thessss skrev 2018-10-18 09:31:07 följande:

Hej alla!

Grattis till era plus :) Själv plussade jag i förrgår 16/10. Har känt mig väldigt likgiltig, inte känt så mycket. Idag börjar det sjunka in. Har alltid varit den som aldrig skulle ha några barn..Tills min systerson föddes, där vände min värld och längtan efter en dag få ett eget lite knyte att ta hand om. Nu har jag världens bästa kille och sambo så vi kände oss redo!  Detta var andra försöket efter mitt pillerstopp i maj. Kroppen har tagit tid på sig att hoppa igång, trodde verkligen inte att det skulle gå på andra försöket!

Grattis, vad svärmor att det fick så snabbt!

Välkommen hit :)
Svar på tråden Vi som precis plussat med första barnet <3