• Anonym (4)

Skilsmässa på liten ort!! Bo kvar?

Vid tuff skilsmässa

Ska en av oss behöva lämna orten för annars kommer vi råka stöta på varandra varje dag

Skulle tex ej klara av se mitt ex med en ny!!!

Men vill samtidigt ej lämna platsen jag bott på länge

• Svar på tråden Skilsmässa på liten ort!! Bo kvar?
  • Anonym (Barn?)

Har ni inte barn ihop, kan du lugnt stanna kvar, Skit i ditt x och gå vidare. När man är ung, kan det bli` en hel del x? Får man barn är det värre, för då får man plötsligt bete sig som en vuxen?

• Anonym (blep)

Jag bor på liten bruksort ca 1900 invånare. Jag o maken har skilt oss och det är en smutsig skilsmässa. Men vi bor kvar båda två. Jag är inflyttad i byn men väljer att stanna. Jag trivs här, jobbar en bit bort, har vänner, engagemang och intressen här. Vår son går i skolan här och går mellan oss som han vill.

Det skvallras i byn och exet är ibland inte så rolig att hantera men det struntar jag i för jag har rätt att bo här precis som han.

Känslomässigt jobbigt ibland att se varann på affären tex men det går över.

Och här i byn finns fler separerade, det är inte bara vi. Hans tidigare gamla ex bor här också, de har familjer. Andra separerade hittar varandra, det går liksom inte att undvika här.

• Anonym (blep)

Jag bor på liten bruksort ca 1900 invånare. Jag o maken har skilt oss och det är en smutsig skilsmässa. Men vi bor kvar båda två. Jag är inflyttad i byn men väljer att stanna. Jag trivs här, jobbar en bit bort, har vänner, engagemang och intressen här. Vår son går i skolan här och går mellan oss som han vill.

Det skvallras i byn och exet är ibland inte så rolig att hantera men det struntar jag i för jag har rätt att bo här precis som han.

Känslomässigt jobbigt ibland att se varann på affären tex men det går över.

Och här i byn finns fler separerade, det är inte bara vi. Hans tidigare gamla ex bor här också, de har familjer. Andra separerade hittar varandra, det går liksom inte att undvika här.

• Anonym (G)
    Anonym (Barn?) skrev 2018-09-16 10:22:04 följande:
    Har ni inte barn ihop, kan du lugnt stanna kvar, Skit i ditt x och gå vidare. När man är ung, kan det bli` en hel del x? Får man barn är det värre, för då får man plötsligt bete sig som en vuxen?
    Håller med
  • Anonym (Barn?)

Ja men då stannar du väl kvar? Vad menar du med en "smutsig" skilsmässa,

• Tecum

Klart du ska stanna om du trivs. Många skiljer sig idag, det är ingen stor grej och du vänjer dig vid att se exet med någon annan.

Svar på tråden Skilsmässa på liten ort!! Bo kvar?