Skilsmässa vid 35. Går det att börja om?!
Om man skiljer sig vid 35
När man först tänkt skaffa barn med den personen
Hinner man då sörja, sen dejta, förlova sig igen, bröllop och ha chans till barn?
Hinner man då sörja, sen dejta, förlova sig igen, bröllop och ha chans till barn?
Nej givetvis inte.
Troligtvis inte.
Kanske går, kanske inte. Jag är kvinna, och skulle överväga insemination ifall det hände mig eftersom barn är viktigt för mig (kanske räcker alltså inte). Eller åtminstone frysa ägg.
Det beror på om du är man eller kvinna. Hos de flesta kvinnor börjar biologiska klockan ticka starkt vid 35. Män kan för det mesta få barn även efter 40...
Jag fyller 33 i januari. Är det försent att skaffa barn för mig tror ni?
Jag fyller 33 i januari. Är det försent att skaffa barn för mig tror ni?
Skaffa barn först så har du hela livet på dig att bli gift. Äktenskap är inte beroende av ålder, däremot fertiliteten.
Mam behöver ju inte vara gift för att skaffa barn
Snart 33 är ju ca 35
Ville va anonym men kom på att jag ju skrev i anonym forumet
Men om jag inte förlovar o gifter mig innan kanske jag ej hinner lära känna killen och blir ensam med ett barn
Men om jag inte förlovar o gifter mig innan kanske jag ej hinner lära känna killen och blir ensam med ett barn
Jag skilde mig när jag var 39, det gick utmärkt att börja om. Är gravid med en ny man nu. Jag var också orolig, men jag kunde inte fortsätta vara gift.
Klart du kan hinna. Vissa kvinnor får ju barn när dom är 38-40 eller äldre. Så allt hopp är ju inte borta. Men ja, du har ju inte all tid i världen.
Sen håller jag med om att 32 inte är "typ 35".
Snart 33 är ju ca 35
Ville va anonym men kom på att jag ju skrev i anonym forumet
Oj visste ej
Måste jag skynda mig att sörja o skaffa ny kille helt enkelt för att gå chans att skaffa barn
Som om jag inte redan var stressad....
Oj visste ej
Måste jag skynda mig att sörja o skaffa ny kille helt enkelt för att gå chans att skaffa barn
Som om jag inte redan var stressad....
Menar du på sjukhus? Är det lagligt i sverige?
Det är klart att du hinner och att du kan få barn om du inte har någon sjukdom. De allra flesta kvinnor kan få barn en bra bit efter 35, låt inte folk stressa upp dig ännu mer. Idag går det ju också att kolla upp sin fertilitet så du kan ta reda på hur det är just för dig. Själv träffade jag inte min man förrän vid 35 och vi har fått två barn.