• Anonym (Aqua)

Hur Mkt berättade ni för folk?

Hur mycket berättade ni för folk om varför ni separerade eller skilde er?

Detaljer om otrohet, bråk. Hemska ord lång bak i tiden

Eller räcker det att säga det är slut. Resten är privat?!

• Svar på tråden Hur Mkt berättade ni för folk?
  • Anonym (Aqua)

Inte ens Att det är slut ens?! Om. Man inte vill. Berättar ni inte ens till er bästa vän?

• Anonym (Aqua)

Dessutom hade mamma hoppats o tjatat om barn barn

Hon kommer gnälla om det om jag berättar

• Anonym (Aqua)

Vet inte om jag vill berätta för tätt inpå

För tänk om alla har massa åsikter om vi sedan blir ihop

Men även tvärtom

Om. Vi försöker igen efter en svacka

Då vill jag ju inte att ingen ska veta heller så att mamma inte börjar tjata om barn barn när vi precis börjat dejta på nytt!!

• Anonym (Nope)
    Anonym (Aqua) skrev 2018-09-16 22:25:20 följande:

Inte ens Att det är slut ens?! Om. Man inte vill. Berättar ni inte ens till er bästa vän?

Har såklart berättat att jag ligger i skilsmässa, att vi säljer huset och flyttar och så. Men berätta varför, nej det tycker jag är privat. Ingen har frågat heller. Respekt kallas det.
  • Anonym (med måtta)

Till ytliga bekanta, som arbetskompisar, föräldrar till barnens kompisar etc så har jag inte var så detaljerad. Det har mer vart att vi har beslutat oss för att gå skilda vägar, vi har försökt men vi mår bättre isär. 

Till familj, närmaste vänner så är det ingen idé att mörka. Dom har stöttat och bollat tankar med mig innan vi tog beslutet. Dom vet vad anledningen är, bråk om allt, hans avsaknad av intresse att vara en del i familjen, hjälper inte till, inget sexliv. Dom vet att jag gjort vad jag kunnat för att försöka få det att fungera, min familj ville nog jag skulle gått vidare tidigare, men pga barn så försöker man en extra gång.
    Vi har dock en bra relation nu som separerade, jag tror han insett vad vi tidigare bråkat om. Hur mycket jag stått med själv, och inte att jag vart tjatig för nöjets skull. Han indikerar på att han vill försöka igen, men jag trivs så bra nu. Däremot har jag gärna en bra relation, där vi kan ses allihopa på kalas och göra saker ihop med barnen. Även min familj tycker det är viktig, trotts att dom vart arga och trött på honom.

• Anonym (Aqua)

Berättade ni om det vems beslut det var eller om det var bådas? Känns ju som man är syndabock utan kämpaglöd om man lämnar, och misslyckad om man blir lämnad

• Anonym (Nope)
    Anonym (Aqua) skrev 2018-09-17 14:04:44 följande:

Berättade ni om det vems beslut det var eller om det var bådas? Känns ju som man är syndabock utan kämpaglöd om man lämnar, och misslyckad om man blir lämnad

Men nu överdriver du väl ändå. Hälften av alla ingådda äktenskap slutar med skilsmässa. Det är klart att det är tråkigt och skitjobbigt för alla inblandade men världens undergång är det knappast. Säg bara att ni skiljer er och om någon frågar varför svarar du att det är privat. End of discussion.
  • Anonym (Aqua)

Hälften? Är det så mycket?

Och då bara skilsmässa?

Andra break ups borde då ligga på närmare 70-80%?

• Anonym (Nope)
    Anonym (Aqua) skrev 2018-09-17 15:42:48 följande:

Hälften? Är det så mycket?

Och då bara skilsmässa?

Andra break ups borde då ligga på närmare 70-80%?

Det är i den storleksordningen, ja. Googla runt lite så hittar du nog både aktuella artiklar och siffror.
  • Anonym (Aqua)

Vad beror ökningen på?!

• Anonym (Aqua)

Hur får man länken klickbar?!

• Anonym (Nope)
    Anonym (Aqua) skrev 2018-09-17 17:48:33 följande:

Hur får man länken klickbar?!

Vet inte, men det funkar väl om du kopierar den?
  • Anonym (A)

Berättade allt lm vilket äckel han var. Allt han hade gjort mot mig.

Svar på tråden Hur Mkt berättade ni för folk?