• Maliinj

Vill så gärna ha barn...men hur?

Hej alla fina där ute!

Min barnlängtan är enorm. Jag är så himla redo att bli mamma, "problemet" är bara att jag är singel.

Jag har under året som gått funderat och funderat...om jag ska inseminera mig på klinik, hem-insemination, komma överens med en nära vän att han ska donera, hitta någon donator på nätet eller köra ett en gångsligg med en random kille och hoppas på de bästa...?

Jag vill inte verka desperat, jag vill bara det ska bli rätt. Jag har allting klart hemma med kläder, blöjor, säng...ja allt vad det innebär för en liten bebis. Har fast jobb, lägenhet och massor med kärlek och trygghet för den lille ????

Det enda som saknas är spermier...

Hur/vad hade ni gjort?

Känns som att jag har kört fast...

Stor kram till er alla!

• Svar på tråden Vill så gärna ha barn...men hur?
  • Maliinj

Åh tusen tack för tips! ??????

• Maliinj

Där skulle inte vara en massa frågetecken. Katten tryckte på datorn hsha

• Babymaker71

Har ställt upp och donerat för privat insemination ett par gånger med lyckat resultat så det fungerar bra med heminsemination bara du har koll på din ägglossning.
    Har trappat av nu med att aktivt söka då jag börjar komma upp i ålder men skulle inte tveka att ställa upp om frågan kom. Är ju så underbart att få höra glädjen vid ett positivt graviditetstest hos någon som längtat länge :)
    Finns många här på FL som ställer upp som donatorer för heminsemination så är du intresserad av att gå den vägen så hittar du säkert någon som ställer upp. Skriv gärna var i landet du finns så ska du se att fler svarar ;)
    En vanlig medicinspruta för barn/husdjur som du hittar på Apoteken fungerar utmärkt för ändamålet.
    Ett annat alternativ är att beställa tvättade frysta spermier från tex Danmark som du inseminerar själv. 
    Försökte skicka meddelande men då din presentation är privat så gick det ej men går ju lika bra att skriva här :)

• Maliinj
    Babymaker71 skrev 2018-09-18 18:03:03 följande:

Har ställt upp och donerat för privat insemination ett par gånger med lyckat resultat så det fungerar bra med heminsemination bara du har koll på din ägglossning.
    Har trappat av nu med att aktivt söka då jag börjar komma upp i ålder men skulle inte tveka att ställa upp om frågan kom. Är ju så underbart att få höra glädjen vid ett positivt graviditetstest hos någon som längtat länge :)
    Finns många här på FL som ställer upp som donatorer för heminsemination så är du intresserad av att gå den vägen så hittar du säkert någon som ställer upp. Skriv gärna var i landet du finns så ska du se att fler svarar ;)
    En vanlig medicinspruta för barn/husdjur som du hittar på Apoteken fungerar utmärkt för ändamålet.
    Ett annat alternativ är att beställa tvättade frysta spermier från tex Danmark som du inseminerar själv. 
    Försökte skicka meddelande men då din presentation är privat så gick det ej men går ju lika bra att skriva här :)

Tack så mycket för att dina tips och åsikter!

Har skickat ett meddelande till dig...ska kolla hur jag ändrar min presentation.

Tack :)

• nernu

Du har allt som behövs. Men barnet skulle sakna en väldigt viktig och grundläggande del. En pappa. Hälften av sig själv. Halva sitt ursprung.

• bligravid123

Jag har gjort insemination hemma m.privat donator o ligger just nu o ammar min lilla 12 veckors bebis

• Maliinj
    nernu skrev 2018-09-19 07:43:03 följande:

Du har allt som behövs. Men barnet skulle sakna en väldigt viktig och grundläggande del. En pappa. Hälften av sig själv. Halva sitt ursprung.

Jag förstår helt vad du menar, men jag har en del bra killkompisar som skulle bli fantastiska förebilder för barnet. 
  • Maliinj
    bligravid123 skrev 2018-09-19 09:39:09 följande:

Jag har gjort insemination hemma m.privat donator o ligger just nu o ammar min lilla 12 veckors bebis

Åh så fantastisk! Grattis till din lilla bebis :)

Kan jag kontakta dig? 

• bligravid123
    Maliinj skrev 2018-09-19 18:28:44 följande:

Åh så fantastisk! Grattis till din lilla bebis :)

Kan jag kontakta dig? 

Absolut!
  • Grafit

Hej på dej! Själv bor jag lite utanför Stockholm, har inga problem med att avvara lite sperma i en medicinspruta, sedan tidigare landstingsdonator. skriv gärna vid intresse, Med vänlig hälsning 

• Biet
    Maliinj skrev 2018-09-18 04:28:56 följande:

Hej alla fina där ute!

Min barnlängtan är enorm. Jag är så himla redo att bli mamma, "problemet" är bara att jag är singel.

Jag har under året som gått funderat och funderat...om jag ska inseminera mig på klinik, hem-insemination, komma överens med en nära vän att han ska donera, hitta någon donator på nätet eller köra ett en gångsligg med en random kille och hoppas på de bästa...?

Jag vill inte verka desperat, jag vill bara det ska bli rätt. Jag har allting klart hemma med kläder, blöjor, säng...ja allt vad det innebär för en liten bebis. Har fast jobb, lägenhet och massor med kärlek och trygghet för den lille ????

Det enda som saknas är spermier...

Hur/vad hade ni gjort?

Känns som att jag har kört fast...

Stor kram till er alla!

Hej

Jag har fungerat som donator tidigare ned bra resultat på få försök.

Det krävs inte några svåra saker för att lyckas med en heminsemination. Som skrivits i ett trådsvar tidigare behöver man en liten spruta på 5 eller 10 ml som man lättast får tag på via något apotek.

Bra är om du har lite koll på hur din mens är och att donatorn kanske inte bor för långt bort. Jag har dock varit rörlig och kunnat hjälpa till med att kunna träffas när det blir dax. Detta har varit en stor fördel många gånger.

Välj en donator du känner du är bekväm med och som du får ett bra förtroende för. Du och donatorn kommer ju alltid att lita på varandra från båda håll.

Jag har valt att vara en öppen donator om motagaren har viljat det. Jag har också varit behjälplig i närstående adoption då den ej födande partnern viljat detta.

Finns det intresse så hör gärna av dig med ett pm så kan vi prata vidare. Sedan är det du som bestämmer vem du vill gå vidare med. Alltid bra att ha diskuterat med några och jämfört.

Oavsett önskar jag dig lycka till framöver.
Svar på tråden Vill så gärna ha barn...men hur?