Maliinj skrev 2018-09-18 04:28:56 följande:
Hej alla fina där ute!
Min barnlängtan är enorm. Jag är så himla redo att bli mamma, "problemet" är bara att jag är singel.
Jag har under året som gått funderat och funderat...om jag ska inseminera mig på klinik, hem-insemination, komma överens med en nära vän att han ska donera, hitta någon donator på nätet eller köra ett en gångsligg med en random kille och hoppas på de bästa...?
Jag vill inte verka desperat, jag vill bara det ska bli rätt. Jag har allting klart hemma med kläder, blöjor, säng...ja allt vad det innebär för en liten bebis. Har fast jobb, lägenhet och massor med kärlek och trygghet för den lille ????
Det enda som saknas är spermier...
Hur/vad hade ni gjort?
Känns som att jag har kört fast...
Stor kram till er alla!
Hej
Jag har fungerat som donator tidigare ned bra resultat på få försök.
Det krävs inte några svåra saker för att lyckas med en heminsemination. Som skrivits i ett trådsvar tidigare behöver man en liten spruta på 5 eller 10 ml som man lättast får tag på via något apotek.
Bra är om du har lite koll på hur din mens är och att donatorn kanske inte bor för långt bort. Jag har dock varit rörlig och kunnat hjälpa till med att kunna träffas när det blir dax. Detta har varit en stor fördel många gånger.
Välj en donator du känner du är bekväm med och som du får ett bra förtroende för. Du och donatorn kommer ju alltid att lita på varandra från båda håll.
Jag har valt att vara en öppen donator om motagaren har viljat det. Jag har också varit behjälplig i närstående adoption då den ej födande partnern viljat detta.
Finns det intresse så hör gärna av dig med ett pm så kan vi prata vidare. Sedan är det du som bestämmer vem du vill gå vidare med. Alltid bra att ha diskuterat med några och jämfört.
Oavsett önskar jag dig lycka till framöver.