• Anonym (Sad)

Känner mig så värdelös

Jag känner mig så värdelös utan min partner

Det va hen som gjorde livet meningsfullt

Hen som alla såg upp till

Jag bara bleknar bort utan hen

Känns som jag inte har något värde som ensam

• Svar på tråden Känner mig så värdelös
  • eilgbmls

Det är lite det som är grejen. Har man bara sig själv så finns det ingen att bevisa något inför.

• Anonym (Sad)

Hur menar du?

Om man har familj och släkt då?

• mamaleona

Jag tcker det är tragiskt att många lever så, att man inte även har ett eget liv, tillsammans i familjen. Egna intressen, egna vänner, egen JAGidentitet o egna pengar mm, just för att inte känna sig sådär den dagen skilsmässan knackar på. Alla är ju värdefulla som personer, alla borde ju kunna leva även med sig själva utan beroendeställning. Viktigt att ta in redan som nygift. Det kommer att bli bra ts, bara du väntar o gläntar på dom nya dörrarna som öppnas. O våga öppna dom.

• Anonym (Sad)

Tack

Är det inte helt ovanligt? Att känna så..?!

Finns det typ gruppmöten för sånna i min sits?!

• eilgbmls
    Anonym (Sad) skrev 2018-09-18 16:19:33 följande:

Hur menar du?

Om man har familj och släkt då?

Vad spelar det för roll? Du existerar för din egen skull, inte för deras, vilket är en sanning som familj och släkt ofta vägrar inse. Du kom förvisso till utav andras gärningar vilket du helt saknade kontroll över. Men det i sin tur är också anledningen till att du och många andra i din sits känner någon slags plikt att leva upp till någon form av förväntning som andra har. Men så är det inte. Om så är fallet så kan man förkasta allt vad fri vilja och individualitet heter.
  • Anonym (Sad)

Jag menar ingen klarar väll sig själv utan att må dåligt

Man behöver väll partner vän släkt nån??

• Anonym (Sad)

Eller hur menar du bevisa något för någon i ditt första inlägg?

• eilgbmls
    mamaleona skrev 2018-09-18 16:24:05 följande:

Alla är ju värdefulla som personer, alla borde ju kunna leva även med sig själva utan beroendeställning.

Så är det inte riktigt. Det har man att tacka samhället för. Vi behöver så mycket av samhället för att kunna leva. Det är en livslång beroendeställning mer eller mindre. Om inte genom uppehälle så av andras arbete.

På ett sätt är det en form av självslaveri och hur bryter man sig lös från något sådant? Jag skulle tro att den mest vedertagna metoden är att helt enkelt upphöra. Eller så kopplar man bort allt och glömmer vad man är och lever som en viljelös robot och harvar dag ut och dag in på ett deadend jobb oavsett ställning och utbildning sedan på fritiden existerar man för familj och vänner och så klart samhället.
  • eilgbmls
    Anonym (Sad) skrev 2018-09-18 18:32:31 följande:

Jag menar ingen klarar väll sig själv utan att må dåligt

Man behöver väll partner vän släkt nån??

Jag tror inte ens ingen klarar sig.

Som sagt. Man väljer inte att kliva in i existensen av egen vilja. Det innebär att man måste kunna lämna den av egen vilja för att skapa balans annars så är det definitionen av att vara mer eller mindre viljelös.
    Anonym (Sad) skrev 2018-09-18 18:33:12 följande:

Eller hur menar du bevisa något för någon i ditt första inlägg?

Att individen är ingen antar jag. Samhället består av flera ingen som interagerar och därför blir det något antar jag. Jag skriver mest det som faller mig in, men det är troligtvis inte min egna vilja det heller.
  • Anonym (Sad)

Tack intressant

Har du en partner?

• eilgbmls
    Anonym (Sad) skrev 2018-09-18 19:01:44 följande:

Tack intressant

Har du en partner?

Inte vad jag vet. Kommer ju ändå att dö ensam så som planen är eller blir i slutändan.
Svar på tråden Känner mig så värdelös