• Anonym (mamma)

Separerat med gemensamt barn, exet träffar ny, hur blev det för er?

Separerade för ett år sedan och året har varit berg-och-dal-bana med tjafs och gråt och hårda ord blandat med lugn och trevlig samvaro.

Nu har exet träffat ny tjej och det enda jag oroar mig över nu är att det dåliga samarbete vi har kring vårt gemensamma barn ska bli värre. Barnet är 10 år och mår inte så bra efter den jobbiga skilsmässan. Han saknar sin pappa och har svårt att lita på honom.

Hur blev det för er andra i samma sits? Hur blev samarbetet med exet och ny dejt/partner när det redan var knackigt?

• Svar på tråden Separerat med gemensamt barn, exet träffar ny, hur blev det för er?
  • Fia 28

Svarar åt min sambo. För honom blev det bättre för nya snubben hade bättre koll på saker och ting än virriga exet. Blev även mindre tjaffs om pengar när det kom en till inkomst.

• Anonym (mamma)
    Fia 28 skrev 2018-09-19 10:58:44 följande:

Svarar åt min sambo. För honom blev det bättre för nya snubben hade bättre koll på saker och ting än virriga exet. Blev även mindre tjaffs om pengar när det kom en till inkomst.

Tack för svar.

Som tur är så har vi aldrig bråkat om pengar så det slipper vi i fortsättningen också hoppas jag.
  • Sharper

Jag var den som träffade en ny först, ca 8 veckor efter att jag lämnade honom. Då han har psykiska besvär och det var som värst då (han stog i hallen hemma och skrek inför vår då 4-åriga son att han skulle ta livet av sig innan han tog bilen och stack iväg) blev polis in till psyk ett antal gånger. Så blev han galen. 1 gång tog han mina nycklar och så att jag inte fick åka till min man, barnen var med och hörde allt, min man stog i buskarna och filmade, flera människor.stpg runt omkring och typ skrattade men ingen hjälpte mig. En annan gång stog han vid sonens bildörr så jag inte kunde åka någonstans, jag fick inte ta med barnen till honom.

Nu är de mycket bättre dock. Men förra sommaren var hemsk.

Svar på tråden Separerat med gemensamt barn, exet träffar ny, hur blev det för er?