Lurad på nätet
Hej!
Jag köpte studieböcker från en sida som heter kurslitteratur.se för 1000:- och har blivit lurad på pengarna?
Jag har bankuppgifter på personen och eventuellt namn.
Vad kan jag göra nu?
Hej!
Jag köpte studieböcker från en sida som heter kurslitteratur.se för 1000:- och har blivit lurad på pengarna?
Vad kan jag göra nu?
Hej!
Vad kan jag göra nu?
Varför betalade du innan du hade böckerna? Var det kravet? I så fall borde du väl genast insett faran?
Okej. Jag har aldrig köpt ngt på nätet privat.........men det låter ju gräsligt. NÅGON kan alltid bli lurad? Finns inget system där både köpare och säljare är skyddade?
Har kontakat ägaren för sidan iaf som ska blockera bedragarens mail, känns inte som en så stabil åtgärd men det var det som fanns att göra :)
Som sagt, när man handlar från nätet skickar man 9 av 10 gånger pengar innan personen skickar varan, inga konstigheter.
Jag vill ha åsikter kring om jag ska anmäla eller om det finns något jag kan göra, lönar det sig att anmäla till polisen osv..? Inte en diskussion hurvida jag blivit lurad eller ej. Inget mer än så :)
Min sambo har skrivitt till kvinnan för att kolla henne och å skrev hon att hon fortfarande hade böckerna hon ''skickat'' till mig. och jag har postnords app som aviserar om ett paket är på väg, inte fått något besked där. Tycker att jag har tillräckligt mycket som talar för att hon inte skickat.
Okej. Jag har aldrig köpt ngt på nätet privat.........men det låter ju gräsligt. NÅGON kan alltid bli lurad? Finns inget system där både köpare och säljare är skyddade?
Förstår inte, din sambo har skrivit till kvinnan och hon skrev att hon fortfarande hade böckerna hon hade "skickat" till dig. Aha! Din man skrev alltså att han ville köpa böckerna och de fanns då "kvar"?
Tråkigt! Polisen gör tyvärr inget. Jag och flera andra blev lurade på Tradera av en och samma person. Det polisanmäldes men polisen brydde sig inte.
Nej.. tror inte dom bryr sig om ett ärende på 1000 kr.
Säljaren kanske svarade att hon har böckerna till försäljning eftersom denne har fler ex?
Du skriver att böckerna var på väg i postnords app, vad står det där nu fortfarande påväg eller har du hämtat ut något?
Säljaren kanske svarade att hon har böckerna till försäljning eftersom denne har fler ex?
Du skriver att böckerna var på väg i postnords app, vad står det där nu fortfarande påväg eller har du hämtat ut något?
Trist, 1000 kr är ju en del pengar.