• Vickisens

Utebliven mens gravid?

Hej!

Finns det någon som kan tänkas svara på mina funderingar nedan?

Min mens är flera dagar sen vilket aldrig hänt förutom när jag faktiskt var gravid. Jag hade sex senast innan förra mensen med killen, men var utomlands och hade tampong i hela blödningen, så har ingen aning om det kan ha varit nidblödning. Vi hade kondom men båda vi reagerade på att den glidit ned mycket nästan helt.. Jag har haft mensvärk av och till sen dess, bortfärdat graviditet även fast tanken har slagit mig under månaden som varit. Denna mensen har inte kommit än och borde ha kommit för några dagar sen. Testet är negativt, bröstvårtor ömma (heller aldrig hänt), trött, känslosam hela månaden vilket jag inte fattat varför (lätt ledsen).

-KAN det vara så att jag är gravid ändå? Eller har jag bara en konstig månad pga höstmörkret kanske ;)
    -Om mensen uteblir pga stress/träning, får man mensvärk och andra mensbesvär ändå?

Svara gärna om du är kunnig 

• Svar på tråden Utebliven mens gravid?
  • Vickisens

Ingen som vet ifall man kan ha mensvärk och ömma bröst osv ifall mensen hoppar pga stress?

• Vickisens
    Canary skrev 2018-09-20 18:58:56 följande:

Ingen här kan veta. Ta ett gravtest!

Läs inlägget innan du svarar. Min fråga är desstutom ifall man får mensvärk och andra symptom på mens ifall den hoppar över en månad pga stress.
  • Vickisens

Läs inlägget innan du svarar. Min fråga är desstutom ifall man får mensvärk och andra symptom på mens ifall den hoppar över en månad pga stress.
  • Vickisens

• Gravidlängtan88

I mina öron låter det som du skulle kunna vara gravid. Jag är nästan i samma sits som dig. Sen äl har jag haft mensvärk från och till och värker runt livmodern. Men för min del är det bara att vänta o se då jag ska få en beräknad mens på lördag och har en ganska så hög mensvärk just nu. Som känns som den ?typiska? mensvärken. Men jag hoppas ju på en graviditet såklart men börja tvivla på om det är de just nu. Men dina besvär låter som sagt som en graviditet ?? Dock kanske jag inte är så kunnig utan bara gissar mig fram. Har aldrig varit gravid tidigare så.

• Anonym (Ellie)
    Vickisens skrev 2018-09-20 16:10:38 följande:

Hej!

Finns det någon som kan tänkas svara på mina funderingar nedan?

Min mens är flera dagar sen vilket aldrig hänt förutom när jag faktiskt var gravid. Jag hade sex senast innan förra mensen med killen, men var utomlands och hade tampong i hela blödningen, så har ingen aning om det kan ha varit nidblödning. Vi hade kondom men båda vi reagerade på att den glidit ned mycket nästan helt.. Jag har haft mensvärk av och till sen dess, bortfärdat graviditet även fast tanken har slagit mig under månaden som varit. Denna mensen har inte kommit än och borde ha kommit för några dagar sen. Testet är negativt, bröstvårtor ömma (heller aldrig hänt), trött, känslosam hela månaden vilket jag inte fattat varför (lätt ledsen).

-KAN det vara så att jag är gravid ändå? Eller har jag bara en konstig månad pga höstmörkret kanske ;)

-Om mensen uteblir pga stress/träning, får man mensvärk och andra mensbesvär ändå?

Svara gärna om du är kunnig 

Om testet är negativt och du inte har haft sex sedan före förra mensen så låter det mest troligt att du inte är gravid. För då borde du ju vara ca 8v gången redan och det borde ha visat sig på testet.

När min mens är sen brukar jag få mensvärk och andra symptom som ont i brösten osv innan mensen kommer igång. Men får du inte mens på ytterligare några dagar så kan du ju alltid testa dig igen.
Svar på tråden Utebliven mens gravid?