• Ensamiförhållande4

Hur kommunicerar jag med min älskarinna

Jag är sedan många år tillbaka gift med barnens mamma! Vi har numera ett kompisförhållande. Trots uppvakning och att jag talat om hur jag känner angående att vårt förhållande saknar glöd så blir det ingen skillnad! Det är nu över ett år sedan vi hade sex och det är nog 10 år sedan vår senaste riktiga kyss!

Jag har nu träffat en fantastisk kvinna, även hon gift, inget har hänt ännu men vi har pratat om hur vi känner för varandra! Vi skulle vilja kommunicera hemligt för våra partners! Finns det någon bra app som vi kan skicka meddelanden till varandra utan att vår partner upptäcker det?

Och ja... jag kommer att avsluta förhållandet men det kommer att ta lite tid då jag vill göra det pga brist av glöd och inte för jag har träffat en ny!

• Svar på tråden Hur kommunicerar jag med min älskarinna
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-23 12:30:43 följande:
    Vadå vill illa det är han som är gift som väljer en annan kvinna
    Absolut, han gör sina val, men det gör hon väl med?
    Hon väljer att delta i hans otrohet när hon kunde valt en singel gubbe istället. Har man inget ansvar för vad man väljer att delta i?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (sådär) skrev 2018-09-24 15:58:48 följande:

Absolut, han gör sina val, men det gör hon väl med?

Hon väljer att delta i hans otrohet när hon kunde valt en singel gubbe istället. Har man inget ansvar för vad man väljer att delta i?

Vore han nöjd med det han får hemma skulle han inte behövt ha en älskarinna.

Ja hon väljer att delta men hon är inte otrogen mot någon
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-24 16:27:20 följande:

Och så fort man inte är nöjd så är det ju helt ok att gå bakom ryggen och ljuga?

Exakt, hon har alltså ett ansvar för vad hon väljer att DELTA i. Han är otrogen och hon DELTAR i hans otrohet,
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (sådär) skrev 2018-09-24 20:52:07 följande:

Och så fort man inte är nöjd så är det ju helt ok att gå bakom ryggen och ljuga?

Exakt, hon har alltså ett ansvar för vad hon väljer att DELTA i. Han är otrogen och hon DELTAR i hans otrohet,

Och ??
  • Anonym (carlx2)
    Anonym (sådär) skrev 2018-09-24 20:52:07 följande:
    Han har ju talat om att han inte är nöjd och hon har inte visat något intresse för att förbättra situationen.
  • Anonym (Well well well)

OT: Den här skittråden med några av samhällets vidrigaste bottenskrap påminner väldigt väl om Scent of a woman:

Lt. Col. Frank Slade: Haven't you heard? Conscience is dead.

Charlie Simms: No, I haven't heard.

Lt. Col. Frank Slade: Well, then, take the fuckin' wax outta your ears! Grow up! It's fuck your buddy, cheat on your wife, call your mother on Mother's Day! Charlie, it's all shit.

OnT: carry on

• Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-24 21:41:19 följande:
    Och ??
    Du fattar alltså inte sambandet mellan att medvetet välja att delta i något och att ha ett ansvar för sin medverkan?

Om du inte fattar det så förklarar det ju din inställning och det finns inget mer jag kan säga, sambandet mellan att medverkan och att vara medskyldig är ju liksom rätt basala saker som de flesta av oss lär sig redan som barn...typ.... "Kalle det är inte ok att delta i att mobba Lasse... vadå jag gjorde ju inget, jag bara skrattade, det var Nisse som slog???"...  är sånt man kan förvänta sig av små barn men inte av vuxna människor.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (carlx2) skrev 2018-09-24 22:01:36 följande:
    Han har ju talat om att han inte är nöjd och hon har inte visat något intresse för att förbättra situationen.
    Och lösningen är då att gå bakom ryggen och ljuga? Är det så du gör när andra inte vill samma saker som du? Du säger hur du vill ha det och om de inte håller med så går du bakom ryggen och ljuger istället?

Har aldrig tanken slagit dig att det finns andra löningar som INTE innebär att smussla och ljuga? Man kan till exempel säga vad man tänker göra och låta personen avgöra om hen vill fortsätta umgås. Eller så kan man avsluta förhållandet och göra som man vill sen?
  • Anonym (Gry)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-24 16:27:20 följande:

Anonym (carlx2) skrev 2018-09-24 22:01:36 följande:

Alltså nu spekuleras det vilt här..

Jag har aldrig påstått att han inte är nöjd hemma. Det är han . Han har ett bra sexliv med sin fru . Så det är inte pga missnöje han träffat mig.
  • Anonym (aktiv man 50+)

Jag läste i en annan otrohetstråd och det ligger faktiskt en hel del i påståendet: 
    Det man inte vet mår man inte dåligt av.

• Anonym (sådär)
    Anonym (aktiv man 50+) skrev 2018-09-25 18:14:56 följande:

Jag läste i en annan otrohetstråd och det ligger faktiskt en hel del i påståendet: 
    Det man inte vet mår man inte dåligt av.

Och i samma tråd så tyckte majoriteten utom ett fåtal att det var skitsnack Flört

Iof är det inte förvånande att samma argument, kritik och ursäkter dyker upp i en mängd trådar eftersom de handlar om samma saker.
  • Anonym (aktiv man 50+)

Nja, jag kan tänka mig att de som håller med om påståendet väljer att inte kommentera. Det ligger liksom i sakens natur, eller hur?
    De som är rädda, osäkra, svartsjuka, avundsjuka, eller har något annat problem, går givetvis bananas och vill argumentera mot alla andra och skrika ut att det inte är sant.
    De som anser att påståendet stämmer väljer nog att bara vara tyst.
    Helt naturliga och förståeliga reaktioner från båda sidor om du frågar mig!

Rent känslomässigt är det nog för de flesta svårt att acceptera.
    Men om man klarar att hålla sig helt opartisk och lägger sin egna känslor och värderingar åt sidan så tycker jag nog att detta talesätt är sant: "Det man inte vet mår man inte dåligt av".

• Anonym (sådär)
    Anonym (aktiv man 50+) skrev 2018-09-25 18:35:05 följande:

Nja, jag kan tänka mig att de som håller med om påståendet väljer att inte kommentera. Det ligger liksom i sakens natur, eller hur?
    De som är rädda, osäkra, svartsjuka, avundsjuka, eller har något annat problem, går givetvis bananas och vill argumentera mot alla andra och skrika ut att det inte är sant.
    De som anser att påståendet stämmer väljer nog att bara vara tyst.
    Helt naturliga och förståeliga reaktioner från båda sidor om du frågar mig!

Rent känslomässigt är det nog för de flesta svårt att acceptera.
    Men om man klarar att hålla sig helt opartisk och lägger sin egna känslor och värderingar åt sidan så tycker jag nog att detta talesätt är sant: "Det man inte vet mår man inte dåligt av".

Och ändå verkar den absoluta majoritet inte bara här på FL stycka att de är fe?. Så det du säger är att den absoluta majoriteten av befolkningen är rädda och osäkra medan ett fåtal "hjältar" är sjlvsäkra och smarta nog att bejaka svek och lögner.?

Ja det är ju en intressant men inte så trolig teori, personligen tror jag att denna minoritet har en jävligt sned bild av både sig själva och verkligheten och minst sagt förvirrade värderingar. Oftast handlar det om människor som själva gjort samma fel som den som kritiseras och ser sin egen skuld speglas i andra och tar dem i försvar.

Fast ingen människa är ju helt opartisk för de flesta har empati och moraliska värderingar och kan skilja på rätt och fel. Sen ska man fråga sig om det verkligen är friskt att förhålla sig kallt och opartisk till att vissa människor behandlar andra illa? Jag skulle snarare kalla det empatilöst och cyniskt.

Jo du argumenterade för samma sak i den andra tråden och lade fram det som "sanningen" men INGEN höll som sagt med dig.
  • Anonym (----)
    Anonym (sådär) skrev 2018-09-25 20:19:41 följande:

Och ändå verkar den absoluta majoritet inte bara här på FL stycka att de är fe?. Så det du säger är att den absoluta majoriteten av befolkningen är rädda och osäkra medan ett fåtal "hjältar" är sjlvsäkra och smarta nog att bejaka svek och lögner.?

Ja det är ju en intressant men inte så trolig teori, personligen tror jag att denna minoritet har en jävligt sned bild av både sig själva och verkligheten och minst sagt förvirrade värderingar. Oftast handlar det om människor som själva gjort samma fel som den som kritiseras och ser sin egen skuld speglas i andra och tar dem i försvar.

Fast ingen människa är ju helt opartisk för de flesta har empati och moraliska värderingar och kan skilja på rätt och fel. Sen ska man fråga sig om det verkligen är friskt att förhålla sig kallt och opartisk till att vissa människor behandlar andra illa? Jag skulle snarare kalla det empatilöst och cyniskt.

Jo du argumenterade för samma sak i den andra tråden och lade fram det som "sanningen" men INGEN höll som sagt med dig.

Orka svara någon som bara är ute efter att kasta skit. Om du hade varit öppen för en konstruktiv dialog så kanske någon hade orkat diskutera med dig, men du visar tydligt att du bara vill trycka ner folk.
  • Anonym (aktiv man 50+)

Du är självfallet fri att tycka vad du vill, att uttrycka dina känslor och att visa ditt behov av att klanka ned på mig och på andra, precis på det sätt som du gör.
    Du verkar inte ha fattat ens det allra enklaste, jag har aldrig sagt att jag tycker otrohet är bra, jag har inte försvarat det eller propagerat för det.
    Du utgår från dig själv, dina egna känslor, sannolikt både din egen svartsjuka och avundsjuka.
    Så du kan lägga av med dina elakheter och i stället reflektera en stund över ditt eget beteende.
    Du borde åtminstone försöka att hålla isär saker och försöka förstå vad jag skriver innan du svarar och kommer med dina elaka kommentarer.
    Dessutom borde du visa åtminstone någon lite respekt för trådstartaren och ämnet.

Den absoluta sanningen gäller även för dig!
    Det du inte vet mår du inte dåligt av.

Jag har tidigare beskrivit ett sätt att kommunicera med sin älskarinna och jag har inte funnit anledning ändra mig, trots påhopp.

• Anonym (sådär)
    Anonym (----) skrev 2018-09-25 20:47:53 följande:
    Orka svara någon som bara är ute efter att kasta skit. Om du hade varit öppen för en konstruktiv dialog så kanske någon hade orkat diskutera med dig, men du visar tydligt att du bara vill trycka ner folk.
    Vad finns det att vara öppen och konstruktiv för när det gäller svek, lögner och såra och förnedra andra människor?

Japp jag visar öppet att jag ogillar sånt beteende. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (aktiv man 50+) skrev 2018-09-25 22:48:40 följande:

Du är självfallet fri att tycka vad du vill, att uttrycka dina känslor och att visa ditt behov av att klanka ned på mig och på andra, precis på det sätt som du gör.
    Du verkar inte ha fattat ens det allra enklaste, jag har aldrig sagt att jag tycker otrohet är bra, jag har inte försvarat det eller propagerat för det.
    Du utgår från dig själv, dina egna känslor, sannolikt både din egen svartsjuka och avundsjuka.
    Så du kan lägga av med dina elakheter och i stället reflektera en stund över ditt eget beteende.
    Du borde åtminstone försöka att hålla isär saker och försöka förstå vad jag skriver innan du svarar och kommer med dina elaka kommentarer.
    Dessutom borde du visa åtminstone någon lite respekt för trådstartaren och ämnet.

Den absoluta sanningen gäller även för dig!
    Det du inte vet mår du inte dåligt av.

Jag har tidigare beskrivit ett sätt att kommunicera med sin älskarinna och jag har inte funnit anledning ändra mig, trots påhopp.

Och att konstatera att de allra flesta människor verkar föredra sanningen framför lögner och att du inte fick något medhåll i den andra tråden du tog upp är givetvis detsamma som att "klanka ner" på dig?

Självklart utgår jag ifrån mina egna moraliska värderingar, det gör vi väl alla?
    På vilket sätt menar du att tycka otrohet är jävligt fult beror på svartsjuka och avundsjuka? Vad finns det att vara avundsjuk på?

Och med "reflektera" antar jag att du menar att jag ska försöka ha en mer accepterande inställining till svek och lögner? Du verkar ha missuppfattat total vad reflektera betyder, att reflektera är att tänka, vad man kommer fram till för slutsats är en helt annan sak. Så det du egentligen menar är väl att jag ska reflektera och försöka komma fram till samma slutsats som du :) Det kommer inte ske, vi har alldeles för olika värderingar. Jag tycker människor förtjänar sanningen, du verkar tycka att den ska undanhållas.

Så du menar alltså att ditt sätt att förhålla dig till sanningen är detsamma som den "absoluta sanningen"... ja det var ju ödmjukt av dig :)

Jag förstår precis vad du skriver, du skriver ungefär samma saker som du skrev i den andra tråden, jag höll inte med dig där och gör inte det här heller.
  • Anonym (Sen då)

Vad hände sen?

Var du otrogen?

Hur pratade ni?

Lämnade du frun?

Fick hon reda på dina planer/ handlingar ?

Svar på tråden Hur kommunicerar jag med min älskarinna