Anonym (aktiv man 50+) skrev 2018-09-25 22:48:40 följande:
Du är självfallet fri att tycka vad du vill, att uttrycka dina känslor och att visa ditt behov av att klanka ned på mig och på andra, precis på det sätt som du gör.
Du verkar inte ha fattat ens det allra enklaste, jag har aldrig sagt att jag tycker otrohet är bra, jag har inte försvarat det eller propagerat för det.
Du utgår från dig själv, dina egna känslor, sannolikt både din egen svartsjuka och avundsjuka.
Så du kan lägga av med dina elakheter och i stället reflektera en stund över ditt eget beteende.
Du borde åtminstone försöka att hålla isär saker och försöka förstå vad jag skriver innan du svarar och kommer med dina elaka kommentarer.
Dessutom borde du visa åtminstone någon lite respekt för trådstartaren och ämnet.
Den absoluta sanningen gäller även för dig!
Det du inte vet mår du inte dåligt av.
Jag har tidigare beskrivit ett sätt att kommunicera med sin älskarinna och jag har inte funnit anledning ändra mig, trots påhopp.
Och att konstatera att de allra flesta människor verkar föredra sanningen framför lögner och att du inte fick något medhåll i den andra tråden du tog upp är givetvis detsamma som att "klanka ner" på dig?
Självklart utgår jag ifrån mina egna moraliska värderingar, det gör vi väl alla?
På vilket sätt menar du att tycka otrohet är jävligt fult beror på svartsjuka och avundsjuka? Vad finns det att vara avundsjuk på?
Och med "reflektera" antar jag att du menar att jag ska försöka ha en mer accepterande inställining till svek och lögner? Du verkar ha missuppfattat total vad reflektera betyder, att reflektera är att tänka, vad man kommer fram till för slutsats är en helt annan sak. Så det du egentligen menar är väl att jag ska reflektera och försöka komma fram till samma slutsats som du :) Det kommer inte ske, vi har alldeles för olika värderingar. Jag tycker människor förtjänar sanningen, du verkar tycka att den ska undanhållas.
Så du menar alltså att ditt sätt att förhålla dig till sanningen är detsamma som den "absoluta sanningen"... ja det var ju ödmjukt av dig :)
Jag förstår precis vad du skriver, du skriver ungefär samma saker som du skrev i den andra tråden, jag höll inte med dig där och gör inte det här heller.