• Anonym (hur?)

Separation -högtider-nya partners- hur gör folk?

Gemensamma barn och separerad , firar större högtider tillsammans i det hus jag lämnat.

Men hur ser det ut för er som hittat ny partner? Förändrades högtiderna? Och på vilket sätt? Och när blev det i så fall förändrat? Kändes det okej?

Mitt ex har ny partner och jag vill gärna veta hur andra haft det och hur ni har gjort.

• Svar på tråden Separation -högtider-nya partners- hur gör folk?
  • Anonym (Söt)

Vi har barnen vartannat år. Skulle varken vilja fira jul med mitt eget ex eller sambons ex.

• smulpaj01

Vi har bjudit över min mans ex och hennes familj under julen. Supertrevligt för alla helt enkelt.
    Själv har jag inget gammalt ex men hade jag haft det så hade även han blivit inbjuden.

• Anonym (hur?)
    Anonym (Söt) skrev 2018-09-23 13:41:05 följande:

Vi har barnen vartannat år. Skulle varken vilja fira jul med mitt eget ex eller sambons ex.

Ni har haft så från början?
  • Anonym (Söt)
    Anonym (hur?) skrev 2018-09-23 13:51:12 följande:

Ni har haft så från början?

Ja, även innan vi skaffade nya partners. Den andra firar med barnen dagen innan eller efter (gäller julafton och födelsedagar)
  • Anonym (mmm)

Vi har barnen varannan jul, både mina barn och min nya partners barn. Om man haft dem på jul så har den andre partnern nyår. I övrigt är inte högtiderna så värst viktiga, mer att det är lov kanske. Har man varann vecka, är barnen där på lov, som det råkar vara veckan, så att säga. 

Sen kan vi vara flexibla och byta om det är något speciellt. Mitt ex och jag, inga problem. Min man och hans ex - en hel del problem (pga hennes mående=) 

• Anonym (apa)

Vi firar ihop. Det har vi gjort i alla år trots nya både partners och barn.

Svar på tråden Separation -högtider-nya partners- hur gör folk?