• annie1990

Försöker få värt första barn -tips!!

Heeej allihop!!

Jag och sambon har precis börjat försöka. Tid ut min kopparspiral 2dagar innan min senaste mens och har nu 8 dagar till min första BIM. Jag är så otålig, taggad och har verkligen inget tålamod! Inbillar mig gravsymptomer (tror jag är inbillning?) hela tiden och behöve rlite hjälp. Hur gör man för stt tänka på annat??

• Svar på tråden Försöker få värt första barn -tips!!
  • Anonym (T)

Ta det lugnt, stressar man och nojjar så funkar det inteFlört

Är också inne på att försöka för första barnet och precis slutat med preventivmedel. Jag sysselsätter mina tankar med ägglossningstest då får jag tänka bebisverkstad på morgonen och om det ändå är negativt så kan jag släppa tankarna på bebistillverkning eftersom det ändå inte går att bli gravid då, eller chanserna är klart mycket mindre. 

• annie1990

Tack!! Gällande tråden om gravidsymptomer direkt efter man slutat med primitive dem så sa min barnmorska när jag tog ut kopparspiralen att jag kunde bli gravid direkt vid denna ÄL och att jag skulle kontrollera mitt alkoholintag och börja ta folsyra... så enligt henne var det inget snack om att man kunde få symptomet av själva ?uttagningen? då kroppens hormoner inte påverkas av kopparspiral...

• Anonym (Så här va)
    annie1990 skrev 2018-09-23 16:57:45 följande:

Tack!! Gällande tråden om gravidsymptomer direkt efter man slutat med primitive dem så sa min barnmorska när jag tog ut kopparspiralen att jag kunde bli gravid direkt vid denna ÄL och att jag skulle kontrollera mitt alkoholintag och börja ta folsyra... så enligt henne var det inget snack om att man kunde få symptomet av själva ?uttagningen? då kroppens hormoner inte påverkas av kopparspiral...

Missade att det var koppar du hade.
  • annie1990

Yes! :) Någon av er som får symptomer men inte vågar lita på att dem är på riktigt?

Jag har molande värk, är supertrött och mina bröst ömmar.. jag är också rökare som börjar dra ner på ciggen kraftigt nu så jag kan sluta helt snabbt och idag smakade min cigg riktigt äckligt - inte alls som den brukar.. kan det också vara en symptom?

• fjanten
    annie1990 skrev 2018-09-23 19:56:57 följande:

Yes! :) Någon av er som får symptomer men inte vågar lita på att dem är på riktigt?

Jag har molande värk, är supertrött och mina bröst ömmar.. jag är också rökare som börjar dra ner på ciggen kraftigt nu så jag kan sluta helt snabbt och idag smakade min cigg riktigt äckligt - inte alls som den brukar.. kan det också vara en symptom?

Jag hade extremt många symptom innan beräknad dag för mens, alltså trötthet, ömmande bröst, illamående, halsbränna, molvärk etc. Det hade jag ALLA månader då jag INTE var gravid. De gångerna jag faktiskt varit gravid har jag inte haft ett enda symptom förrän vecka 6-7.

Du borde för övrigt sluta röka om du nu försöker skaffa barn.
  • Anonym (N)
    annie1990 skrev 2018-09-23 19:56:57 följande:

Har du ca 8 dagar kvar till bim så är det ca 6 dagar sen äl (generellt räknat)? Det är högst troligt symptom av äl som du upplever, alternativ Pms och inte graviditet (klart du kan vara gravid, men symtom redan är högst osannolikt). Som flera andra säger, det är oftast när man är utan symptom som det visar sig att man faktiskt är gravid.

Vad gäller att stressa och inte bli gravid då, som någon skrivit så är det rent BS!

Dagarna mellan äl och förhoppningsvis utebliven mens är jobbiga för alla som försöker skaffa barn, men försök sysselsätt dig med något som får fokus på annat. Och som någon annan skrivit, se till att sluta röka. Det påverkar fertiliteten negativt!
  • annie1990

Hej gänget!

Nu är jag på BIM+3 och ingen mens. Har mensvärk dock men inte ens en rosa flytning kommer ur. Tror ni det är någon idé att testa redan eller ska jag försöka hålla mig lite till?

• saijda
    annie1990 skrev 2018-10-01 12:14:33 följande:

Hej gänget!

Nu är jag på BIM+3 och ingen mens. Har mensvärk dock men inte ens en rosa flytning kommer ur. Tror ni det är någon idé att testa redan eller ska jag försöka hålla mig lite till?

Godmorgon , har du vågat testa ännu? :)

Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.
Svar på tråden Försöker få värt första barn -tips!!