Anonym (Kvinna 26) skrev 2018-11-06 16:54:55 följande:
Vill understryka att vi fortf. Ska flytta isär. Jag vet dock inte om jag kan fortsätta med ngn som jag inte kan känna mig trygg och lycklig med. Han är själv så himla olycklig och har alltid varit, men det vet han nog inte själv. Han kör på och sitter aldrig still. Flyr från verkligheten och är helt väck i huvudet. Minns inte saker som jag säger. Frånvarande.
Känner igen beskrivningen av ditt ex delvis i hur mitt ex är. Vi har nu separerat och har en dotter på 15 månader ihop och det gör absolut inte saken bättre kan jag säga! Är jättetufft!
Känner igen det där att ha satsat allt men inte fått den känslan man velat. Han flydde också bara ifrån verkligheten och var rastlös och grejade ute på gården såfort tillfälle gavs. Man hinner ju aldrig mötas då och speciellt inte om man har barn. Han var inte alls djup av sig och uttryckte sina känslor. Vet inte vad jag tänkte, men alla lär vi oss av de misslyckade relationer vi haft och vi får inte vara för hårda mot oss själva. Vi människor gör så gott vi kan.
Var jättejobbigt de första månaderna efter separationen men känns lite bättre nu.
Jobbigast är ju de dagar jag måste vara ifrån dottern men försöker att göra sånt som jag inte hinner annars när jag har henne.