• Anonym (.)

Orosanmälan..

Kan jag bli orosanmäld bara för att jag pluggar distans och har en bebis som är ca 6 månader?

• Svar på tråden Orosanmälan..
  • Anonym (Beror på)

Inte om barnet får den omvårdnad det behöver.

• Anonym (???)
    Anonym (.) skrev 2018-09-26 15:48:55 följande:

Kan jag bli orosanmäld bara för att jag pluggar distans och har en bebis som är ca 6 månader?

Varför skull du bli anmäld för det? 

Det måste ligga nåt annat bakom din fråga. 
  • Anonym (.)
    Anonym (???) skrev 2018-09-26 15:54:13 följande:

Varför skull du bli anmäld för det? 

Det måste ligga nåt annat bakom din fråga. 

Ifall någon tror att jag inte lägger tillräckligt med tid på barnet då och mer tid åt studierna. Men jag lägger mycket tid på barnet och studerar när det finns utrymme för det
  • Anonym (Soc.)

Man kan anmäla allt som föranleder någons oro. Däremot lär man ju inte inleda utredning efter förhandsbedömningen om det är så vagt.

• Anonym (A)
    Anonym (Soc.) skrev 2018-09-26 16:31:26 följande:
    Man kan anmäla allt som föranleder någons oro. Däremot lär man ju inte inleda utredning efter förhandsbedömningen om det är så vagt.
    Håller med
  • EpicNurse

Som tidigare nämnt så kan man alltid gör sen orosanmälan. Så ja. Men de tjäna osannolikt i ditt fall. Plus att det inte skulle bli en utredning utan bara ett möte och sedan läggas ner.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (.)
    EpicNurse skrev 2018-09-26 20:50:05 följande:

Som tidigare nämnt så kan man alltid gör sen orosanmälan. Så ja. Men de tjäna osannolikt i ditt fall. Plus att det inte skulle bli en utredning utan bara ett möte och sedan läggas ner.

Har blivit anmäld tidigare för annat och utredd så soc känner ju till mig sen tidigare
Svar på tråden Orosanmälan..