• JuliaSt

Åldersskillnad - par som varit ihop länge

Hej,

Jag är 28 år och har dejtat en man som är 17 år äldre än jag i över ett år nu. Jag tycker om honom oerhört mycket och jag vet att det är ömsesidigt. Vi har träffat varandras vänner och även den biten känns väldigt bra. Mitt problem är bara att jag inte kan släppa på det dör med vår åldersskillnad. För honom är det inga problem. Jag bryr mig inte ett dugg om när andra par med stor åldersskillnad utan tycker bara det är härligt när två personer funnit varandra! Men nu när det kommer till mig själv så blir jag dels nojig över vad mina föräldrar ska tycka som bara är 7-12 år äldre än honom och så tänker jag mycket på hur det blir om ett par år framåt, tex när han är pensionär och jag har 17 år kvar att jobba, eller ännu längre fram med risk för sjukdomar mm.. Jag är fullt medveten om att man inte vet vad som kommer hända om 20 år eller i morogn men kan ändå inte släppa denna tanke..

Jag undrar i alla fall om det finns någon som varit i en relation med stor åldersskillnad i många år och hur har det funkat? Eller har någon kanske någon mamma/pappa, mormor/morfar eller annan släkting, bekant som man vet levt många år tillsammans med någon? Åldrats ihop? Finns många trådar där folk skriver att dom har stor åldersskillnad och dejtat 1-3.. men vore kul att få läsa om några som hållt ihop ännu längre och se hur det funkat.

• Svar på tråden Åldersskillnad - par som varit ihop länge
  • Mongoliet

Haft 3 förhållande där jag varit 14-26 år äldre. Alla höll ca 3 år. Åldern var inget problem men alla ville ha barn. Det vill inte jag.

• Caitlin Deschanel

Jag har varit tillsammans med min man i 12 år, han är 13 år äldre än mig. Allt har funkat väldigt bra, vi fick vårt första barn för två år sedan :)

Svar på tråden Åldersskillnad - par som varit ihop länge