Han bokar in saker på våra dagar
Mitt ex bokar ibland in saker på mina vardagar/helger för vårt barn. Det kan tex vara fritidsaktiviteter (han har inbokade aktiviteter mån-torsdag och matcher helger och är 8 år gammal...) eller andra saker. Nu är det en nöjestripp 20 mil bort på min helg, så barnet skulle komma hem dagen därpå. Jag sa att det är okej, men nästa gång vill jag att han frågar mig först (det har bokats semestrar som dragit över på mina dagar också förut). Ett par dagar senare skrev han att det blir inget den dagen utan det ska bli två dagar senare, en dag vi redan har saker inplanerat i vår familj. När jag svarar att den dagen går det inte blir han skogstokig och säger att allt ska bara vara på mina premisser osv osv. Att jag skiter i barnet och bara ser till mig själv?
Jag blir på riktigt jätteledsen och tar fruktansvärt illa vid mig när han beter sig så. Mina barn är mitt allt, han vet hur han ska säga/skriva för att få sin vilja igenom. Denna gången ger jag mig dock inte, även om jag känner mig för jäklig mot sonen som nu inte kan följa med dem och jag vet att han kommer säga det till honom, att mamma sa nej. Varför de inte planerat in detta på deras helg är däremot helt oklart och inget jag vågat fråga nu när han är arg heller.
Jag orkar snart inte med detta längre. När han skriver till mig så menar han att jag styr allt, jag ser det precis tvärtom. Har aldrig bokat in något på hans helger/veckor etc. Vad jag menar är att jag känner att våra gemensamma helger är extremt viktiga då vardagarna är så fullbokade varenda dag. Och att det är OKEJ att han tar honom på saker men EFTER han stämt av med mig först, så vi inte har något bokat. Han förstår inte detta? Vad ska jag göra???