• Bently19

Beräkna fel?

Hej!

Har en fråga till er alla som kanske vet svaren, jag var på VUL i v7 (6+3) som visade på att jag skulle blivit gravid den 15 juni. Var senare på KUB i v 11-12 (kommer inte ihåg exakt) där det visade sig att jag vart gravid den 14 juni. Gjorde även ett clearblue digital test den 11 juli vilket det stod 1-2v på (blir alltså 3-4v då man lägger på 2v) Har hört att ju tidigare man gör VUL desto säkrare är det med hur långt gången man är. Vill inte höra något +-2v då det är om den beräknade födseln och inte hur långt gängen man är. Nu till frågan- vad är sannolikheten att inte detta datum (iaf +-3 dagar) stämmer? Eller borde jag känna mig lugn med när jag vart gravid? Detta är inte frågan om vem pappan är utan av ren undran.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-28 22:33
    30 läst och ingen som har något svar?

• Svar på tråden Beräkna fel?
  • Mascaraklumpar
    Bently19 skrev 2018-09-28 22:19:29 följande:

Hej!

Har en fråga till er alla som kanske vet svaren, jag var på VUL i v7 (6+3) som visade på att jag skulle blivit gravid den 15 juni. Var senare på KUB i v 11-12 (kommer inte ihåg exakt) där det visade sig att jag vart gravid den 14 juni. Gjorde även ett clearblue digital test den 11 juli vilket det stod 1-2v på (blir alltså 3-4v då man lägger på 2v) Har hört att ju tidigare man gör VUL desto säkrare är det med hur långt gången man är. Vill inte höra något +-2v då det är om den beräknade födseln och inte hur långt gängen man är. Nu till frågan- vad är sannolikheten att inte detta datum (iaf +-3 dagar) stämmer? Eller borde jag känna mig lugn med när jag vart gravid? Detta är inte frågan om vem pappan är utan av ren undran.

Ca 60-70% för +/-3 dagar vid UL i vecka 11-12, och runt 95% för +/- 1 vecka. Att dateringen är bättre ju tidigare det är i graviditeten stämmer från ca vecka 8. Innan dess är det tvärtom.
  • emhu

Jag gjorde vul i vecka 8. Enligt storleken på fostret skulle jag då vara i vecka 7+1 och bf blev 13/9. På kub sedan i 11+6 blev jag framflyttad 6 dagar och fick nytt bf 19/9. Dock har ingen bebis tittat ut ännu. BF+10 idag.

• GAndrea

Din fråga är alltså om du blev gravid 14e eller 15e? Och om du borde vara lugn?? Ja! Du borde definitivt vara lugn! Det skiljer ju inte ens dag... Det skulle kunna röra sig om timmar! Tex den 14 kl 23.30 eller den 15e kl 00.30 som när du blev gravid. Spermierna överlever ju några dagar och kan befruktat ägget.

Jag blev flyttad 4 dagar med första barnet. Hade stenkoll på min ägglossning efter att nästan ha försökt 1 år. Superregelbunden mens och hormonfri i 5 år. Andra barnet blev jag första flyttad 9 dagar vid tidigt ultraljud och ytterligare 4 till vid RUL. Det kändes som att jag var gravid i ett helt år!

Om du inte är orolig över vem som är pappan, vad är du då orolig över att det diffar en dag?

Svar på tråden Beräkna fel?