• Anonym (TS)

Otrogen med exet sedan 10 år?

Har världens mest underbara sambo som ger mig trygghet och familjen jag alltid drömt om. Jag älskar honom men de senaste tre åren har närheten, uppskattningen och sexet varit frånvarande. Jag har försökt att väcka allt till liv många gånger men vi har och har haft det tufft med båda barnen och är mitt uppe i småbarnsåren, han är trött och sliten, det förstår jag. Han satsar dessutom mycket på sitt jobb. Han går igång när jag tar tag i det men när vi väl har sex så är det väldigt light och ja... opassionerat. Jag är en sån person som vill rocka loss lite mer i sängen och det har jag pratat med honom om flera gånger men det blir ingen skillnad, trots att jag försöker. Han är extremt passiv.

För en tid sedan hörde exet av sig som jag var tillsammans med flera år före sambon. Vi hade ett passionerat förhållande med sex som inte ens går att beskriva. Han får mig att gå igång på alla cylindrar och jag har ärligt talat alltid känt att han har haft en friväg om vi skulle hamna i den situationen igen. Han är helt enkelt mitt inofficiella frikort, så attraktiv både utseendemässigt och ja... Jag har tänkt mycket på sexet med honom under åren och så fort jag ser honom på stan eller liknande tänds en gnista. Inga känslor, bara sug. Han skulle aldrig kunna erbjuda det min sambo kan inform av trygghet, kärlek och familj m.m. Nu har han som sagt hört av sig och vill ses. För sex. Hela min kropp skriker och längtar och jag känner att detta är för mäktigt för mig att stoppa. Dragningskraften till honom rent sexuellt är massiv. Jag skulle aldrig kunna vara otrogen med någon annan men denna människa är utomjordiskt het. Samtidigt får jag så klart ångest för att jag är ett svin i så fall och för att sambon skulle kunna komma på mig. Jag vill inte leva utan sambon men tanken på att endast stå ut med vårt torra sexliv resten av livet gör mig deprimerad. Jag vet att sambon är passiv i sängen och kommer inte kunna ändra sig.

Är det någon som känner igen sig/har varit med om samma situation? Hur gör/gjorde ni?

Jag vill endast ha trevliga, konstruktiva svar tack!

• Svar på tråden Otrogen med exet sedan 10 år?
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-10-15 14:09:19 följande:
    Anonym (man) skrev 2018-10-15 11:38:43 följande:
    Men du å andra sidan utgår kategoriskt från att mannen helt bergsäkert gillar dominans och att han bara faller tillbaka av ren lättja. Vad baserar du det på? 

Läs alla ord.

Istället för att vi ska leka ordlekar så du väl förklara vad du menar?
    Tror du han vill vara dominant eller tror du inte det?
  • Bjoer
    Anonym (man) skrev 2018-10-15 14:22:40 följande:
    Istället för att vi ska leka ordlekar så du väl förklara vad du menar?
    Tror du han vill vara dominant eller tror du inte det?
    Det spelar ingen roll vad jag tror, TS är den som är närmast facit eftersom hon kan prata med honom. Läs hennes inlägg.

Hela den är sidotråden är egentligen onödig, så jag tänker lägga ner den nu.
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-10-15 14:29:53 följande:
    Det spelar ingen roll vad jag tror, TS är den som är närmast facit eftersom hon kan prata med honom. Läs hennes inlägg.

Hela den är sidotråden är egentligen onödig, så jag tänker lägga ner den nu.
    Tja, det är upp till dig om du vill fortsätta skriva eller ej, men annars är det ju en ÖPPEN tråd där var och en kan tycka om det som läggs fram. Och vad mannen kan tänkas vilja tycker iaf jag är högst relevant och ingen "sidotråd"

Jag har läst vad hon skrivit och har ställt frågan om varför hon tror att han faller tillbaka men inte fått något riktigt bra svar på det annat än att han gjorde så i början och att han senare gjort några försök till och från. men det besvarar ju inte varför han faller tillbaka?.

Både du och TS verkar vara överens om att mannen gillar dominans, jag är inte lika övertygad om det. Det vore ju kul att veta vad han tycker och tänker och inte bara vad TS tror han tycker och tänker, har han öht fått frågan om han VILL vara dominant? Om han gillar det? Eller har han bara fått höra hur gärna TS skulle vilja att han var mer dominant och vad han borde göra för att tillfredsställa henne?
  • Anonym (TS)
    Anonym (man) skrev 2018-10-15 16:14:00 följande:

Tja, det är upp till dig om du vill fortsätta skriva eller ej, men annars är det ju en ÖPPEN tråd där var och en kan tycka om det som läggs fram. Och vad mannen kan tänkas vilja tycker iaf jag är högst relevant och ingen "sidotråd"

Jag har läst vad hon skrivit och har ställt frågan om varför hon tror att han faller tillbaka men inte fått något riktigt bra svar på det annat än att han gjorde så i början och att han senare gjort några försök till och från. men det besvarar ju inte varför han faller tillbaka?.

Både du och TS verkar vara överens om att mannen gillar dominans, jag är inte lika övertygad om det. Det vore ju kul att veta vad han tycker och tänker och inte bara vad TS tror han tycker och tänker, har han öht fått frågan om han VILL vara dominant? Om han gillar det? Eller har han bara fått höra hur gärna TS skulle vilja att han var mer dominant och vad han borde göra för att tillfredsställa henne?

Jag har aldrig uttryckt att han "faller tillbaka hela tiden", vad har du fått det ifrån? Först var det bra, sedan blev det dåligt, punkt. Inget fram och tillbaka. Ok? Nu har jag pratat allvar på riktigt och då har han förstått att han måste satsa mer på oss för att det ska funka i längden. Och det handlar inte om att slå om och bli superdominant, jag skrev att jag är nöjd med bara något. Mer aktivt deltagande räcker en bra bit.

Nu hoppas jag att du kan ta till dig vad jag skriver och inte falla tillbaka i spekulationer om att sambon lider och inte skulle gilla detta. Han är väldigt nöjd för tillfället.
  • Anonym (man)
    Anonym (TS) skrev 2018-10-01 15:36:37 följande:
    Han säger ?ok, då gör vi så?. Och sedan är det precis lika torrt nästa gång. Han är inte aktiv alls...
    Anonym (TS) skrev 2018-10-01 17:12:37 följande:
    Jag får ta ett snack till med sambon. Ett rejält. Tyvärr tror jag att det är sån han är - trygg och mjukis - medan exet är flyktig och passionerad och lite dominant. Jag tror inte att det går att få människor att bli annorlunda än de är. Därför tror jag sexet är dödsdömt... men tack ändå för rådet!

Snälla TS, vi kan bara utgå ifrån det DU skriver. Och detta låter ju jävligt annorlunda från det du beskriver nu. Det blir ju jävligt fel om du först målar upp en bild som du sen förnekar öht existerar och menar att du aldrig sagt nåt sånt bara för att det inte passar med den nya bilden du målar upp. Det kan väl hända att saker har förändrats NU efter ert senaste samtal, men det är ju en ögonblicksbild av nuläget som är raka motsatsen till det du beskrivit tidigare.

På vilket sätt menar du att "och sedan är det lika torrt nästa gång" INTE är att återfalla?

Det är uppenbart det här är en känslig fråga för dig som du inte ens vill höra talas om så jag lägger ner. Lycka till med era problem, hoppas att det löser sig för er.
  • Anonym (TS)
    Anonym (man) skrev 2018-10-17 12:17:17 följande:

Snälla TS, vi kan bara utgå ifrån det DU skriver. Och detta låter ju jävligt annorlunda från det du beskriver nu. Det blir ju jävligt fel om du först målar upp en bild som du sen förnekar öht existerar och menar att du aldrig sagt nåt sånt bara för att det inte passar med den nya bilden du målar upp. Det kan väl hända att saker har förändrats NU efter ert senaste samtal, men det är ju en ögonblicksbild av nuläget som är raka motsatsen till det du beskrivit tidigare.

På vilket sätt menar du att "och sedan är det lika torrt nästa gång" INTE är att återfalla?

Det är uppenbart det här är en känslig fråga för dig som du inte ens vill höra talas om så jag lägger ner. Lycka till med era problem, hoppas att det löser sig för er.

Men herregud! "Och sedan är det lika torrt nästa gång" innebär precis det jag skriver, att INGET ÄNDRAS. Din definition av att "falla tillbaka" kanske än annorlunda än andras men för majoriteten innebär det att man går från ett stadie till ett annat och sedan tillbaka igen. Eller åtminstone från ett stadie till ett annat. Det är INTE det som hände här, här blev det ALDRIG NÅGON SKILLNAD. Det föll alltså inte tillbaka till någonting. Är du med nu?

Du läser verkligen det du vill läsa för att det ska passa dina teorier, som är helt främmande för vår situation. Du får mer än gärna lägga ner för dina teorier bidrar inte här.
  • Dad2st

Hej. Jag kan nog förstår dig rätt bra. Jag själv vart bedragen av min sambo och hon jag har barn med som jag har levt med i 13år och sen gjorde hon slut och flytta ihop med denne.
    Men så efter bara ett halv år då jag hade flyttat från samma stad och försökte resa mig då jag tog detta hårt. Så prata vi och jag fråga om ett avsluta ligg då vi skiljdes som ovänner. Och hon sa så klart ja och sen dess har vi haft ett sexuellt förhållande på sidan av hennes nuvarande och vårat sex har alltid gått i vågor innan men nu är det så otroligt bra och jag älskar så klart henne fortfarande lika mycket som när vi träffas så jag har ju bara varit glad över detta. Men då vi pratar så säger hon att hon vill inte bli ihop igen men hon kan inte heller sluta.. Människor känslor och luster är verkligen ett mysterium. Men jag kan bara ge dig rådet att göra precis som du känner och om du är med ditt ex så kommer du veta sen hur och vad du vill. För va än läkare och psykologer och allvetande säger så är sex en av dom viktigaste sakerna i ett förhållande.
    Lycka till vart det än slutar. Mvh kk m m ex.

• Dad2st
    Dad2st skrev 2024-10-11 00:28:59 följande:

Hej. Jag kan nog förstår dig rätt bra. Jag själv vart bedragen av min sambo och hon jag har barn med som jag har levt med i 13år och sen gjorde hon slut och flytta ihop med denne.
    Men så efter bara ett halv år då jag hade flyttat från samma stad och försökte resa mig då jag tog detta hårt. Så prata vi och jag fråga om ett avsluta ligg då vi skiljdes som ovänner. Och hon sa så klart ja och sen dess har vi haft ett sexuellt förhållande på sidan av hennes nuvarande och vårat sex har alltid gått i vågor innan men nu är det så otroligt bra och jag älskar så klart henne fortfarande lika mycket som när vi träffas så jag har ju bara varit glad över detta. Men då vi pratar så säger hon att hon vill inte bli ihop igen men hon kan inte heller sluta.. Människor känslor och luster är verkligen ett mysterium. Men jag kan bara ge dig rådet att göra precis som du känner och om du är med ditt ex så kommer du veta sen hur och vad du vill. För va än läkare och psykologer och allvetande säger så är sex en av dom viktigaste sakerna i ett förhållande.
    Lycka till vart det än slutar. Mvh kk m m ex.

Ursäkta att man skriver som en kråka och hoppar över punkter mm🙏
  • Dad2st
    Anonym (Ka) skrev 2018-10-01 13:23:32 följande:
    Här ts...här fick du ditt råd som du ville ha...

Hur fan kan man svika någon som man påstår sig älska på detta sättet ??
    Ja för att vi alla människor är olika och har olika behov och känslor. Man kan ge andra råd men man kan inte dömma någon annan. Du tycker den kommentaren va sjuk och jag och säkert många andra som inte törs skriva tycker din kommentar är sjuk.🙃
  • Anonym (J)
    Anonym (A) skrev 2018-10-01 12:44:03 följande:
    Håller med
    Fast ett öppet förhållande ska ju inte vara för att lite fint få vara otrogen. Stört 
  • Anonym (J)
    Dad2st skrev 2024-10-11 00:50:09 följande:
    Ja för att vi alla människor är olika och har olika behov och känslor. Man kan ge andra råd men man kan inte dömma någon annan. Du tycker den kommentaren va sjuk och jag och säkert många andra som inte törs skriva tycker din kommentar är sjuk.🙃
    Så du tycker det är helt ok med otrohet? Även om någon hade gjort så mot dig?
Svar på tråden Otrogen med exet sedan 10 år?