• medioker

Pyttelite blod på papperet i vecka 6

Hej på er!

Jag fick pyttelite blod på papperet igår då jag torkade mig efter jag kissat, inte ont eller någonting. Hade jag inte kollat hade jag aldrig sett det då det bara var på papperet och inget som runnit ner i toan. Detta var vid 12 igår och inte haft minsta tecken på att något mer är på G. Vet att ingen kan svara på varför det blev så men ville bara skriva av mig.

Är i v 5+5 ungefär skulle jag tro. Har lämpligt nog min första träff med barnmorskan imorgon så jag hoppas hon kan lugna mig. Min mardröm är att upptäcka mycket senare att lilla fröet stannat av och dött..man vill ju veta liksom :/

Nån med likande erfarenheter?

• Svar på tråden Pyttelite blod på papperet i vecka 6
  • Fia 28

Ja jag har blött i båda mina graviditeter i den veckan, och det har gått bra. Klart det kan vara början på missfall, men det behöver absolut inte vara så.

• Anonym (twinny)

Jag blödde lite ett par gånger i v 5-8. Det gick bra

• Anonym (Jagmed)

Jag blödde mellan v.7 till v.12 sen kom en stor blödning i v.22 pga liten kant från moderkaka.

Låg på sjukhus för dom ville kontrollera blödningen eftersom jag måste ta blodförtunnande sprutor varje dag men blödningen upphörde efter 5 dagar

• medioker

Tack för att ni delar med er <3

Känner lite att det borde ju komma igång snart om det nu är missfall på g men inte ont och inget mer blod alls.

• Koppkaka96

Du ska få höra vad som hände mig under tisdagen och igår. På tisdag kl 15:00 ställde jag mig upp från soffan och kände hur det forsade blod i ofantliga mängder. Skyndade på toa varav stora klumpar åkte ut. Det var det äckligaste jag varit med om. Var bombsäker på missfall. Störtblödde 3 timmar, sista klumpen var en knytnäve stor. Sedan blödde jag mindre, mindre och igår på förmiddagen blödde jag inte längre. Hade inte ont och mådde fysiskt bra under denna händelse. Fick komma in på vul igår för att se så allt hade kommit ut. Då säger läkaren att fostret var kvar, har växt till sig och att hjärtat slår. Fick även höra det lilla mirakelhjärtat. Frågade om han skämtade.

Jag trodde aldrig i hela mitt liv att det kunde finnas något levande kvar i mig, men det fanns det. Läkaren kunde inte förklara blödningen men sa att det såg bra ut. Jag är nu i vecka 6+5

En blödning behöver inte vara dålig. Tänk att jag blödde så mycket att bindan blev full på 10 minuter och det var klumpar överallt. Håller tummarna för dig. Kram

Svar på tråden Pyttelite blod på papperet i vecka 6