• Anonym (TS (m))

Sambo 3år och saknar sexet, fast med min föredetta KK.

Jag känner att jag för egen del måste skriva av mig lite och se om jag kan ha lättare att släppa tankarna jag gått med den senaste tiden. Ni som läser detta behöver inte bemöda er att kommentera om ni inte hemskt gärna vill det såklart, utan detta skrivs troligtvis mest för eget bruk som bollplank.

Jag är sambo sedan 3 år tillbaka. Jag älskar min sambo men rent sexuellt är det rätt så svalt. Trots att hon påstår att hon är kåt så tar hon inga initiativ och jag missar säkert en hel del utav hennes signaler i och för sig av ren vana vid det här laget. Hon har två barn (5 & 7år) varannan vecka hos oss och då är det stendött i sängen, och det är oftast jag som tar hand om hemmet så att barnen får mer tid med sin mamma. Jag känner mig mest ivägen på barnveckorna då biopappan smutskastar mig vid varje tillfälle som ges, så barnen har anammat en ganska så skev bild av mig som person. Med lite otur och fullt upp med annat kan det dröja någon månad mellan gångerna vi har sex.

Jag är lojal och trogen gentemot min sambo men det tokiga är att jag har börjat kontakta min före detta KK (sexfritt). Jag saknar hennes närhet mer än vad jag öppet vågar erkänna. Det hade varit kkn och jag om det inte vore för att hon inte önskade fler barn eftersom hon har ett där pappan har tappat intresset för ansvar och stuckit, så de har varit ensamma i många år nu. KKn har inte lyckats hitta någon ny att umgås sexuellt med men vi var riktigt goda vänner medan vi umgicks. Det var inte enbart sex alltså även om det var styrande till våra träffar.

Kkn är glad för min skull att jag träffat en bra kvinna som har samma mål i livet som jag själv (vi planerar barn) så kkn och jag har kommit överens om att inte förstöra den relationen genom att ligga med varandra. Vi har som sagt börjat träffas ibland och vi pratar, fikar och tar promenader. Min sambo tror att det är en vän från skoltiden och som vanligt visar hon inte jättemycket intresse för mina vänner. Jag har inte så många och inte så starka band till dem heller, så det kanske är därför.

Jag kanske målar upp min sambo som oerhört känslokall men inte alls. Hon är verkligen en väldigt fin människa. Lite lat ibland, ego ibland, men alldeles underbar i det stora hela och jag kan verkligen skatta mig lycklig. Hon är älskad av allt och alla och det är inte ofta hennes sämre sidor kommer fram. Och inte ens då är det några större bekymmer.

Förr när jag umgicks aktivt med min KK, så fick jag inte träffa hennes barn men nu går det bra och han är stormförtjust i mig. Jag känner mig väldigt omtyckt i det hemmet.. Men samtidigt har jag ju redan en familj som jag älskar. Mitt problem är att allt mer den senaste tiden har jag riktigt längtat efter att ligga med fd KKn igen. Och hon skulle inte vara sen att gå med på det om jag visade initiativ för det.

Fast att faktiskt ta det steget och ligga med henne skulle innebära att jag går emot allt jag står för och värderar högt i livet. Jag vill inte vara otrogen och tycker det är skamligt. Jag kan även medge att jag ser faktiskt ner på de som är otrogna gentemot sin partner. Men likt förbaskat går mina tankar ditåt... Vad är det för fel på mig?

• Svar på tråden Sambo 3år och saknar sexet, fast med min föredetta KK.
  • Anonym (man)
    Anonym (MÅR illa) skrev 2018-10-31 15:27:46 följande:

Alltså jag får ont i magen av din ts.

Se till att gå ordning på dig själv och framför. Tydligt att du ej är nöjd mer ert sexliv.

Sen får du ta ställning till hur du ska bära dig åt. Släpp kontakt med kk helt o fokusera på din familj.

Äckligt att du inte är man nog att se vad du behöver göra.

Håller med, verkar så typiskt för dagens mentalitet där ingen vill offra något utan alla vill äta kakan och ha den kvar. Helt ok att köra dubbla spår, men bara när det gäller andra, själv vill man alltid vara viktigast och kärast för sin partner.
  • Anonym (TS (m))

Jag förstår att man kan bli äcklad av att sin partner träffar någon de har haft sex med tidigare. Jag blir t.ex. det varje gång som bonusbarnens far vistas i närheten utav oss eller att min sambo blir inbjuden på fika där, som mamma-pappa-barn osv. Det är en norm som anses vara accepterad av många. Varför skulle mitt sexfria umgänge med en fd kk vara något annorlunda? Till skillnad så vet ju faktiskt jag att min sambo och den karln har haft sex innan vi träffades. Och han måste ju finnas i mitt liv numera vare sig jag vill eller inte.

Superäckligt, jag håller med.

Jag skulle vara evigt tacksam att vara lyckligt ovetande om en sådan sak. Som min sambo är om min fd kk.

• Anonym (MÅR illa)
    Anonym (TS (m)) skrev 2018-11-01 23:54:37 följande:

Jag förstår att man kan bli äcklad av att sin partner träffar någon de har haft sex med tidigare. Jag blir t.ex. det varje gång som bonusbarnens far vistas i närheten utav oss eller att min sambo blir inbjuden på fika där, som mamma-pappa-barn osv. Det är en norm som anses vara accepterad av många. Varför skulle mitt sexfria umgänge med en fd kk vara något annorlunda? Till skillnad så vet ju faktiskt jag att min sambo och den karln har haft sex innan vi träffades. Och han måste ju finnas i mitt liv numera vare sig jag vill eller inte.

Jag skulle vara evigt tacksam att vara lyckligt ovetande om en sådan sak. Som min sambo är om min fd kk.

Det handlar inte om vem som träffar vem , det handlar om vad du har för tankar i huvudet.

Du står ju med en fot i båda läger näst intill.

Du säger att du älskar din sambo? Lägg då all din kraft och energi på att fokusera på henne. Det kan du inte göra om du inte avslutar allt med din fd kk.

Hon kan inte avsluta allt med sin ex man dom har barn ihop. Vad vet du vad hon har för tankar kring honom? Dessutom handlar ju tråden om dig o dina tankar så jag antar att det är du som har problemet och inte hon?
  • Anonym (MÅR illa)

Ända tills jag läste om dina tankar och ditt umgänge med fd kk så hade er situation kunnat vara min.

Jag har två barn i nästan samma ålder sedan tidigare. Vi har också en liten ihop o dom stora r bara hos sin pappa varannan helg. Vi jobbar båda heltid. Lägg till svårigheter med ett av barnen i skolan och min historia av utmattningsyndrome så är vår tillvaro inte späckad av tid o ork. Helt ärligt vi är utsketna när fredagen kommer. När dom stora är hos sin pappa har vi ?semester? och tänker nu ska vi ha mysigt lägga lillan, äta något gott ägna oss och varandra, ha hett sex.

Verkligheten blir sällan sådan:( vi glor på tv o säger ?orkar inte ha sex vi gör det imorrn?. Alltså hade min man betett sig som dig hade jag känt mig lurad. Jag hade uppskattat att han berättades omgående om sina tankar och dessutom ganska snart gjorde ett aktivt val samt gav mig chansen att ändra på saker o ting. Inte gå omkring o tråna efter någon annan.

Ha iaf lite respekt för kvinnan.

Det kunde ju vara värre, du kunde agera på dina tankar o känslor men å andra sidan tycker jag inte det verkar långt ifrån och hon hade säkert blivit lika ledsen om du berättade vad du skrivit här för henne.

• Anonym (anna)

Det är inget fel på dig.
    Men det är fel att du är tillsamman med någon som inte vill ha sex. Ni har väl inte varit ihop så där jättelänge heller så hur blir det om några år? Hur blir det när ni får gemensamt barn...det blir inte mer sex i alla fall.

Sluta umgås med din fd kk. Det leder inte till något bra förutom att du får komma. PRATA med din sambo istället. Ni måste prata om att det är viktigt att ha sex. Eller prata inte utan hetsa upp henne istället!!! Gör något som kåtar upp henne! Gör nåt! Läs en sexig novell, sätt på en sexig film eller bara ta på henne! Gör henne kåt! 

Att knulla med din fd kk....vart leder det tror du? 

• Anonym (man)
    Anonym (TS (m)) skrev 2018-11-01 23:54:37 följande:

Ja men vilken överraskning att du bara råkar tycka att du skulle vara helt ok med om din partner gjorde likadant just nu är du är dökåt på exet och bara måste träffa han kosta vad det vill. Vad är det man brukar säga.... alla vägar leder till rom.... funkar inte ena sättet så kommer man på nya sätt att ge sig själv rätt.

Men nu är det ju inte du som avgör vad din sambo är ok med utan han själv så det spelar ingen roll vad du tycker. Oavsett hur du vrider och vänder på allt för att passa ditt ego så slutar det ändå med att du bedrar din parter och går bakom hans rygg för du vet ju att hela anledningen med att hålla på och smyga med saker ÄR just för att det VET att det är fel hur du än försöker rättfärdiga det.

Så om du för en liten stund slutar ljuga för dig själv (och oss) så är det såhär.... vill du "umgås oskyldigt" med ditt ex bakom ryggen på din man så gör det, ingen här kan stoppa dig, det är upp till dig om du vill sabba ditt förhållande... men tro inte för en sekund att någon tror på dina "förklaringar" för det gör du inte ens själv.
  • Anonym (2-3kids)
    Anonym (TS (m)) skrev 2018-10-02 03:01:34 följande:

Jag känner att jag för egen del måste skriva av mig lite och se om jag kan ha lättare att släppa tankarna jag gått med den senaste tiden. Ni som läser detta behöver inte bemöda er att kommentera om ni inte hemskt gärna vill det såklart, utan detta skrivs troligtvis mest för eget bruk som bollplank.

Jag är sambo sedan 3 år tillbaka. Jag älskar min sambo men rent sexuellt är det rätt så svalt. Trots att hon påstår att hon är kåt så tar hon inga initiativ och jag missar säkert en hel del utav hennes signaler i och för sig av ren vana vid det här laget. Hon har två barn (5 & 7år) varannan vecka hos oss och då är det stendött i sängen, och det är oftast jag som tar hand om hemmet så att barnen får mer tid med sin mamma. Jag känner mig mest ivägen på barnveckorna då biopappan smutskastar mig vid varje tillfälle som ges, så barnen har anammat en ganska så skev bild av mig som person. Med lite otur och fullt upp med annat kan det dröja någon månad mellan gångerna vi har sex.

Jag är lojal och trogen gentemot min sambo men det tokiga är att jag har börjat kontakta min före detta KK (sexfritt). Jag saknar hennes närhet mer än vad jag öppet vågar erkänna. Det hade varit kkn och jag om det inte vore för att hon inte önskade fler barn eftersom hon har ett där pappan har tappat intresset för ansvar och stuckit, så de har varit ensamma i många år nu. KKn har inte lyckats hitta någon ny att umgås sexuellt med men vi var riktigt goda vänner medan vi umgicks. Det var inte enbart sex alltså även om det var styrande till våra träffar.

Kkn är glad för min skull att jag träffat en bra kvinna som har samma mål i livet som jag själv (vi planerar barn) så kkn och jag har kommit överens om att inte förstöra den relationen genom att ligga med varandra. Vi har som sagt börjat träffas ibland och vi pratar, fikar och tar promenader. Min sambo tror att det är en vän från skoltiden och som vanligt visar hon inte jättemycket intresse för mina vänner. Jag har inte så många och inte så starka band till dem heller, så det kanske är därför.

Jag kanske målar upp min sambo som oerhört känslokall men inte alls. Hon är verkligen en väldigt fin människa. Lite lat ibland, ego ibland, men alldeles underbar i det stora hela och jag kan verkligen skatta mig lycklig. Hon är älskad av allt och alla och det är inte ofta hennes sämre sidor kommer fram. Och inte ens då är det några större bekymmer.

Förr när jag umgicks aktivt med min KK, så fick jag inte träffa hennes barn men nu går det bra och han är stormförtjust i mig. Jag känner mig väldigt omtyckt i det hemmet.. Men samtidigt har jag ju redan en familj som jag älskar. Mitt problem är att allt mer den senaste tiden har jag riktigt längtat efter att ligga med fd KKn igen. Och hon skulle inte vara sen att gå med på det om jag visade initiativ för det.

Fast att faktiskt ta det steget och ligga med henne skulle innebära att jag går emot allt jag står för och värderar högt i livet. Jag vill inte vara otrogen och tycker det är skamligt. Jag kan även medge att jag ser faktiskt ner på de som är otrogna gentemot sin partner. Men likt förbaskat går mina tankar ditåt... Vad är det för fel på mig?

Det låter som att er relationers svalnat av i en vardagslunk och går på rutin. Men jag håller verkligen med (man) om att det är en väldigt orättvis jämförelse att jämföra sexet i ett treårigt samboförhållande med sex i en kk- relation där man inte haft en vardag att ta hänsyn till.

Jag tyckerdu behöver sluta träffa kk: n och istället lägga tid på att prata med din sambo och gemensamt försöka få upp gnistan i ert förhållande i er relation stället.

Och gör det innantill skaffar ett barn till!

Jag har själv barn från tidigare relation och en ny sambo som jag planerar barn med. Men jag skulle aldrig skaffa barn med någon ny där gnistan och sexlivet redan innan barn är dåligt. För det blir definitivt inte bättre när man har småbarn.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (TS (m)) skrev 2018-10-02 03:01:34 följande:

Frågan är hur din sambo ser på dig och ert förhållande. Troligen vill hon mest ha trygghet, stabilitet och hjälp med barnen. Du är inte där för att ge utlopp åt hennes sexualitet i alla fall, den saken är klar.

Själv skulle jag aldrig sätta mig i den sitsen att ta ansvar för en annan mans barn på det sättet. Och hon knullar dig inte ens?

Tyvärr TS, rösta med fötterna är det enda som gäller här!
  • Siden

Hej Ts! Jag har inte läst alla svar här utan bara din trådstart men jag säger såhär: Det är inte fel på dig. Det är inte konstigt att du börjar spana efter andra. Din sambo beter sig väldigt egoistiskt mot dig, tar dig för given och utnyttjar dig.

Du ska inte behöva leva ett halvliv 50 % av tiden bara för att hon har 2 barn på deltid. Du ska INTE behöva ta hand om hemmet 50 % av tiden bara för att din sambo ska kunna umgås med sina barn. Är du hennes betjänt eller? Helt sjukt tycker jag! Inte stärker det dina band till hennes barn heller.

Att bara ha sex 50 % av tiden är också en överanpassning från din sida. Herregud, sätt ner foten människa! Säg till din sambo att sluta ta dig för given, sluta lämpa över hemmet på dig varannan vecka och sluta se sex som nåt som bara får ske när barnen inte är där! Hur ska ni göra annars, om/när ni får gemensamma barn? Aldrig ha sex, du ska sköta hemmet 100 %?

Nej, du är hennes dörrmatta just nu och fortsätter det såhär kommer du garanterat hoppa i säng med en kvinna som faktiskt uppskattar dig. Mvh en bonusmamma som har haft liknande problem

• Anonym (man)
    Siden skrev 2018-11-19 15:02:57 följande:

Hej Ts! Jag har inte läst alla svar här utan bara din trådstart men jag säger såhär: Det är inte fel på dig. Det är inte konstigt att du börjar spana efter andra. Din sambo beter sig väldigt egoistiskt mot dig, tar dig för given och utnyttjar dig.

Du ska inte behöva leva ett halvliv 50 % av tiden bara för att hon har 2 barn på deltid. Du ska INTE behöva ta hand om hemmet 50 % av tiden bara för att din sambo ska kunna umgås med sina barn. Är du hennes betjänt eller? Helt sjukt tycker jag! Inte stärker det dina band till hennes barn heller.

Att bara ha sex 50 % av tiden är också en överanpassning från din sida. Herregud, sätt ner foten människa! Säg till din sambo att sluta ta dig för given, sluta lämpa över hemmet på dig varannan vecka och sluta se sex som nåt som bara får ske när barnen inte är där! Hur ska ni göra annars, om/när ni får gemensamma barn? Aldrig ha sex, du ska sköta hemmet 100 %?

Nej, du är hennes dörrmatta just nu och fortsätter det såhär kommer du garanterat hoppa i säng med en kvinna som faktiskt uppskattar dig. Mvh en bonusmamma som har haft liknande problem

Du borde nog läsa tråden ändå Flört

De flesta tycker nog han borde dra och hitta någon ny som han matchar bättre med, men TS vill mest äta kakan och ha den kvar. Knulla gammal kk OCH leva med den "hemska" frugan.

Om hon är så hemsk, varför vill han öht vara kvar?
  • Siden

Har läst tråden nu. Han kanske undermedvetet hämnas på sin sambo för att han måste deala med hennes ex, han skriver att han äcklas av att träffa hennes ex och tänka på att dom har haft sex tillsammans. Så för att "hämnas" eller jämna ut maktbalansen mellan dom håller han kontakt med sitt eget ex (sin gamla kk). Jag säger inte att det är ett bra beteende, men jag har viss förståelse för honom. Är man bonusförälder utan egen barn så får man stå ut med att partners ex finns med i bilden jämt, och det är nog så påfrestande. Om man dessutom har en partner som tar en för given och tar sexlivet för givet är steget inte långt till att snegla åt andra håll

• Anonym (Man 47)

Gör slut

Börja ett förhållandet med ditt fd kk

Eller

En del kvinnor tar aldrig initiativ till sex

Däremot gillar dom att bli styrda till det

Varför vet jag inte

Dom vill hellre bli uppvaktade eller känna att mannen vill ha dom ...suktar efter dem ....gissar jag.

Fast jag förstår dig ....det blir tråkigt med tiden att alltid vara drivande.

• Anonym (man)
    Siden skrev 2018-11-19 17:44:27 följande:

Har läst tråden nu. Han kanske undermedvetet hämnas på sin sambo för att han måste deala med hennes ex, han skriver att han äcklas av att träffa hennes ex och tänka på att dom har haft sex tillsammans. Så för att "hämnas" eller jämna ut maktbalansen mellan dom håller han kontakt med sitt eget ex (sin gamla kk). Jag säger inte att det är ett bra beteende, men jag har viss förståelse för honom. Är man bonusförälder utan egen barn så får man stå ut med att partners ex finns med i bilden jämt, och det är nog så påfrestande. Om man dessutom har en partner som tar en för given och tar sexlivet för givet är steget inte långt till att snegla åt andra håll

Så kan det absolut vara, eller så är han bara bekväm och lever hellre i ett dåligt förhållande än börjar om på nytt, men hur som helst så det destruktivt att tänka så och han borde fundera på att söka hjälp för att komma på fötter och få ett normalt liv.
Svar på tråden Sambo 3år och saknar sexet, fast med min föredetta KK.