Ska jag lämna honom?
Jag lever tillsammans med den finaste och snällaste man jag någonsin träffat, vi är unga men ändå har vi varit tillsammans i 8 år och gifta 1 år, har ett barn tillsammans.. Men tror att de kanske var dumt att vi stadgade oss, han kanske bara är min stora tonårskärlek?
Allt i förhållande är väl så sätt bra förutom att vi skiljer oss något enormt på en sak.
Han är låst till hemmet och vi kan inte åka på några resor som innebär att lämna länet, då måste vi isåfall åka så sent som möjligt på dagen ibland funkar inte det heller, aldrig en sån där härlig spontantrip någonstans..
Åker vi för tidigt på dagen eller natten och ibland på dagarna så spyr han, försvinner bort i blicken och är helt verklighetsfrånvänd, jag har tillomed ringt polisen för att han körde som ett rattfyllo med vårt barn i bilen (!!!) han har varit nära på att krocka så sjukt många gånger.
Jag som person gillar att resa bort, både korta och långa tripper men jag kan inte göra det så länge jag lever med honom utan då måste jag anpassa efter hans problem och ändå hoppas på att de går bra att åka iväg ovasett tid på dygnet, jag måste hoppas på att han inte isåfall kör ihjäl varken mig eller barnet..
Samma sak om vi tar tåg/buss/etc ända skillnaden då är att han hoppar av på en random station och sen får jag inte tag på han på flera timmar.. Han hör aldrig av sig under tiden han är så här utan han bara försvinner och dyker upp ett x antal timmar senare
Han har sökt hjälp men säger att de säger att han bara är sån det är hans personlighet och de finns inget dom kan göra..
Så vad gör jag? lämna honom för detta eller leva ett liv (jag är bara 25) utan att kunna göra de jag älskar mest med min partner?