• Äldre 7 Oct 18:59
    7317 visningar
    3 svar
    3
    7317

    Vill inte följa med på företagets konferansresa

    Vi ska åka på konferansresa m jobbet i höst. 3 dagar. Jag är inte alls sugen då det varit så mycket med jobbet det sista.

    Våra nätter här hemma är inte roliga då en av barnen har nattskräck och skriker sig igenom natten vilket resulterar i att den andra ungen vaknar och är livrädd. Jag själv skulle inte vilja vara ensam dessa nätter som min partner lommer bli om jag reser iväg.

    Den yngsta är 17 månader.

    Är det ett skäl nog att inte följa med på resan?

    Kan ens chef tvinga mig att följa med?

    Kan ni hitta på någon annan anledning till att inte följa med?

  • Svar på tråden Vill inte följa med på företagets konferansresa
  • Äldre 7 Oct 19:04
    #1

    Jag följder aldrig med nån resa alls som är mer än en natt. Dom kan inte tvinga dig.

  • Äldre 7 Oct 19:58
    #2

    Det bästa är att du pratar med chefen, bara du här kan gissa vilken inställning företaget har angående konferensdeltagande.

    Förklara läget och säg som det är; det är ohållbart för en förälder att ta båda barnen två (tre?) nätter själv. Kolla om du kan vara med på dagarna och sova hemma (beror så klart på avståndet).

    Eller om du kan vara med två dagar (en natt kanske din partner klarar själv?).

    Jag är själv inget fan av övernattningskonferenser och undviker det så långt som möjligt men man ska då också vara medveten om att man missar en del, både gemenskapsmässigt och jobbmässigt.

  • Äldre 7 Oct 20:06
    #3

    Jag följer i princip aldrig mer på något där det är övernatting, SÅ gärna vill jag inte umgås med mina kollegor utanför kontorstid. :)

    Om du har en bra och vettig  chef så säg som det är och har du inte det, hittar på något. Du har ett läkarbesök den dagen eller så råkar du bli sjuk nån dag innan. 

Svar på tråden Vill inte följa med på företagets konferansresa