• Mamman88

21 åring tillsammans med en 14 åring .

Hej , min väns dotter är tillsammans med en 21 åring . Hela hennes liv kretsar såklart kring honom . Dom står ogenerat och kysser varandra när mamman ska hämta hem henne för att hon rymt hem till honom . Hon rymmer dit så fort hon får chansen . Han styr henne . Det är klart att dom har legat med varandra . Vad kan man göra ?

Kan mamman anmäla honom ? Vad för bevis krävs ? Att få bevis på att det verkligen sker är ju svårt ? Hur ska man göra ? Kan man anmäla anonymt ... kan jag som vän till mamman anmäla ? tacksam för snabba svar .

• Svar på tråden 21 åring tillsammans med en 14 åring .
  • 12345hopp

Det känns ju såklart konstigt, varför kan inte 21-åringen få någon i sin egen ålder?

Men det känns inte speciellt schysst att anmäla när dottern har ett förhållande med honom, hon lär ju bli väldigt arg. Gillar dem verkligen varandra sp kanske det inte finns så mycket att göra mer än att hoppas att det är en kille med goda avsikter. Att tjejer hittar äldre killar är ingen nyhet även om detta kanske är lite väl, 14 är ju mycket ungt.

När jag var i samma ålder så träffade jag en kille som var 9 år äldre. Det var något jag höll hemligt av många olika anledningar, vi träffades emellanåt genom åren och stötte på varandra lite här och där. Jag var superkär, och idag vet jag att han var det också.

Nu är jag 25 och han 34 och vi har tre barn och ett fint liv ihop. Ville bara säga att det inte bara måste vara sjukt och fel.

• Erla

Hade en klasskompis på högstadiet som hade ögonen för äldre killar och när vi gick i nian träffade hon en kille som var 27(!). Vi andra tyckte det var lite äckligt, men hon var jättelycklig. Vet ej hur länge de var tillsammans, men idag är hon gift med en man som är 40. Hon är 29. Hade även en kompis i parallellklassen som blev tillsammans med en av lärarna på skolan. Han sa upp sig och skiljde sig från sin fru (som dessutom var höggravid vid tillfället) för att kunna vara med tjejen. Tjejen bytte skola och så vitt jag vet är de gifta idag och har två barn ihop.

Ett sämre exempel är en kille som är ett år äldre än mig. Han började dejta 14-15 åringar när han började på gymnasiet och gjorde slut så fort de nådde 16 års ålder. För några år sedan kom det fram att han blivit dömd för våldtäkt på en 12 åring, som han hävdade att han trodde var 18. Han var då runt 26 år gammal. En sorglig historia, men mönstren såg man ju. Jag skulle nog säga att du skulle vara vaksam över hur de beter sig. Kanske är de förälskade på riktigt och får ett livslångt förhållande?

• Sharper

Åldern är ara en siffra men inte i detta läget! Det är inte friskt från killen i fråga. Varför hittar msn inte någon i sin ålder eller iallafall något äldre tjej? Jag är idag 26 och min man 34 men vi var vuxna bägge 2 när vi träffades (25 och 33) och då är det ändå en annan sak. Jag var tex 16 år när hans dotter föddes.

Är det stora problem och din vän uttrycker det så prata med henne om socialen. Antingen om hon gör en anmälan sjölv för att hon inte klarar av det eller om du kan göra det :)

• 8992

Hade det varit min dotter så hade jag anmält. Hade kanske pratat med killen och bett honom dra först men om han fortfarande kontaktar tjejen så är det en anmälan som gäller. Vem bryr sig om dottern blir arg eller ledsen? Man är en förälder med ansvar som ska skydda sitt barn, inte låta vad som helst ske för att bli omtyckt.

• Mamman88

Det är en pågående utredning hos soc ... 14 åringen började spåra sen hon träffade honom . Mamman ber om hjälp hos både soc och polis . Ingen kan göra något ... jag kontakte polisen och frågade varför inte mamman tas på allvar . Det är ett barn och han är vuxen . I lagens meningen begår han ett brott . Men ingen kan göra något ?! Det enda polisen kunde göra var att göra en anmälan till soc om det här . Dom hoppades att saker skulle komma i rullning nu när anmälan om ror kom från dom . Om det skulle bli en anmälan måste det komma från barnet själv ? Vilket låter konstigt ? Det är alltså okej att begå brott i Sverige om man är okej med det ? Och jag ser vad ni skriver . Ålderskillnad spelar ingen roll , sålänge det inte går emot lagen . En 14 åring är ett barn och barn har man inte samlag med .

• Mamman88
    8992 skrev 2018-10-08 08:31:46 följande:

Hade det varit min dotter så hade jag anmält. Hade kanske pratat med killen och bett honom dra först men om han fortfarande kontaktar tjejen så är det en anmälan som gäller. Vem bryr sig om dottern blir arg eller ledsen? Man är en förälder med ansvar som ska skydda sitt barn, inte låta vad som helst ske för att bli omtyckt.

Pojkvännen är hotfull och ska anmäla mamman hela tiden för minsta lilla . Så att prata med honom är omöjligt . Igår va vi där (hos pojkvännen å hans mamma) för att hämta hem 14 åringen . Han ställde sig på tvären och skrek åt oss att dra där ifrån . Jag frågade mamman om vi fick stanna kvar och hon sa jag . Vi fick med oss henne tillslut .
  • 8992
    Mamman88 skrev 2018-10-08 08:44:55 följande:

Pojkvännen är hotfull och ska anmäla mamman hela tiden för minsta lilla . Så att prata med honom är omöjligt . Igår va vi där (hos pojkvännen å hans mamma) för att hämta hem 14 åringen . Han ställde sig på tvären och skrek åt oss att dra där ifrån . Jag frågade mamman om vi fick stanna kvar och hon sa jag . Vi fick med oss henne tillslut .

Då hade jag anmält varenda liten hotfull grej killen säger/gör! Låter kanske hemskt men jag hade på något sätt tagit ledigt från jobbet och varit med mitt barn 24/7, även i skolan. Inte låtit henne gå ut, vill hon träffa vänner får dom träffas hemma hos tjejen. Försök ta hjälp av någon form av terapi för att kunna nå fram till dottern och få henne att inse allvaret i situationen.
  • Erla
    Mamman88 skrev 2018-10-08 08:44:55 följande:

Oj! Nä då är det inte frågan om ett livslångt förhållande. Konstigt att det inte "går" att anmäla honom. Föräldrarna till 12-åringen anmälde killen som utnyttjade 12-åringen och han blev dömd. Flickan gick inte med på att anmäla honom.

Väldigt svår situation, och mamman och dottern behöver verkligen hjälp med denna situation.
Svar på tråden 21 åring tillsammans med en 14 åring .