• Anonym (förkrossad)

Lämnad HELT ensam

Min fästman sen sju år tbx har lämnat mig efter mkt bråk, jag är 24 år, har inte så bra ekonomi och jag har inga vänner. Vad fan ska jag göra? Vad skulle du göra för att gå vidare, må bra igen? Han har redan hittat en annan och varit intim med henne, vi gjorde slut för två veckor sen. 

• Svar på tråden Lämnad HELT ensam
  • Anonym (plugglisa)

Börja plugga! Antingen på högskola eller folkhögskola, och bo i studentkorridor eller något. Du kommer få en utbildning som leder till jobb och träffa vänner.

• Anonym (Iris)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-09 20:49:14 följande:
    Vadå att ni är 24. Fattar inte. Varför är 24 ett hinder för att gifta sig? 24 är inte jätteungt. 

Är själv 24 ifall någon undrar. 
    Varför tjatar du om att de skulle ha gift sig? Det är väl bra att de inte gifte sig, nu slipper de skilja sig. 24 var uppenbart för ungt för TS
  • Anonym (plugglisa)
    Vadå att ni är 24. Fattar inte. Varför är 24 ett hinder för att gifta sig? 24 är inte jätteungt. 

Ursäkta men vad fattar du inte? De var förlovade och hade antagligen gift sig om inte killen gjort slut. Men ts kan ju knappast gifta sig med honom nu, eller hur tänker du?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Iris) skrev 2018-10-09 20:53:06 följande:
    Varför tjatar du om att de skulle ha gift sig? Det är väl bra att de inte gifte sig, nu slipper de skilja sig. 24 var uppenbart för ungt för TS
    För att de var förlovade. 
    Förlovning=ett löfte om giftermål
  • Anonym (anonym)
    Anonym (plugglisa) skrev 2018-10-09 20:54:10 följande:
    Ursäkta men vad fattar du inte? De var förlovade och hade antagligen gift sig om inte killen gjort slut. Men ts kan ju knappast gifta sig med honom nu, eller hur tänker du?
    Vad är det du själv inte fattar? TS skrev att de inte gifte sig pga de var/är 24. 
  • Annikattkatt

Fokusera på dig, att stärka dig själv. Kanske börja med någon rolig hobby?

Tips är att lära sig älska sig själv för den man är och bara göra saker för att man själv ska må bra.

Lycka till :)

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-09 20:55:47 följande:
    Vad är det du själv inte fattar? TS skrev att de inte gifte sig pga de var/är 24. 
    Snälla, lös dina egna problem och sluta ta ut det här där jag vill ha genuina tips om vad jag kan göra för att överleva detta. Så himla okänslig, vi gifte oss inte för i är 24, 24 är ungt enligt mig. Jag ville vänta och han med, pga ekonomiska skäl och annat. Nöjd? 
  • Ka11e

Du har ju fått en del konkreta råd. Börja träna, sök en utbildning, gå med i en förening eller något för att få fler vänner.

• Anonym (A)
    Ka11e skrev 2018-10-10 08:09:21 följande:
    Du har ju fått en del konkreta råd. Börja träna, sök en utbildning, gå med i en förening eller något för att få fler vänner.
    Just så
  • sillson

Här har vi någon som heeelt missat vad tråden handlar om.
  • maxtastic
    Anonym (förkrossad) skrev 2018-10-09 17:54:44 följande:

Min fästman sen sju år tbx har lämnat mig efter mkt bråk, jag är 24 år, har inte så bra ekonomi och jag har inga vänner. Vad fan ska jag göra? Vad skulle du göra för att gå vidare, må bra igen? Han har redan hittat en annan och varit intim med henne, vi gjorde slut för två veckor sen. 

Så länge ni inte har ett barn ihop kommer det lösa sig.

Som ovanstående skrev skaffa ett jobb - få vänner genom jobb och gå vidare det kommer du må bättre av :)

• Anonym (Spara)
    Ka11e skrev 2018-10-10 08:09:21 följande:

Precis. Och forsok att spara/lagga undan sa mycket pengar som mojligt sa att du har en buffert nar du hittar nagot eget.
Svar på tråden Lämnad HELT ensam