• Anonym (Carro)

Ånga upp ett oöppnat kuvert

Hej! 

Jag misstänker att min partner var otrogen när han var ensam en vecka i somras. Jag har ingenting direkt att gå på utan det är en stark magkänsla, och lite andra små-indikationer som gör att jag tror detta. Jag vet att han i sitt tidigare liv har gjort såna saker när han har mått dåligt, vilket han fick en släng av i somras. Nu har mobilräkningskuvertet på hans mobilräkning legat oöppnat i ett par veckor. Tror att han betalar med autogiro så det är i så fall förklaringen till att inte har öppnat det. Jag kan få svaret - otrogen eller ej om jag får tag i specen på hans mobilsamtal i somras. 

Men min fråga:

1) " krig o kärlek är allt tillåtet" - gör jag rätt som snokar i hans mobiltelefonerande? 

2) Fungerar det att ånga upp kuvert som man har läst om? Om jag inte har tålamod att vänta på att kuvertet öppnas av sin rättmätige mottagare? 

3) Hur gör man lämpligast för att ånga upp kuvertet? 

4) Om jag lyckas ånga upp det, går det att försluta snyggt igen och i så fall hur, för att mitt snokande inte ska komma till hans kännedom? 

Tack för råd, tips och vägledning i detta dilemma! 

• Svar på tråden Ånga upp ett oöppnat kuvert
  • Clark73
    Anonym (Ace) skrev 2018-10-11 10:51:04 följande:

Ja du Clark. Som du säkert har läst här i tråden så var "den starka magkänslan" obefogad eftersom det saknades bevis och teleräkningen gav inte heller stöd till misstanken. Nu får TS istället nöjet att förklara för mannen att hon inte trodde att han var trogen henne... eller så ljuger hon för honom och ger en annan förklaring. Han blir säkert jätteglad av att få veta att hon misstror honom i deras relation. Felaktigt anklagad för otrohet.. snäppet bättre än att faktiskt vara otrogen. Man ska inte gå på magkänslan utan på de bevis man har.

Jag hoppas på att hon inte behöver förklara någonting för hon har ju bara öppnat ett brev.
  • olof 45

Mitt svar är väl lite sent, men jag skulle ändå vilja upplysa om att det finns ett "gott råd" som jag sett skickas runt i vissa forum om att man kan lägga kuvert i frysen en stund "ifall man glömt att inkludera något i sitt brev", LOL. Dock har jag inte testat, och papper kan ju bli fuktiga och buckliga i frysen också misstänker jag...

PS. Jag tycker inte att man ska öppna andras post. Enda anledningen till att det här "tipset" ens lagt sig på minnet är för att förklaringen "ifall du glömt att inkludera något" är så kul... Alla fattar ju vad man ska med ett kuvertöppningsknep till...

• Anonym (Ace)
    Clark73 skrev 2018-10-11 13:19:42 följande:

Jag hoppas på att hon inte behöver förklara någonting för hon har ju bara öppnat ett brev.

Hon kan ju välja mellan att säga "jag trodde du var otrogen" eller ljuga till någon fejkanledning till att hon öppnade det. Antingen blir partnern arg eller så struntar han i vilket.... Hon kan även välja att skapa ännu mer distans i relationen genom att ljiga för honom eller inte ta upp det alls. Kanske mannen inte heller märker ngt såvida inte TS själv tar upp diskussionen men hon kan ju inte dölja det för sig själv.... Hon vet att hon misstror sin man och (eventuellt) ljuger för honom för att dölja detta och skydda sig själv från hans reaktion.... Sådant skapar distans mellan dem.
  • Anonym (Jenna)
    olof 45 skrev 2018-10-11 13:31:02 följande:

Mitt svar är väl lite sent, men jag skulle ändå vilja upplysa om att det finns ett "gott råd" som jag sett skickas runt i vissa forum om att man kan lägga kuvert i frysen en stund "ifall man glömt att inkludera något i sitt brev", LOL. Dock har jag inte testat, och papper kan ju bli fuktiga och buckliga i frysen också misstänker jag...

PS. Jag tycker inte att man ska öppna andras post. Enda anledningen till att det här "tipset" ens lagt sig på minnet är för att förklaringen "ifall du glömt att inkludera något" är så kul... Alla fattar ju vad man ska med ett kuvertöppningsknep till...

Haha! Om jag "glömt att inkludera något" i ett brev så skulle jag nog välja att öppna det och ta ett nytt kuvert, inte lägga det i frysen!
  • Anonym (Hejsan)

Är ni födda igår?

Ta en stark lampa och lys igenom brevet.....

• Anonym (Jenna)
    Anonym (Hejsan) skrev 2018-10-11 13:53:06 följande:

Är ni födda igår?

Ta en stark lampa och lys igenom brevet.....

Tror du VERKLIGEN att man kan utläsa telefonnummer med hjälp av en lampa genom ett kuvert och MINST ett dubbelvikt papper?? Om man ringer mycket och alla sms och samtal är specificerade så lär det vara betydligt fler sidor i det dessutom..haha!!
  • Anonym (Öppnaa)

Du kan säkert beställa ett nytt brev av operatören

• nernu

Säg att du är orolig och att du vill öppna men att du vill vara ärlig om det. Vill han inte att du tittar verkar det ju lite skumt.

• Anonym (mobilräkning?)

Vem får en mobilräkning som är så specifik att man kan använda den som bevis för någonting? Jag har aldrig sett en sådan räkning i hela mitt liv, varken digital eller på papper.

• Anonym (Ninna)

Olagligt att öppna andras post..fukten av ångan kan delvis förstöra brevet..

• Anonym (??)

Alltså - det här är ju så jävla dumt så det finns inte.
    Ånga upp kuvert??? 
    Är hon tillräckligt säker på sin sak öppnar hon ändå och grillar snubben rakt av.
    Låter mer som svartsjukeproblem (säger inte att de är helt ogrundade - det är deras business) som spårat ur lite....

• Deacon

Hon har redan öppnat det eftersom magkänslan var så stark. Snubben verkar dock vara grön (iaf denna gång).

• Anonym (Glopp)
    Anonym (Carro) skrev 2018-10-11 08:42:43 följande:

Jag löste det. Bröt mot Brottsbalken och öppnade det. Det fanns ingenting konstigt så allting är frid och fröjd. Jag som är överdrivet misstänksam, och jag har allt anledning att be om ursäkt, gottgöra och kompensera all min misstänksamhet gentemot min partner.

Tack för alla glada tillrop, tips och råd! 

Inte för att vara negativ men hur vet du att han inte varit otrogen bara för att en viss tjejs nr inte fanns i samtalshistoriken? Personligen har jag bara kontakt med min älskare på messenger.
  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Jenna) skrev 2018-10-11 13:58:22 följande:

Tror du VERKLIGEN att man kan utläsa telefonnummer med hjälp av en lampa genom ett kuvert och MINST ett dubbelvikt papper?? Om man ringer mycket och alla sms och samtal är specificerade så lär det vara betydligt fler sidor i det dessutom..haha!!

Har gjort det förr.

Tror gör man i kyrkan... HAHA!!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Öppnaa) skrev 2018-10-11 14:37:31 följande:

Du kan säkert beställa ett nytt brev av operatören

Man kan inte skaffa ett nytt samtals historik hos operatören om det är i din sambos namn. Det godtar dom inte. Din sambo måste själv göra det i så fall
  • Mr K69

Om din man har någorlunda koll på teknik och har tänkt vara otrogen så ringer man inte m

• Mr K69
    Mr K69 skrev 2018-10-11 23:39:04 följande:

Om din man har någorlunda koll på teknik och har tänkt vara otrogen så ringer man inte m

... ed gammal telefon eller skickar sms via sin operatör. Vill man vara någorlunda diskret så ringer och skickar sms med appar. Eller pm:ar med familjeliv...
  • Anonym (Cht)

Om han varit otrogen tidigare så är väl rätt stor chans att han är det igen. Har väl gjort en del studier i det och vill minnas att folk som varit otrogna en gång var mycket mer benägna att göra om det än att det händer med någon som aldrig tidigare varit det.

Du vet att han varit otrogen förut så det kommer nog tyvärr hända igen förr eller senare...

• Anonym (Öppnaa)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-11 23:04:14 följande:

Man kan inte skaffa ett nytt samtals historik hos operatören om det är i din sambos namn. Det godtar dom inte. Din sambo måste själv göra det i så fall

Har man varit ett par länge o normalt sätt litar på varandra så kan man bara logga in med bankid eller så ringer man o säger att hunden har käkat upp brevet eller att man råkat tvätta det.

Har aldrig haft bekymmer att fixa sånt även om det varit i min sambos namn
Svar på tråden Ånga upp ett oöppnat kuvert