• Äldre 11 Oct 16:59
    1120 visningar
    4 svar
    4
    1120

    Arbete för engelsktalande

    Hej,

    Jag undrar om någon har lite bra tips jag kan förmedla till min partner om lämpliga typer av jobb hen kan söka i en svensk storstad? Hen har engelska som modersmål (talar och skriver perfekt formell engelska), har en mastersexamen i social science (ung. samhällsvetenskap) från ett väl ansett universitet i Storbritannien. Hen har läst svenska i ett år på SFI och SVA och kan göra sig väl förstådd men är givetvis inte fullt flytande än. En begränsning är att hen är lagd åt det introverta hållet och inte fungerar så bra i grupper med mycket och intensiv interaktion med människor. Hen är dock mycket intelligent, hög inlärningsförmåga, god datorvana och en väldigt kreativ läggning. Någon som har några erfarenheter eller tips?

  • Svar på tråden Arbete för engelsktalande
  • Thomas­W
    Äldre 11 Oct 17:04
    #1
    -1

    I would never hire a hen

  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 11 Oct 17:06
    #2
    -1

    Hen party organizer


    ">

  • Anonym (PayDa­y)
    Äldre 11 Oct 18:22
    #3
    +1

    Hen borde fokusera på möjligheterna (utbildning, tidigare erfarenhet, arbetsmarknaden, etc) istället för svagheterna i svenska språket. Det behöver inte vara något hinder, särskilt inte på större företag som ofta har engelska som koncernspråk.

    Sök de jobb som är intressanta!

  • Äldre 12 Oct 08:51
    #4
    +1

    Skulle säga lärare i engelska, eller annat ämne på Engelska skolan (då som obehörig och med lön därefter) om inte introvertheten hindrar detta. Har svårt att tro att en Master i Samhällskunskap (ej från Sverige) öppnar så många dörrar, framförallt om man är introvert. Många jobb där det är meriterande att tala flytande engelska kräver ju en hel del interaktioner med människor, tex guide, receptionist mm. Naturvetenskaplig/teknisk kompetens hade nog stått sig bättre då många koncerner har engelska som arbetsspråk.

    Inläsare av engelskspråkig litteratur. Har sett sådana annonser för några år sedan, men vet tyvärr inte vilka företag som man kan vända sig till.

    Utbildning till något kanske?

Svar på tråden Arbete för engelsktalande