• Anonym (Zizali)

Gift man

Har fått tillbaka kontakten med en gift man som jag även var ihop med för 18 år sedan. Han påstår att han vill lämna sin fru och är väldigt på för att övertala mig att hålla kontakten med han tills kvinnnan han är gift med flyttar ut och ibland vill han även träffa mig men jag har tackat nej till. Jag behöver råd om hur jag ska bära mig åt? Tacksam för all tips??

• Svar på tråden Gift man
  • Anonym (Praktisk)

Ring hans fru och fråga om det stämmer

• tankfull
    Anonym (Zizali) skrev 2018-10-11 17:57:32 följande:

Har fått tillbaka kontakten med en gift man som jag även var ihop med för 18 år sedan. Han påstår att han vill lämna sin fru och är väldigt på för att övertala mig att hålla kontakten med han tills kvinnnan han är gift med flyttar ut och ibland vill han även träffa mig men jag har tackat nej till. Jag behöver råd om hur jag ska bära mig åt? Tacksam för all tips??

Först och främst: hur känner du själv för mannen?
  • Anonym (man)
    tankfull skrev 2018-10-11 18:05:21 följande:
    Först och främst: hur känner du själv för mannen?
    Tycker "först och främst" borde vara "han är upptagen, välj någon annan istället" alt "be honom återkomma när han är singel"

Oavsett hur kär / kåt TS är på honom så är han ju fortfarande upptagen och fel snubbe att ha ett förhållande med om man inte vill skita ner sig med andras otrohet. Sen kan man säkert enbart utgå ifrån sina egna känslor och behov och skita i vad de innebär för andra men då får man ju också stå för att man är ett egoistisk jävla as som kliver över lik för att få som man vill.

Jag säger inte att det är det du uppmanar TS att göra, jag säger det för att folk i TS situation som fått känslor för någon som är upptagen och vet att det är olämpligt vääääldigt gärna vill höra av andra att det är ok att skita i allt och bara köra på. 9 av 10 "kär/kåt i upptagen man" trådar handlar oftast om att sondera läget (och helst få medhåll) om att göra något man innerst inne vet är fel. Och man kommer hugga som en svältfödd vithaj på allt som säger det man vill höra, och ignorera allt som säger det man inte vill höra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Zizali) skrev 2018-10-11 17:57:32 följande:

Fast om du tackat nej till att träffas så är du ju medveten om att det han gör är fel. Och då är väl svaret på din fråga ganska enkelt?

Om du är intresserad av honom, svara med "jag vill inte delta i en otrohet, återkom när du avslutat allt med din fru", men sen har du ju frågan om hur du ska veta om han verkligen har avslutat eller om han ljuger? 

Om du inte är intresserad av honom svara med "jag är inte intresserad av dig"

Men en annan fråga du borde fundera över är om du verkligen vill ha en man som tydligen är beredd att gå bakom ryggen på sin fru (han har ju bett om att få träffa dig) som partner? Kan han göra så mot henne så kan han väl lika gärna göra det mot dig med?
  • Anonym (Zizali)

Har tackat nej till att träffa han och vara ihop med men sagt också att han får återkomma när han har gjort slut. Hans svar på det hela är att hans känslor kommmer svalna om jag inte är ihop med han. Jag står på mig och tackat nej till att inleda ett förhållande med han.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Zizali) skrev 2018-10-12 19:36:00 följande:
    Har tackat nej till att träffa han och vara ihop med men sagt också att han får återkomma när han har gjort slut. Hans svar på det hela är att hans känslor kommmer svalna om jag inte är ihop med han. Jag står på mig och tackat nej till att inleda ett förhållande med han.
    Bra gjort av dig.
  • tankfull
    Anonym (man) skrev 2018-10-12 14:16:22 följande:
    Tycker "först och främst" borde vara "han är upptagen, välj någon annan istället" alt "be honom återkomma när han är singel"

Oavsett hur kär / kåt TS är på honom så är han ju fortfarande upptagen och fel snubbe att ha ett förhållande med om man inte vill skita ner sig med andras otrohet. Sen kan man säkert enbart utgå ifrån sina egna känslor och behov och skita i vad de innebär för andra men då får man ju också stå för att man är ett egoistisk jävla as som kliver över lik för att få som man vill.

Jag säger inte att det är det du uppmanar TS att göra, jag säger det för att folk i TS situation som fått känslor för någon som är upptagen och vet att det är olämpligt vääääldigt gärna vill höra av andra att det är ok att skita i allt och bara köra på. 9 av 10 "kär/kåt i upptagen man" trådar handlar oftast om att sondera läget (och helst få medhåll) om att göra något man innerst inne vet är fel. Och man kommer hugga som en svältfödd vithaj på allt som säger det man vill höra, och ignorera allt som säger det man inte vill höra.
    Nu har ju TS redan gett besked och gjort sitt val, men jag tycker inte att en person som är singel ska ta ansvar för någon annan persons förhållande. Det är han som är otrogen, inte hon. Därför borde hon främst fråga sig vad hon känner själv. Det kan ju vara så att en person är i ett förhållande som är i princip över och det återstår några praktiska detaljer och då blir man förälskad i en ny person. Finns folk som hänger kvar i döda äktenskap/förhållanden där de i princip bor på samma ställe men inget mer. Tycker det framgick att TS inte var egoistisk utan funderade över saken för att ta ett beslut. 
  • Cunnilingus18

Ja det var ett bra svar. Har han tänkt på dig i 18 år så borde väl de känslorna även finnas kvar ett tag till. Låter mer som att han är ute efter lite skoj på sidan av med ett gammalt ex.
  • Anonym (man)
    tankfull skrev 2018-10-13 11:16:45 följande:

Nu har ju TS redan gett besked och gjort sitt val, men jag tycker inte att en person som är singel ska ta ansvar för någon annan persons förhållande. Det är han som är otrogen, inte hon. Därför borde hon främst fråga sig vad hon känner själv. Det kan ju vara så att en person är i ett förhållande som är i princip över och det återstår några praktiska detaljer och då blir man förälskad i en ny person. Finns folk som hänger kvar i döda äktenskap/förhållanden där de i princip bor på samma ställe men inget mer. Tycker det framgick att TS inte var egoistisk utan funderade över saken för att ta ett beslut. 

Fast det handlar inte om att ta ansvar för andras handlingar utan om att ta ansvar för sina egna. Att DELTA i andras skit ansvarar man väl för själv?

Om man vet att någon annan gör något dumt varför välja att delta i det? Och om man ändå väljer det hur kan man sen komma och påstå att man inte har ett ansvar?

Du kan ju börja med att ställa dig frågan.

Är otrohet rätt eller fel?

Om det är fel, varför skulle att delta i någon annans otrohet vara rätt?

Det är ju lika korkat som att påstå att man är helt oskyldig för att man hjälpte någon göra inbrott hos grannen för man inte själv känner grannen det gör bara den andra. Det spelar liksom ingen roll vem som känner vem bäst. Om två personer deltar i att göra något dumt mot en tredje så är BÅDA assholes. Sen kan man tycka att den ene är en större röv än den andra om personen dessutom råkar känna dem man jävlas med. Men bara för att den ene är en större röv än den andra så betyder det inte att den andra är oskyldig.

Ja det kan säkert hända att de är på väg att skiljas men då får man lugna sig lite tills det är avslutat för att slippa ge sig in i en massa skit så man kan börja på ett rent och fräscht blad när allt är löst

Finns säkert de som hänger kvar i döda förhållanden men finns det minst lika många eller förmodligen fler som ljuger om sin situation för att få doppa vid sidan av. Och även om det skulle vara sant så men rättfärdigar ju ändå inte att vara otrogen Då får man rycka upp sig och lösa sin situation istället för att smyga runt bakom ryggen på sin partner. Svaghet, feghet och lättja är ingen ursäkt för otrohet.
  • Anonym (Edward)

Det här... (förutom allt om hur man kan tända på en man som kan gå bakom ryggen på människan han älskar) så är denna meningen ytterst avslöjande om honom. Han kommer inte lämna sin fru. Vill han ha dig ts, så hade han lämnat henne och gått till dig i princip direkt. Även med allt det praktiska. Alltså vill man ha någon på riktigt "försvinner inte känslorna". Han hotar mer eller mindre till sig en otrohetsaffär. Det säger mycket om din intelligens om du skulle falla för detta. Det finns en grund till att otrogna män OCH de kvinnor som väljer vara älskarinnor har sitt gemene rykte. Det är knappast smarthet kan jag lova dig. 
  • Anonym (man)

Mao det han säger är att om du inte går med på att delta i hans otrohet mot sin fru så kommer hans känslor svalna?

Är du säker på att du ens vill träffa en man som försöker hota sig till en otyrohetsaffär?
  • tankfull
    Anonym (man) skrev 2018-10-13 15:23:01 följande:
    Fast det handlar inte om att ta ansvar för andras handlingar utan om att ta ansvar för sina egna. Att DELTA i andras skit ansvarar man väl för själv?

Om man vet att någon annan gör något dumt varför välja att delta i det? Och om man ändå väljer det hur kan man sen komma och påstå att man inte har ett ansvar?

Du kan ju börja med att ställa dig frågan.

Är otrohet rätt eller fel?

Om det är fel, varför skulle att delta i någon annans otrohet vara rätt?

Det är ju lika korkat som att påstå att man är helt oskyldig för att man hjälpte någon göra inbrott hos grannen för man inte själv känner grannen det gör bara den andra. Det spelar liksom ingen roll vem som känner vem bäst. Om två personer deltar i att göra något dumt mot en tredje så är BÅDA assholes. Sen kan man tycka att den ene är en större röv än den andra om personen dessutom råkar känna dem man jävlas med. Men bara för att den ene är en större röv än den andra så betyder det inte att den andra är oskyldig.

Ja det kan säkert hända att de är på väg att skiljas men då får man lugna sig lite tills det är avslutat för att slippa ge sig in i en massa skit så man kan börja på ett rent och fräscht blad när allt är löst

Finns säkert de som hänger kvar i döda förhållanden men finns det minst lika många eller förmodligen fler som ljuger om sin situation för att få doppa vid sidan av. Och även om det skulle vara sant så men rättfärdigar ju ändå inte att vara otrogen Då får man rycka upp sig och lösa sin situation istället för att smyga runt bakom ryggen på sin partner. Svaghet, feghet och lättja är ingen ursäkt för otrohet.
    Den mannen som TS träffat verkar inte gå att lita på, men annars tycker jag att man får lita på vad folk säger: ljuger de så säger det något om dem, inte om mig. Jag träffade en man som sa att han och hans sambo höll på och separerade - efter flera års dött förhållande återstod endast praktiska detaljer som att de skulle sälja huset m.m. Det gjorde de också och vi blev ett par som höll ihop i 2 år tills jag kände att vi inte var riktigt rätt för varandra. Det var en intelligent och ärlig man och han talade även om för sin sambo att han hade inlett ett förhållande innan allt var riktigt färdigt med det praktiska. Jag räknar inte detta som otrohet  från hans sida och verkligen inte från min. Jag trodde på honom när han sa att han och sambon blivit mer som vänner/syskon. Så jag tycker att man får ta varje situation för sig - hade det hela känts oklart och luddigt så hade jag inte gått in i det. Som TS nu pejlat av också. Att gå från ett förhållande till ett annat när allt är som ett öppet sår skulle inte funka, men har båda redan gått vidare mentalt för länge sedan och är färdiga med varandra så kan jag inte se varför det inte kan fungera. Du får tycka vad du vill, men du uttrycker dig på ett rätt otrevligt sätt och verkar onyanserad i ditt tänkande. Allt är inte svart eller vitt i livet.
  • Anonym (Zizali)

Han är på mig och jag vill verkligen inte ha en man som har fru. Hans svar var att han har haft problem med frun under lång tid tillbaka så med det verkar han mena att han vill ha mig på sidan av. Jag står på mig och sagt att jag är inte intresserad av ett förhållande med han..

Svar på tråden Gift man