• GK1

Tips och råd

Hej! Jag har världens UNDERBARASTE flicka! Jag skulle vilja ha en underbar pojke. Självklart (!) spelar det ingen roll egentligen så länge barnet är friskt. Men det skulle vara jättekul att ha en flicka och en pojke.

Det jag vet hittills är att ha samlag så nära ägglossning som möjligt.

Att kvinnan ska få orgasm då detta frigör alkaliska ämnen som gynnar pojkspermier.

Inte äta mejeriprodukter en bra tid innan då detta försurar miljön i vaginan.

Är det nåt mer jag ska veta?

Ni som har en pojke/pojkar, hur gjorde ni?

Åt ni mejeriprodukter? Jag tar emot alla RÅD OCH TIPS!!

• Svar på tråden Tips och råd
  • ThomasW

Man skall lägga verktyg under sängen när man gör barnet.
    Gammal folktro.

Du kan också när du är gravid börja sticka i ljusblått.
    Då ultraljud inte var vanligt brukade de mammor som stickade i blått få pojkar

MEN VIKTIGAST AV ALLT
    KOM IHÅG ATT KÖNET SITTER I HUVUDET, INTE MELLAN BENEN
    DET VET JU ALLA PÅ FL

• Fru Ve

Tror faktiskt inte det är så mycket man kan göra mer än att hoppas. En del män verkar ju vara mer benägna att få flickor och andra att få pojkar. Och det är ju spermien som bestämmer könet. Vi har tre pojkar och nu ska vi inte ha fler barn. Men skulle vi fått flera så tror jag vi hade haft stor chans att få fler pojkar.

• SweeneyTodd
    Fru Ve skrev 2018-10-12 13:24:24 följande:
    Tror faktiskt inte det är så mycket man kan göra mer än att hoppas. En del män verkar ju vara mer benägna att få flickor och andra att få pojkar. Och det är ju spermien som bestämmer könet. Vi har tre pojkar och nu ska vi inte ha fler barn. Men skulle vi fått flera så tror jag vi hade haft stor chans att få fler pojkar.
    Så är det inte. Det är alltid 50/50(eller ja, liiiiiiite chans på pojkar är det alltid). 
Svar på tråden Tips och råd