• Bebiscraving

Vul 6+4 tom hinnsäck, ingen blödning, och 23700

Hej,

Desperat här och kan inte tänka på annat. Måste få dela med mig hos någon... Var på tidigt VUL igår (6+4) då jag i början av graviditeten hade väldiga smärtor. I vecka 4-5 steg hcg normalt men nu ville dom följa upp.

Till min stora sorg såg man bara en hinnsäck utan foster eller gulesäck. Läkaren gav i stort sett inga besked alls, ville bara att jag skulle ta nya hcg värden och komma tillbaka.... Första hcg 23700, nytt imorgon... Det gör så fruktansvärt ont i hjärtat, i stort sett allt hopp har försvunnit... finns det någon som kan ge mig lite hopp eller är det lika bra att ställa in sig på MA :(......

i övrigt haft normala graviditets besvär, ömma bröst, illamående, kissat hela tiden.... känner mig lurad av min egen kropp.

• Svar på tråden Vul 6+4 tom hinnsäck, ingen blödning, och 23700
  • Anonym (S)

Har du blödit nåt? Kan ju vara så att du är tidigare gången än du tror och att det är för tidigt för att se något än.

• EpicNurse

hcg-prov är helt onödigt när man sett en hinnsäck. Det säger inte något om graviditeten så sent.

Det man ska göra är ett nytt ultraljud efter ca 10 dagar! Och jo det finns hopp. Men som sagt så komme hcgprovet inte ge någon värdefull information, det kommer förmodligen inte fördubblas ens vid normal graviditet.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Bebiscraving
    EpicNurse skrev 2018-10-12 20:02:51 följande:

hcg-prov är helt onödigt när man sett en hinnsäck. Det säger inte något om graviditeten så sent.

Det man ska göra är ett nytt ultraljud efter ca 10 dagar! Och jo det finns hopp. Men som sagt så komme hcgprovet inte ge någon värdefull information, det kommer förmodligen inte fördubblas ens vid normal graviditet.

Okej, tack för infon... Vet inte vad jag ska tro mitt hcg har ökat till drygt 33000.. så inte jätte stor ökning...

Tydligen var också min hinnsäck i storleken av vecka 5+2 så antingen är jag kanske bara tidig eller så har det stannat av.... jobbigt att vänta..
  • EpicNurse
    Bebiscraving skrev 2018-10-13 17:08:48 följande:

Okej, tack för infon... Vet inte vad jag ska tro mitt hcg har ökat till drygt 33000.. så inte jätte stor ökning...

Tydligen var också min hinnsäck i storleken av vecka 5+2 så antingen är jag kanske bara tidig eller så har det stannat av.... jobbigt att vänta..

Hur många timmar gick det mellan proven?

Tycker oavsett att det är en ganska stor ökning om än ej fördubbling.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Bebiscraving
    EpicNurse skrev 2018-10-13 17:21:27 följande:

Hur många timmar gick det mellan proven?

Tycker oavsett att det är en ganska stor ökning om än ej fördubbling.

Typ 47 timmar kanske... läkaren ska ringa imorgon!
  • liranlaran

Det skulle kunnat varit jag som skrivit ditt inlägg. Hur går det för dig? Blivit nå klokare? 

Jag var på ett andra vul i måndags och då blev det lite mer positiva besked än förra veckan då inte kunde säga någonting. Nu hade hinnsäcken växt och det såg ut som att det skulle kunnat vara en gulesäck. Dock inget foster så det lutar väl fortfarande åt ett missfall men hoppet lever iaf :)

Nu är det bara en olidlig väntan i två veckor till nästa vul.

Svar på tråden Vul 6+4 tom hinnsäck, ingen blödning, och 23700