• Blomma10

Gravid eller inte????

Hej! Som rubriken lyder, jag vet inte om jag är gravid.... jag hade inget clearblue gravtest hemma som jag kunde ta, men jag hade ett annat gravtest som tillhör monitorn, som ja inte vet vart den är. Men som sagt. Ja kissade i testet, stoppade in hylsan i en grej som ja använde till clearblue ägglossningstester, o ja fick detta till svar. Men ja vet inte om man kan lita på de??? Ja ska iväg o köpa ett annat gravtest imorgon :/ men någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Gravid eller inte????
  • Anonym (S)
    Blomma10 skrev 2018-10-12 22:18:30 följande:

Hej! Som rubriken lyder, jag vet inte om jag är gravid.... jag hade inget clearblue gravtest hemma som jag kunde ta, men jag hade ett annat gravtest som tillhör monitorn, som ja inte vet vart den är. Men som sagt. Ja kissade i testet, stoppade in hylsan i en grej som ja använde till clearblue ägglossningstester, o ja fick detta till svar. Men ja vet inte om man kan lita på de??? Ja ska iväg o köpa ett annat gravtest imorgon :/ men någon som har erfarenhet?

Om du inte använt gravtestet på korrekt sätt så känns det omöjligt att svara på..
  • Blomma10
    Anonym (S) skrev 2018-10-12 22:21:00 följande:

Om du inte använt gravtestet på korrekt sätt så känns det omöjligt att svara på..

Ja de är de som är så jobbigt... men de är ju gravtest och de bör ju kunna känna av hcg men att ja inte använt den i monitorn bara :/
  • Anonym (S)
    Blomma10 skrev 2018-10-12 22:27:08 följande:

Ja de är de som är så jobbigt... men de är ju gravtest och de bör ju kunna känna av hcg men att ja inte använt den i monitorn bara :/

Jag vet bara inte om dom testen är att lita på om de inte används ihop med monitorn? Men jag är ingen expert. Du får testa med ett riktigt test imorrn!
  • Blomma10
    Anonym (S) skrev 2018-10-12 22:33:07 följande:

Jag vet bara inte om dom testen är att lita på om de inte används ihop med monitorn? Men jag är ingen expert. Du får testa med ett riktigt test imorrn!

Ja jag har nog inget val än att bita ihop och vänta till imorgon. Men tänkte bara höra om någon här hade någon erfarenhet eller så... men men :)
  • Anonym (S)
    Blomma10 skrev 2018-10-12 22:53:15 följande:

Ja jag har nog inget val än att bita ihop och vänta till imorgon. Men tänkte bara höra om någon här hade någon erfarenhet eller så... men men :)

Kanske någon mer kunnig hittar tråden och kan svara vet att det är ett gäng duktiga sjuksyrror här inom området!
  • monn
    Blomma10 skrev 2018-10-12 22:53:15 följande:

När jag vart gravid och tog ägglossningstest vart detta positivt, således starkare. Lycka till!
  • Blomma10
    monn skrev 2018-10-13 12:31:54 följande:

När jag vart gravid och tog ägglossningstest vart detta positivt, således starkare. Lycka till!

Jag är gravid!! Tog ett RFSU testa tidigt test och de gav utslag dock lite svagt. Kan visa bild!!
  • Anonym (S)

[quote=79134232][quote-nick]Blomma10 skrev 2018-10-13 13:23:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!!!

• Agilaolle

Är i samma sits. Tog ett test på fm kl 12 allså inte morgon urinet. Till min fråga är ja gravid eller ej ?? Jag skulle nog tolka din som posetiv också

• Anonym (S)
    Agilaolle skrev 2018-10-13 17:32:51 följande:

Är i samma sits. Tog ett test på fm kl 12 allså inte morgon urinet. Till min fråga är ja gravid eller ej ?? Jag skulle nog tolka din som posetiv också

Ditt är också positivt grattis!
  • Agilaolle

Ååå härligt att höra. Jag hoppas verkligen också det. Har nu köpt CB digital som ja ska ta i morgon bitti.

• Blomma10
    Agilaolle skrev 2018-10-13 17:39:13 följande:

Ååå härligt att höra. Jag hoppas verkligen också det. Har nu köpt CB digital som ja ska ta i morgon bitti.

Du är också gravid!! Grattis till dig med! Köpte även ett CB test o gjorde de för en stund sen. Även de visar att ja är gravid!

• Blomma10
    Anonym (S) skrev 2018-10-13 17:26:26 följande:

[quote=79134232][quote-nick]Blomma10 skrev 2018-10-13 13:23:37 följande:[/quote-nick]

Grattis!!!

[/quote]

Tack!!!
  • Anonym (Gravid?)

Hoppar också in här.

BIM imorgon eller på tisdag.

I fredags testade jag med clearblue, fick gravid 1-2v.

Igår svagt med Wish-test, längst till vänster.

Idag var det lite svagare, inte morgonurin. Längst till höger tog jag för en halvtimme sen. Okissad 1,5h.

Borde det inte vara starkare?

Orolig då jag haft 3 missfall det senaste året.
  • Anonym (Gravid?)

Oj, bilden svängde sig.

Högst upp är från idag.

• Anonym (S)
    Anonym (Gravid?) skrev 2018-10-14 12:33:43 följande:

Hoppar också in här.

BIM imorgon eller på tisdag.

I fredags testade jag med clearblue, fick gravid 1-2v.

Igår svagt med Wish-test, längst till vänster.

Idag var det lite svagare, inte morgonurin. Längst till höger tog jag för en halvtimme sen. Okissad 1,5h.

Borde det inte vara starkare?

Orolig då jag haft 3 missfall det senaste året.

Är ingen expert men kan tänka mig att det inte hinner öka på så kort tid? Men mitt råd är att helt enkelt sluta testa, du är ju faktiskt gravid! Mitt test blev aldrig starkare och idag går jag in i vecka 38. Jag producerade inte tillräckligt med hcg kanske eftersom jag inte hade ett enda gravidsymptom i början. Inget illamående, molande eller nånting! Det är bara uppstressande för dig (och dyrt) att testa varje dag helt i onödan! Jag tycker inte det säger nåt ändå om hur din graviditet går eftersom jag vet att testet ej behöver bli starkare
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (S) skrev 2018-10-14 12:55:15 följande:

Är ingen expert men kan tänka mig att det inte hinner öka på så kort tid? Men mitt råd är att helt enkelt sluta testa, du är ju faktiskt gravid! Mitt test blev aldrig starkare och idag går jag in i vecka 38. Jag producerade inte tillräckligt med hcg kanske eftersom jag inte hade ett enda gravidsymptom i början. Inget illamående, molande eller nånting! Det är bara uppstressande för dig (och dyrt) att testa varje dag helt i onödan! Jag tycker inte det säger nåt ändå om hur din graviditet går eftersom jag vet att testet ej behöver bli starkare

Tack för ditt svar!
Svar på tråden Gravid eller inte????