• Kellie13

När går det ut i mjölken?

Har en son med kolik o jag har läst vad man ska undvika o äta för att inte förvärra det men ja vet ju inte vad han är känslig emot så min fråga är: När jag äter en viss sak, NÄR går det ut i bröstmjölken o att han kan reagera på det? Håller på att bli tokig för det känns som om man inte kan äta nått alls snart.

• Svar på tråden När går det ut i mjölken?
  • LittleSunshine84

Hej! Jag har inte ngt svar på din fråga tyvärr. Men min son var så känslig att vi la ner amningen vid 4 månaders ålder. Gav upp helt enkelt då det kändes bäst att ge mp-fri ersättning så man alltid visste vad han fick i sig. Han reagerade i princip var och vartannan dag på ngt jag åt. Tillslut fanns det inte mkt för mig att äta.

• Kellie13
    LittleSunshine84 skrev 2018-10-13 19:02:31 följande:

Hej! Jag har inte ngt svar på din fråga tyvärr. Men min son var så känslig att vi la ner amningen vid 4 månaders ålder. Gav upp helt enkelt då det kändes bäst att ge mp-fri ersättning så man alltid visste vad han fick i sig. Han reagerade i princip var och vartannan dag på ngt jag åt. Tillslut fanns det inte mkt för mig att äta.

ok men problemet e att han inte tar flaskan, så då vet jag inte hur ja ska göra. Han tar några klunkar av flaskan men sen vill han ha bröstet.
  • LittleSunshine84
    Kellie13 skrev 2018-10-13 19:08:46 följande:

ok men problemet e att han inte tar flaskan, så då vet jag inte hur ja ska göra. Han tar några klunkar av flaskan men sen vill han ha bröstet.

Så var det här också. Men efter ett dygn av kämpade och skrik tog han flaskan. Fick mkt hjälp av pappan här då sonen givetvis allra helst ville amma och förknippade mig med det. Dag tre var det problemfritt med flaskan.
  • SI12344

Hur gammal är bebisen?

Vår bebis hade väldig magknip, inte kolik men magknip varje natt kl 2-6. Det kändes som jag inte kunde äta nåt. Jag tror han mer reagerade på min överproduktion och han fick mer ont under ökningsperioder eftersom han åt så mycket. Det blev gradvis bättre från 3-4 mån.

Undvik det mest gasbildande, ge magmassage och bär mycket i sele eller liknande. Kolik har inte alltid med magen att göra heller!

• Kellie13
    SI12344 skrev 2018-10-13 21:46:01 följande:

Hur gammal är bebisen?

Vår bebis hade väldig magknip, inte kolik men magknip varje natt kl 2-6. Det kändes som jag inte kunde äta nåt. Jag tror han mer reagerade på min överproduktion och han fick mer ont under ökningsperioder eftersom han åt så mycket. Det blev gradvis bättre från 3-4 mån.

Undvik det mest gasbildande, ge magmassage och bär mycket i sele eller liknande. Kolik har inte alltid med magen att göra heller!

Han är snart 3 månader så hoppas det går över snart. Ja massage har vi försökt med men inte funkat så bra och sele avskyr han konstigt nog. Han gillar inte att bli buren mage mot mage överhuvudtaget.
  • SI12344

Hoppas det blir bättre kommande månaden då!

Jag trodde vid vissa tillfällen att jag hittat något han reagerade mot, men sen åt jag alltihop vid ett tillfälle utan att han blev besvärad.

Jag kom iaf fram till bönor, sojaprotein och chili. Mest för att det är problematiskt fortfarande om jag äter det i större mängder... Men jag vet inte, det kanske bara är hittepå?

Jag har hört att det går ut i bröstmjölken när det går ut i blodet. Jag har ingen aning hur lång tid det tar?

• Pajama

Jag har för mig att det har gått ur bröstmjölken inom ett dygn... men är osäker, det var länge sen.
    När det kommer in i dom, har jag ingen aning om. 

• Fia 28

Min bebis reagerade inte så mycket på vad jag åt. Men en dag åt jag en ganska stor lakritsstång och jisses vilken ledsen bebis jag hade till kvällen. Så iaf min bebis reagerade ganska fort efteråt, alltså inom samma dygn.

• Fia 28
    SI12344 skrev 2018-10-14 10:16:27 följande:

Jag trodde vid vissa tillfällen att jag hittat något han reagerade mot, men sen åt jag alltihop vid ett tillfälle utan att han blev besvärad.

Jag kom iaf fram till bönor, sojaprotein och chili. Mest för att det är problematiskt fortfarande om jag äter det i större mängder... Men jag vet inte, det kanske bara är hittepå?

Jag har hört att det går ut i bröstmjölken när det går ut i blodet. Jag har ingen aning hur lång tid det tar?

Tomat, lök, paprika och stark mat är det ju ganska känt att bebisar brukar reagera på. Så iaf chilin hade jag skippat helt.
  • Kellie13
    SI12344 skrev 2018-10-14 10:16:27 följande:

mm har oxå tänkt på det. Asså att det kanske inte ens beror på mig o vad jag äter för nått o då har man ju avstått goda saker i onödan hehe. Läste att det behöver inte bero på vad man äter nämligen.
  • Kellie13
    Fia 28 skrev 2018-10-15 12:11:47 följande:

Min bebis reagerade inte så mycket på vad jag åt. Men en dag åt jag en ganska stor lakritsstång och jisses vilken ledsen bebis jag hade till kvällen. Så iaf min bebis reagerade ganska fort efteråt, alltså inom samma dygn.

mm samma som min då. Det känns som att har jag ätit ganska mkt ost på förmiddagen så får han problem på kvällen, men jag har alltid tänkt att så fort ut i mjölken kan det väl inte gå?
  • Kellie13
    Fia 28 skrev 2018-10-15 12:12:40 följande:
    Tomat, lök, paprika och stark mat är det ju ganska känt att bebisar brukar reagera på. Så iaf chilin hade jag skippat helt.
    ja herregud jag äter ingen stark mat (som jag älskar) dricker inte kaffe längre heller. Åt en dag vitkålsgryta utan att tänka mig för o herregud det gör jag aldrig om! herregud vilken mardrömsunge vi fick! Aldrig mer vitkål så länge jag ammar.
  • SI12344
    Fia 28 skrev 2018-10-15 12:12:40 följande:

Jag skippar ingenting helt, det blir så krångligt. De klarar mer å mer med tiden dessutom...
  • LFF

Inom ett par timmar. Mina killar fick ont i magen när de ammade på kvällen och jag ätit (alldeles för många) pepparkakor på eftermiddagen. När jag bara åt ett par stycken eller inga alls hade de inga problem med magen.

• Kellie13
    LFF skrev 2018-10-16 09:13:04 följande:

Inom ett par timmar. Mina killar fick ont i magen när de ammade på kvällen och jag ätit (alldeles för många) pepparkakor på eftermiddagen. När jag bara åt ett par stycken eller inga alls hade de inga problem med magen.

ok tack för svaret!
Svar på tråden När går det ut i mjölken?