• nea81

Vad är rimligt att vilja?

Jag har en relation sedan några månader. Och vi har det väldigt fint när vi sed. Problemet anser jag är att vi inte ses särskilt ofta. Och att när vi väl ses är det på mitt initiativ. Har bjudit med honom på fester, utflykter, kortare resor etc, men alltid fått nej. Och han frågar aldrig mig detsamma...

Nu tre helger i rad när jag frågat om vi ska planera något ihop, så har han svarat att han har redan andra planer ihop med vänner (bio, middag, konsert osv).

Han frågar aldrig om jag vill följa med eller hur min helg ser ut och om jag vill ses.

När jag påpekar detta blir han bara arg och säger att jag bara vill kontrollera honom och att han inte tänker be mig om tillåtelse för att träffa vänner, göra sina hobbys etc.

Men det är ju inte vad jag vill! Jag hade bara önskat att han någon gång frågade mig först eller åtminstone frågade om jag ville följa med på hans planer.

Jag blir verkligen ledsen av att aldrig känna mig viktig eller prioriterad i hans liv.

(Vi bor inte i samma stad och har svårt att ses på vardagar)

Är jag för krävande? Eller är min känsla och mina önskemål på något sätt berättigade?

• Svar på tråden Vad är rimligt att vilja?
  • Plattfoten

Han är tyvärr inte kär i dig. Släpp och gå vidare och hitta någon som prioriterar dig. Det förtjänar du. Din nuvarande relation är tyvärr skit!

• äldreochklokare

Ni ser olika på er situation och eftersom du varit tydlig och han också, så finns inte så mycket att göra. Du är mer intresserad av honom än han av dig, uppenbarligen. Klart man ska umgås med vänner osv, men om man precis hittat någon som kan vara en partner får man ju satsa lite. Eftersom han inte gör det tillräckligt kommer det inte hålla.

Det handlar inte om att du har rätt och han har fel, det är bara att ni inte är i samma fas. Hade du sett likadant på det som han, så hade ni kunnat umgås, ha kul men båda var ok med att man prioriterar annat, men då byggs mer en lite lösare relation. 

• Gulletussan

Jag skulle lämna. Han verkar inte särskilt intresserad av dig om jag ska vara ärlig. Självklart vill man göra nåt utan sin partner ibland. Men när ska han prioritera att umgås med dig då? Speciellt eftersom att ni inte ens bor i samma stad. Nej, släpp och gå vidare TS! Du förtjänar bättre.

• Nicco123

Vore jag du så skulle jag inte höra av mig så mycket och inte fråga om han vill ses eller umgås. Antingen börjar han då höra av sig mer eller så rinner det ut i sanden. Då får du enkelt svar på frågan.

• nea81

Tack, ni bekräftar väl min känsla av och med honom. Att intresset inte är tillräckligt från hans sida. Men vad gör han alls med mig då?!

Och han är närmre 40, men kanske inte till inre mognadsgrad ????

• JodiBabe

Kan var mognadsgrad, kan va att han inte är kär i dig, kan va att han bara inte har så stort behov av att umgås med sin partner, dvs att ni är olika. Och då är det ju han som är den som är mer avvikande från normen.

Han vet var han har dig. Sluta höra av dig ett tag får du se vad som händer.

Svar på tråden Vad är rimligt att vilja?