Vad är rimligt att vilja?
Jag har en relation sedan några månader. Och vi har det väldigt fint när vi sed. Problemet anser jag är att vi inte ses särskilt ofta. Och att när vi väl ses är det på mitt initiativ. Har bjudit med honom på fester, utflykter, kortare resor etc, men alltid fått nej. Och han frågar aldrig mig detsamma...
Nu tre helger i rad när jag frågat om vi ska planera något ihop, så har han svarat att han har redan andra planer ihop med vänner (bio, middag, konsert osv).
Han frågar aldrig om jag vill följa med eller hur min helg ser ut och om jag vill ses.
När jag påpekar detta blir han bara arg och säger att jag bara vill kontrollera honom och att han inte tänker be mig om tillåtelse för att träffa vänner, göra sina hobbys etc.
Men det är ju inte vad jag vill! Jag hade bara önskat att han någon gång frågade mig först eller åtminstone frågade om jag ville följa med på hans planer.
Jag blir verkligen ledsen av att aldrig känna mig viktig eller prioriterad i hans liv.
(Vi bor inte i samma stad och har svårt att ses på vardagar)
Är jag för krävande? Eller är min känsla och mina önskemål på något sätt berättigade?