• polooo

    Får jag ha inneboende?

    Hej! Jag, min fru och våra 2 barn har haft en bra tid nu under en väl planerad tid att flytta in till staden, men plötsligt ringer hyresvärden och säger att han backar ur. Min fru har fått 2 lovade fasta jobb och jag studerar på universitet, så vi har smått panik då flytten skulle ske 15 dagar från idag. Samma dag fick vi veta att hon blev erbjuden en lägenhet av Stångåstaden, så vi tackade ja såklart men hyran är förskräcklig. Som tur är, har min frus mor en dålig tid med sin make och bostad, och vill bo med oss som inneboende och betala 1/3 hyran, (inkomsterna måste stärkas för att få bättre chans till kontrakt samma dag). Får vi nämna att vi kommer ha inneboende som hjälper med hyran. Vi tror dock att vi båda som kommer att jobba (och studera) klara hyran, men Stångåstaden kanske inte litar. Hjälp! Och tack!

  • Svar på tråden Får jag ha inneboende?
  • myskmalva

    Det kan finnas begränsningar för hur många personer som får flytta in i lägenheten, men är ni inte för många så är det helt okej att ni har en inneboende.

  • erikaABC

    Om personen är din frus mor kan ni ju kalla er en familj. Ni behöver inte benämna henne som inneboende.

Svar på tråden Får jag ha inneboende?