• Mongoliet

Nyktra kvinnor utan barn. Var är dem?

Nyktra tjejer utan barn var finns de egentligen?

-Hemma

-Gymmet

-Jobbet

-Bion

-Kyrkan

-Nätet

De är ju väldigt få & troligtvis gömmer de sig någonstans. Vill ju inte störa de på bibblan. Tror att en muslimsk tjej på bibblan kan vara min bästa chans. Eller?

• Svar på tråden Nyktra kvinnor utan barn. Var är dem?
  • Mongoliet
    K Kalle skrev 2018-10-18 09:22:31 följande:

Var placerar du mig? Jag dricker väl cirka ett glas vin var tredje månad. Till mat.

Precis något sådant som jag är ute efter. Den nivån är lagom tycker jag.
  • Mongoliet
    GGN skrev 2018-10-17 17:35:11 följande:

Kyrkan...

Är det svenska kyrkan då eller någon sekt eller egentligen när du säger kyrkan menar du religiösa överlag.
  • la anonyma

Jag gömmer mig hemma, haha. Är kanske inte riktigt nykterist i och för sig, men inte jättelångt ifrån.

• Mongoliet
    la anonyma skrev 2018-10-20 16:59:59 följande:

Jag gömmer mig hemma, haha. Är kanske inte riktigt nykterist i och för sig, men inte jättelångt ifrån.

Jag tänker också att ni gömmer er hemma. Var någonstans ska en hoppas råka på dig? Tvättstugan?
  • la anonyma
    Mongoliet skrev 2018-10-20 17:12:24 följande:
    Jag tänker också att ni gömmer er hemma. Var någonstans ska en hoppas råka på dig? Tvättstugan?
    Alltså jag tror inte att "hemma" är ett generellt svar för var alla nyktra kvinnor håller hus, haha, men för mig stämmer det. Nja, skulle förmodligen inte alls uppskatta om någon började prata med mig i tvättstugan i syfte att lära känna mig. Dit måste man ju få känna att man kan gå oavsett om man har lust att vara social eller inte.

Ibland kan man möta mig i kyrkan, men chansen att jag stannar kvar och minglar efteråt så att någon får chans att prata med mig är rätt liten. Just i kyrkan kan du nog hitta rätt många som antingen inte dricker alls eller som enbart dricker utan att bli berusade. "Problemet" för dig är väl om du inte själv har en kristen tro, många av oss vill nog helst hitta någon som delar vår tro. Men du kan ju alltid gå till kyrkan och ge det ett försök, haha. 
  • Walker90

Jag är en tjej på 28 år och mina närmsta tjejkompisar (de är i min ålder) dricker ingen alkohol och vi går ut och festar och gör roliga saker. Det är allt från puben, dansställe och karaoke till gymmet, zombiewalks och hemmakvällar. Vi är inte särskilt annorlunda bara för att vi inte dricker alkohol. ;)

• Aurora Borrealis

Hemma

Jobbet

Ute i naturen

I bilen

Schoppar i affären

Hos frisören

Och med vänner genom AA

På helnyktra middagar med andra nyktra

På helnyktra nyårsfiranden, påsk - och midsommarfester med likasinnade nyktra i gemenskap

På välgörenhetsaktioner t ex på olika vårdinrättningar där vi hjälper folk

På restauranger där vi sitter alla nyktra tillsammans och umgås och äter

• Mongoliet
    Walker90 skrev 2018-10-21 01:17:17 följande:

Jag är en tjej på 28 år och mina närmsta tjejkompisar (de är i min ålder) dricker ingen alkohol och vi går ut och festar och gör roliga saker. Det är allt från puben, dansställe och karaoke till gymmet, zombiewalks och hemmakvällar. Vi är inte särskilt annorlunda bara för att vi inte dricker alkohol. ;)

Trodde inte att det var så många som ändå hängde ute på det sättet utan att dricka. Med det sagt så avstår jag kanske zombiewalken trots allt.
  • Mongoliet
    Aurora Borrealis skrev 2018-10-21 01:23:17 följande:

Hemma

Jobbet

Ute i naturen

I bilen

Schoppar i affären

Hos frisören

Och med vänner genom AA

På helnyktra middagar med andra nyktra

På helnyktra nyårsfiranden, påsk - och midsommarfester med likasinnade nyktra i gemenskap

På välgörenhetsaktioner t ex på olika vårdinrättningar där vi hjälper folk

På restauranger där vi sitter alla nyktra tillsammans och umgås och äter

Naturen & välgörenhetsgrejen låter rätt för mig.
  • Mongoliet
    la anonyma skrev 2018-10-21 01:13:33 följande:

Alltså jag tror inte att "hemma" är ett generellt svar för var alla nyktra kvinnor håller hus, haha, men för mig stämmer det. Nja, skulle förmodligen inte alls uppskatta om någon började prata med mig i tvättstugan i syfte att lära känna mig. Dit måste man ju få känna att man kan gå oavsett om man har lust att vara social eller inte.

Ibland kan man möta mig i kyrkan, men chansen att jag stannar kvar och minglar efteråt så att någon får chans att prata med mig är rätt liten. Just i kyrkan kan du nog hitta rätt många som antingen inte dricker alls eller som enbart dricker utan att bli berusade. "Problemet" för dig är väl om du inte själv har en kristen tro, många av oss vill nog helst hitta någon som delar vår tro. Men du kan ju alltid gå till kyrkan och ge det ett försök, haha. 

Har en kristen vän & gick med henne till diverse kyrkaktiviter under förra singelperioden. Har haft den tanken länge. Tänker att jag lever moraliskt riktigt för att kunna vara med någon som har en stark tro oavsett religion. Hennes kille är inte kristen. Det verkar funka bra. Barn etc.
  • la anonyma
    Mongoliet skrev 2018-10-21 07:24:09 följande:

Har en kristen vän & gick med henne till diverse kyrkaktiviter under förra singelperioden. Har haft den tanken länge. Tänker att jag lever moraliskt riktigt för att kunna vara med någon som har en stark tro oavsett religion. Hennes kille är inte kristen. Det verkar funka bra. Barn etc.

Absolut finns det nog många som inte lägger någon större vikt vid det, så jag säger verkligen inte att det är omöjligt. Men för vissa är det en dealbreaker och då behöver det absolut inte handla om att man tycker att den andre har dålig moral eller något, utan bara att man vill ha tron gemensam i relationen.
  • Anna1234

Om du träffar på en nykter kvinna utan barn och visar henne alla dina åsikter som du har här på familjeliv så kan jag garantera att hon vänder om och söker sig vidare.

Det finns inte många kvinnor i Sverige idag som tycker att dina kategoriska åsikter om manligt och kvinnligt är charmiga eller som vill leva med någon som är så fördömande mot kvinnor.

Lycka till!

• Poppy75

Har inte lusläst tråden så jag kanske missat om någon annan redan skrivit det uppenbara. Varför inte engagera dig i något nykterhetsförbund? IOGT-NTO eller MHF tex.

• Mongoliet
    Anna1234 skrev 2018-10-21 08:15:40 följande:

Om du träffar på en nykter kvinna utan barn och visar henne alla dina åsikter som du har här på familjeliv så kan jag garantera att hon vänder om och söker sig vidare.

Det finns inte många kvinnor i Sverige idag som tycker att dina kategoriska åsikter om manligt och kvinnligt är charmiga eller som vill leva med någon som är så fördömande mot kvinnor.

Lycka till!

Hej Anna. Tack för ditt värdefulla inlägg här.
  • K Kalle
    Anna1234 skrev 2018-10-21 08:15:40 följande:

Lycka till!

Jag håller med. Jag är en sådan nykter kvinna och lever med en väldigt juste man. Han är inte lika nykter som jag men det får man ta.
  • K Kalle
    Poppy75 skrev 2018-10-21 08:23:44 följande:

Har inte lusläst tråden så jag kanske missat om någon annan redan skrivit det uppenbara. Varför inte engagera dig i något nykterhetsförbund? IOGT-NTO eller MHF tex.

Det låter ju som bästa tipset hittills.
  • Mongoliet
    K Kalle skrev 2018-10-22 09:51:16 följande:

Jag håller med. Jag är en sådan nykter kvinna och lever med en väldigt juste man. Han är inte lika nykter som jag men det får man ta.

Det räcker inte med bara nykter & utan barn. Jag kräver en viss intelligens & humor också. Fithet behövs också & kunna kommunicera. Förstå ironi utan smileys är viktigt för mig. Extremt få på Familjeliv som har den förmågan.
Svar på tråden Nyktra kvinnor utan barn. Var är dem?