Läkare för medicin eller psykolog för samtal?
Vid stor sorg och smärta efter skilsmässa. Är läkare och eventuellt medicin vägen att gå eller psykolog och samtal. Eller annat?
Vid stor sorg och smärta efter skilsmässa. Är läkare och eventuellt medicin vägen att gå eller psykolog och samtal. Eller annat?
Samtalsstöd definitivt. Det hjälper. Vad ska en läkare göra tycker du? Handlar om att få sätta ord på känslor och tankar. Kunna finna vägar framåt. Finns ingen Quick fix på såna saker. Alltid svårt när en relation är över svårare ju längre relationen varit tror jag.
Styrkekram
Läkaren kanske har medicin mot mina Sömnproblem, bristande aptit, ångest, gråt och ibland även självmordstankar?
Är det psykolog eller annat stödsamtal? Kurator?
Vad är skillnaden
Psykologen kan även rekommendera antidepp/sömnmedicin om denne tycker att det behövs.
Men en psykolog kan väll aldrig skriva ut medicin?
Samtalsstöd.
Samtalsstöd tycker jag.
Medicin är bara som att lägga en blöt filt över allt, problemen finns ju kvar under ytan. Medicin gör att du kanske känner dig bättre men så fort du slutar så bubblar ju allt upp igen, du har alltså skaffat dig ett beroende av tabletter som inte är beroendeframkallande. Så avstå medicin och jobba med dig själv istället.