• chouette

Brun flytning en vecka efter ÄL - nidblödning?

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet. Det här är andra försöket då det inte tog sig i september. Vet att man inte ska gå runt och känna efter men det är ju så SVÅRT att inte göra det... Obestämd 

Hur som helst så har jag fått en brun flytning i trosan idag och vad det verkar så kommer det ingenting mer än den. Det kommer inget mer på pappret när jag torkar mig eller så. Är på ÄL +6 eller +7 idag. Hade glad gubbe på ÄL-testen kvällen den 12/10 och morgonen 13/10, men sedan negativt. Kan det ha varit en nidblödning..?

Tyckte mig ha haft lite konstiga känningar i livmoderstrakten igår, lite molande eller dragande känslor, och hade även en känsla av att det "rann till" ett par gånger som att jag plötsligt fick världens flytning eller mens, men när jag gick in på toaletten och kollade så var det ingenting där.

Jag borde ha BIM runt den 24-27/10 någonting. Är lite osäker. Går man på hur mina cykler sett ut sedan jag slutade med mina p-piller i somras så borde jag ha BIM 24-25/10, men min app propsar på att BIM är först den 28:e. 

• Svar på tråden Brun flytning en vecka efter ÄL - nidblödning?
  • WanderChild
    chouette skrev 2018-10-20 11:01:31 följande:

Skönt att höra att det kan se så olika ut! Då är det väl inte mer jag kan göra nu än att vänta och se :) Undra om det är helt bortkastat att testa imorgon då det är cirka ÄL +8-9?

Har läst om andra som fått nidis o verkar va bra att vänta åtminstone 2-3 dagar innan man testar så hcg hinner upp en bit, särskilt om blodet är rosa för då är det ju färskt. Jag hade nog kunnat testa tidigare än jag gjorde då min blödning var gammalt brunt och mörkrött blod. Är rätt säker på att det fäste på äl+5 då jag fick stark värk i magen men att blodet först kom ut äl+8. Är extremt känslig där inne så känner typ allt! Blir intressant på första ul att se var i livmodern det sitter, jag är helt säker på att det sitter på höger sida!
  • chouette
    WanderChild skrev 2018-10-20 11:07:25 följande:
    Har läst om andra som fått nidis o verkar va bra att vänta åtminstone 2-3 dagar innan man testar så hcg hinner upp en bit, särskilt om blodet är rosa för då är det ju färskt. Jag hade nog kunnat testa tidigare än jag gjorde då min blödning var gammalt brunt och mörkrött blod. Är rätt säker på att det fäste på äl+5 då jag fick stark värk i magen men att blodet först kom ut äl+8. Är extremt känslig där inne så känner typ allt! Blir intressant på första ul att se var i livmodern det sitter, jag är helt säker på att det sitter på höger sida!
    Åh, är det såpass färskt alltså? Grattis! Vilken vecka är du i nu? Ja, det är väl alltid bäst att vänta egentligen, men så råkar man glida in på en forumtråd där någon skriver att hon fick ett svagt plus redan på ÄL +8, så blir man sugen på att testa tidigt, haha.
  • WanderChild
    chouette skrev 2018-10-20 11:30:36 följande:

Åh, är det såpass färskt alltså? Grattis! Vilken vecka är du i nu? Ja, det är väl alltid bäst att vänta egentligen, men så råkar man glida in på en forumtråd där någon skriver att hon fick ett svagt plus redan på ÄL +8, så blir man sugen på att testa tidigt, haha.

Tack! 4+1 baserat på mensen och 4+0 baserat på äl, så vecka 5 blir det. Men tänker fortfarande i termen äl+14 :P

Första försöket testade jag också redan på äl+7, man är ju så otålig! Men sen lugnar man sig lite. Hade jag inte fått vad jag trodde var mens på äl+8 så hade jag nog testat nån/några dagar tidigare. Där va inga jättestora skillnader från tidigare cykler men ändå tillräckligt för att jag mer seriöst skulle tro att där var något denna gången!
  • chouette
    WanderChild skrev 2018-10-20 11:47:52 följande:
    Tack! 4+1 baserat på mensen och 4+0 baserat på äl, så vecka 5 blir det. Men tänker fortfarande i termen äl+14 :P

Första försöket testade jag också redan på äl+7, man är ju så otålig! Men sen lugnar man sig lite. Hade jag inte fått vad jag trodde var mens på äl+8 så hade jag nog testat nån/några dagar tidigare. Där va inga jättestora skillnader från tidigare cykler men ändå tillräckligt för att jag mer seriöst skulle tro att där var något denna gången!
    Känner du av några särskilda symptom nu? Illamående eller något annat? :)
  • Tirin
    chouette skrev 2018-10-20 09:55:52 följande:

Åh, vad roligt! Då kan vi följa varandra! Hade det gått så hade jag ju testat redan igår men försöker hålla mig så länge jag kan, haha. Men har tre test hemma så tänker att jag ändå kanske kan slösa ett redan imorgon eller på måndag morgon, bara för att se om något svagt, svagt streck dyker upp :) När ska du testa?

Jag ska försöka hålla mig tills onsdag! Vi går se hur DET går...
  • chouette
    Tirin skrev 2018-10-20 12:33:29 följande:
    Jag ska försöka hålla mig tills onsdag! Vi går se hur DET går...
    Spännande! Du får rapportera om hur det går Solig
  • WanderChild
    chouette skrev 2018-10-20 12:05:27 följande:

Känner du av några särskilda symptom nu? Illamående eller något annat? :)

Nä hade jag inte plussat o min blödning varit så kort så hade jag aldrig trott det! Känner lite svagt molande i livmodern, mest när jag sitter eller ligger på sidan. Har även lite ont i ländryggen men det känns typ som när man suttit ner för mkt, kan få så efter mkt sittande på jobbet, nu kom det dock efter en veckas semester ;). Blir hungrig lite snabbare o kissar lite oftare. Men inget jag nog reagerat på annars, allt kan ju bero på dagsform osv. Är varken trött, illamående eller har ömma bröst :).
  • chouette
    WanderChild skrev 2018-10-20 14:31:09 följande:
    Nä hade jag inte plussat o min blödning varit så kort så hade jag aldrig trott det! Känner lite svagt molande i livmodern, mest när jag sitter eller ligger på sidan. Har även lite ont i ländryggen men det känns typ som när man suttit ner för mkt, kan få så efter mkt sittande på jobbet, nu kom det dock efter en veckas semester ;). Blir hungrig lite snabbare o kissar lite oftare. Men inget jag nog reagerat på annars, allt kan ju bero på dagsform osv. Är varken trött, illamående eller har ömma bröst :).
    Okej :) 
  • chouette

Kunde inte hålla mig utan tog ett graviditetstest imorse, men det visade toknegativt. Bara att vänta lite till och testa runt BIM helt enkelt :)

• Tirin
    chouette skrev 2018-10-22 18:53:58 följande:

Hur går det för er Lillamiia och Tirin?

Samma här, toknegativt men inte så konstigt för det är ju fortfarande väldigt tidigt! Svårt att hålla sig ändå, tålamodet är så litet.
  • chouette
    Tirin skrev 2018-10-22 20:50:01 följande:
    Samma här, toknegativt men inte så konstigt för det är ju fortfarande väldigt tidigt! Svårt att hålla sig ändå, tålamodet är så litet.
    Ja verkligen Rynkar på näsan
  • Lillamiia

Hej på er igen, jag har läst vad ni skrivit men haft fullt upp med jobb och träning så har inte svarat förrän nu. Tirin du skulle testa dig på onsdag sa du, jag håller tummarna ????????

chouette: visst är det väl ändå svårt att hålla sig från att testa? Ja har testat senast idag men negativt. Min värk i magen kvarstår och jag har blivit mer svullen och trög i magen. Vet inte när min mens egentligen är beräknad men senast jag hade den var för 36 dagar sen? Blir så less vill bara att mensen ska komma så vi kan börja om på ny kula. Skulle jag varit gravid bör det ha visats sig idag. Efter minipiller kanske det kan ta ett tag innan kroppen kommer igång på rutinerna. Det märkliga var ju att jag hade ÄL 14 dagar efter pillerstopp, 12 dagar därefter kom mensen. Och nu är den borta? Konstigt att jag hade som vanligt första månaden efter pillerstoppet. Har alltså bara hunnit ha mens en gång. Testar med testlagrets stickor. Har ni vart med om det här?

• chouette
    Lillamiia skrev 2018-10-23 00:58:29 följande:

Hej på er igen, jag har läst vad ni skrivit men haft fullt upp med jobb och träning så har inte svarat förrän nu. Tirin du skulle testa dig på onsdag sa du, jag håller tummarna ????????

chouette: visst är det väl ändå svårt att hålla sig från att testa? Ja har testat senast idag men negativt. Min värk i magen kvarstår och jag har blivit mer svullen och trög i magen. Vet inte när min mens egentligen är beräknad men senast jag hade den var för 36 dagar sen? Blir så less vill bara att mensen ska komma så vi kan börja om på ny kula. Skulle jag varit gravid bör det ha visats sig idag. Efter minipiller kanske det kan ta ett tag innan kroppen kommer igång på rutinerna. Det märkliga var ju att jag hade ÄL 14 dagar efter pillerstopp, 12 dagar därefter kom mensen. Och nu är den borta? Konstigt att jag hade som vanligt första månaden efter pillerstoppet. Har alltså bara hunnit ha mens en gång. Testar med testlagrets stickor. Har ni vart med om det här?

Kroppen kan ju påverkas jättemycket av p- och minipiller :/ Det verkar vara väldigt individuellt hur lång tid det tar att få tillbaka sin vanliga cykel, så det är säkert inget konstigt utan det kanske dröjer någon månad eller två extra innan kroppen klickar rätt igen. För min del så mindes jag inte ens hur min brukade se ut eftersom jag hade ätit p-piller i 14 år. (Med undantag för några månaders stopp för ca två år sedan då jag testade Natural Cycles. Fick aldrig några gröna dagar så funkade kass för mig). Min cykel verkar dock ha kommit igång som vanligt nu tämligen omgående efter att jag slutade med p-pillrena i augusti.
  • chouette

Suck... Kom någon form av blodig flytning imorse. Inte så mycket men rätt färskt och mörkt med klumpar. Hoppas det inte är mensen som är på väg :( Enligt mina egna uträkningar så borde den kunna komma imorgon eller i övermorgon...

• Lillamiia

chouette: ja! Då hade du knaprat dom länge. Hade du samma sort alltid? Mini piller är det väl inte lika mycket hormon i, men såklart ställer kroppen till med konstigheter efter man slutar. Jag ska nog bara låta tiden gå till mensen blir regelbunden. Men har jag fortfarande ont i magen och är så här hård o svullen ska jag gå till vc. Men du, är det inte ganska vanligt med blödningar tidigt i graviditeten? Det kan ju vara ett tecken? Eller? Hoppanden inte kommer och att du är gravid :) när tänkte du testa?

Svar på tråden Brun flytning en vecka efter ÄL - nidblödning?