• Anonym (Ledsen och frustrerad)

Han vill inte ha sex med mig

Hej!

Är en tjej på 20 år som bott tillsammans med min sambo (24år) i 1,5 år. Vi hade distansförhållande till en början och då när vi träffades hade vi sex varje gång, vilket då blev en gång i månaden pga distans. När vi sen skulle flytta ihop var jag väldigt taggad på sexlivet, vilket blev en total flopp. Vi hade sex 3-4 ggr första halvåret. Och nu det senaste året har vi SERIÖST haft sex 2 ggr, senaste var i april. HUR är det möjligt för en person att inte ha någon som helst sexlust? För det är det han säger, att han inte är sugen alls. Jag är supersugen!??? Har tatt upp detta och till o med gråtit angående det. Han säger att det ska bli bättre men vi har fortfarande inte haft sex. VAD är fel? För något måste vara fel i mina ögon om man kan klara sig så länge utan sex i ett förhållande där man till och med bor ihop.

• Svar på tråden Han vill inte ha sex med mig

Har alltså tagit upp det vid ett flertalet gånger, frågat huruvida han inte mår bra, om han är stressad, om det är jag osv osv.

Det är jättejobbigt att ta upp det också för han blir superledsen och tyst liksom. Vad jag vet är han inte deprimerad, stressad eller någt dylikt. Jag har tilö och med frågat om han skulle kunna tänka sig att gå till en sexolog, vilket han blev väldigt offended av. Han svär att det inte är jag som är problemet. Så vad kan det vara?

• Anonym (Kerstin)

Om ni har så dåligt sexliv efter 1,5 år och i den åldern så är det total katastrof. Det hade varit katasrof efter 8 års relation i 30-åldern och dåligt efter 15 år och två barn.

Det blir inte bättre och sex är så viktigt i en relation så jag hade dumpat och gått vidare

• Anonym (ez)

Låter som låg lust helt enkelt. Vänj dej eller skaffa en ny.

Han ger mig väldigt mycket gos (kramar och pussar) och är en superfin kille verkligen som jag vet älskar mig något otroligt, och jag älskar honom så JÄKLA mycket. Att göra slut pga sex känns så jäkla dåligt, speciellt när vi trivs tillsammans så himla bra...

• Cunnilingus18
    Anonym (Ledsen och frustrerad) skrev 2018-10-19 12:01:41 följande:

Han ger mig väldigt mycket gos (kramar och pussar) och är en superfin kille verkligen som jag vet älskar mig något otroligt, och jag älskar honom så JÄKLA mycket. Att göra slut pga sex känns så jäkla dåligt, speciellt när vi trivs tillsammans så himla bra...

Låter väldigt konstigt, ni hade ju mer sex som särbos än sambos? Ett sådant förhållande hade aldrig hållt för mig. Sex är väldigt viktig och betydande pusselbit för de flesta i relationer. Som någon tigande skrev här, hade ni varit 35 årsåldern och skaffat ett par barn, så är ju tyvärr detta ganska vanligt, fast kanske inte så lite sex som du säger sig ha?

Frågan du får ställa dig, vill du leva såhär? Inte bara imorgon utan kanske i resten av ditt liv om du nu älskar honom så?

Om inte, så bör du säga det till honom och ändrats inget, så får du tyvärr lämna honom om han inte tillåter dig få sex på annat håll och att du vill det?
  • Anonym (Hm)

Låg lust?

Inte nöjd med sig själv?

Deprimerad?

Bi/bög?

Låter konstigt om ni hade varje månad tidigare och nu bara två gånger i året. Skulle nog ta upp det igen och fråga vad det handlar om egentligen. Har man låg lust borde han ju haft det från början. Sex i ett förhållande är viktigt för mig iallafall och jag hade inte klarat av din situation. För ca 2 år sedan hade sambon det lite stressigt och hans lust var död. Blev kanske ett par gånger i månaden då. Annars blir det nog varje vecka med undantag när jag har mens, då gör jag honom nöjd på andra sätt istället! När kag var gravid blev det också enbart någon gång i månaden.

• Anonym (ez)

Varför skulle det vara konstigt att folk med låg lust får en förhöjd lust i början av förhållanden?

Sex 1 gång i månaden mynnar ut i ett par gånger om året.

Sex 1 gång om dan mynnar ut i ett par gånger i veckan.

Samma mönster för dom flesta.

• Underhill

Behöver ju inte vara något som fel. Vi är olika helt enkelt. Helt klart jobbigt när det inte synkar/ funkar någorlunda hur som.

E vi överens så kör vi
Svar på tråden Han vill inte ha sex med mig