• Anonym (Anonym)

Varför raka fittan?

Undrar bara varför min flickvänn rakar fittan när hon ska iväg och träffa sin killkompis? Gör ni tjeje de bara för att känner er fracha eller tror ni de kan finnas någon baktänkte med de? ?Om de skulle hända nå? typ?

• Svar på tråden Varför raka fittan?
  • Anonym (????)
    Pentra skrev 2018-10-20 13:07:09 följande:
    Antar att det var riktat till mig. Nej, jag har ingen extrem behåring där nere. Försökte odla en sk. stäng på venusberget för många år sedan, för att min partner undrade hur det skulle se ut. Men, till vilken nytta då? Det var bara några stackars förskrämda strån som kom upp, så de fjunen åkte bort igen fortare än kvickt. ... Rekommendationen är att raka var tredje dag, för hälsans skull och för att det aldrig skall bli hårigt samt för att huden skall få vila mellan varven. Det är knappast jobbigare för mig att raka mig var tredje dag än att vissa killar rakar hakan etc. varannan eller varje dag. ... Jobbigt, säger du, att bära rakhyvel i väskan? Men, hallå! Vad väger en rakhyvel?! Och, hur mycket plats tar den?! ... ... Men, det kan hända att min hårväxt iofs har ökat något även där nere på sistone, men det märker jag aldrig av pga raknings-frekvensen. Jag har nämligen börjat att äta MSM sedan ett drygt halvår tillbaka, och håret på huvudet har blivir betydligt tjockare; och även det i armhålorna har blivit kraftigare. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Så mycket dravel från en och samma människa Raka för hälsans skull?? På vilket sätt får man bättre hälsa av att raka fittan?
  • Anonym (armhålorna)
    Pentra skrev 2018-10-20 13:07:09 följande:

Antar att det var riktat till mig. Nej, jag har ingen extrem behåring där nere. Försökte odla en sk. stäng på venusberget för många år sedan, för att min partner undrade hur det skulle se ut. Men, till vilken nytta då? Det var bara några stackars förskrämda strån som kom upp, så de fjunen åkte bort igen fortare än kvickt. ... Rekommendationen är att raka var tredje dag, för hälsans skull och för att det aldrig skall bli hårigt samt för att huden skall få vila mellan varven. Det är knappast jobbigare för mig att raka mig var tredje dag än att vissa killar rakar hakan etc. varannan eller varje dag. ... Jobbigt, säger du, att bära rakhyvel i väskan? Men, hallå! Vad väger en rakhyvel?! Och, hur mycket plats tar den?! ... ... Men, det kan hända att min hårväxt iofs har ökat något även där nere på sistone, men det märker jag aldrig av pga raknings-frekvensen. Jag har nämligen börjat att äta MSM sedan ett drygt halvår tillbaka, och håret på huvudet har blivir betydligt tjockare; och även det i armhålorna har blivit kraftigare. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Rakar du dig inte under armhålorna?
  • Pentra
    Anonym (armhålorna) skrev 2018-10-20 14:02:35 följande:
    Rakar du dig inte under armhålorna?

Trimmar ganska ordentligt, men tar inte bort det helt, speciellt inte på sommaren då det kan vara väldigt varmt. Vill inte drabbas av kretslopps-rubbningar/-sammanbrott. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    Anonym (????) skrev 2018-10-20 13:14:54 följande:
    Så mycket dravel från en och samma människa Raka för hälsans skull?? På vilket sätt får man bättre hälsa av att raka fittan?

Jag har skrivit om detta ämne på ett antal olika ställen. Det borde heller inte vara så svårt att söka på Google, då helst på tyska och engelska. ... Skriver nu från min padda så det blir tyvärr svårläst eftersom mina radbrytningar inte går igenom. :-/ ... - Men, iaf; ett rakat/vaxat/hårfritt underliv (vilket gäller BÅDA könen) ger det bästa skyddet mot parasiter och mikrober som uteslutande annars uppehåller sig i detta område om det är behårat. - Det ger den bästa känslan och säkerheten för hygienisk renlighet. - Det är det perfekta utgångsläget för att sköta hygienen där på bästa sätt. - Det ger en finare, sensitivare, och känslosammare inre- och djupare- och samhörighets-känsla vid samlag. - Det säkrar för en mer hygienisk undersökning och behandling av läkare och vårdutbildade. - Det håller odörer borta betydligt lättare än om man har håret kvar, då hår i intimregionen medför än värre odörer om man svettas mycket eller missköter sin hygien, vilket även andra kan bli besvärade utav. - Det medför en god hygienisk grund för intimsexuella lekar och samlag i varje avseende. - Ett hårfritt underliv är grunden till god känsla och välbefinnande samt fysiskt och psykiskt välmående. ... ... Jag, och många tusentals och miljontsls med mig, ser inget dravel eller roande i detta, utan enbart logik. ... ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Beror)

Ett rakat underliv ger även mer livslust, mindre huvudvärk och sänker blodfetterna..

Tycker de faktiskt är fascinerande att du kan skriva så långa inlägg på ett rakat underliv.

Menar inte att det är tungt med en rakhyvel men känns som man lägger ner väldigt mycket tid att tänka på sitt rakade kön om man måste bära med sig den överallt för att man kanske helt plötsligt ser ett litet strå när man kissar..

• Anonym (vovven)
    Pentra skrev 2018-10-20 08:47:13 följande:

Jag rakar fiffi FÖR ATT UTVECKLAS OCH MÅ BRA! ... Med vänlig hälsning, Pentra

Kan du utveckla lite närmare på vilket sätt du utvecklas av att raka Fido i parti och minut?
  • Anonym (Tjej)

Jag rakar mig regelbundet, kanske lite oftare när sambon är hemma. Är han borta flera dar kan jag hoppa över det. Det blir stubb efter ett par dar så vet jag att jag t.ex. ska träffa nån och ha på mig tajta jeans eller träna eller nåt och inte vill att det ska sticka och klia så rakar jag mig innan dess. Känns bekvämast så.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (sp) skrev 2018-10-20 14:52:23 följande:
    Ett rakat underliv förhöjer också effekten av homeopati och minskar negativa effekter av chemtrails.
  • Pussan
    Anonym (F) skrev 2018-10-20 05:15:53 följande:

Obviously ligger hon med sin killkompis. Rakar själv aldrig i onödan

För andra är det aldrig onödigt att raka.
    Vi är olika!
  • Pussan
    Anonym (????) skrev 2018-10-20 13:14:54 följande:

Man mår mentalt bättre i alla fall, när man känner sig fräsch och sexig.
    Det gör jag också, liksom Pentra, oavsett vad andra tycker.
  • Anonym (Anonym333)

För att min kk älskar nyrakad mus

• Anonym (????)
    Pussan skrev 2018-10-20 22:03:55 följande:

Man mår mentalt bättre i alla fall, när man känner sig fräsch och sexig.

Det gör jag också, liksom Pentra, oavsett vad andra tycker.

Och så kom farbror Pussan till tråden!

Dags å tända ciggen å runka lite?
Svar på tråden Varför raka fittan?