Att vara ihop med någon vars ex har gått bort
Hej!
Jag är tillsammans med en man vars ex gick bort för 3 år sedan. Han har två barn på 6 och 3 år. När vi först träffades var allt väldigt lätt, jag tog nog inte så seriöst på det men efter ett tag insåg jag att jag faktiskt är kär, likaså han. Vi har nu träffats i två år och vart tillsammans i ett. Med tanke på att han har barnen 24/7 så finns ju knappt någon ensamtid förutom på kvällarna då dom lagt sig men det är inte något jag tyckt vart ett problem. Jag går väldigt bra ihop med barnen, speciellt med den minsta då han aldrig haft någon mamma så antar att det kan vara därför han tyr sig mer till mig. Jag älskar dom, verkligen! Såklart är det väldigt tufft också och man önskar ibland att vi kunde få mer ensamtid men nu är läget som det är. Det jag tyckt vart mest jobbigt under tiden är tanken på hans ex, jag har jämfört mig och vårat förhållande väldigt mycket. Ibland känt mig som ingenting. Och det är inte hans fel, utan bara jag själv som tänkt alldeles för mycket onödiga tankar. Sen blev det inte bättre av att ju mer man var där ju mer la man märke till saker. Jag har behövt säga till honom om hennes personliga saker ibland. Det mesta är utrensat men jag kunde hitta småsaker ibland som jag kunde gå runt och störa mig på. Saker som han inte ens tänkte på. Han rensade ut badrumskåpet för ett tag sedan där det fanns kvar saker, tog ett tag innan jag sa till honom då jag känner mig dum på något sätt fast jag vet att jag måste sätta krav på honom, såklart. Såna saker har tärt på mig under tiden. Jag ska tillägga att jag inte bor där utan har en egen lägenhet men jag är hemma hos honom för det mesta, kan vara veckor i sträck. Nu är allt utrensat, eller ja. Inget jag kan se iallafall. Allt det där känns nu bättre, jag har kommit på att det är sååå viktigt att prata så fort det är något och det har jag gjort. Som sagt, allt går upp och ner och det har vart nära att skita sig ett par gånger men vi har kämpat vidare och i det stora hela är det jättebra mellan oss förutom lite dippar ibland. Men vore väl konstigt om det var perfekt i en situation som denna? Jag älskar honom så mycket och kan verkligen inte tänka mig någon annan. Jag ska tillägga att det är ganska stor ålderskillnad mellan oss, han är 39 och jag är 26. Så nu kommer vi till en fråga jag tänkt på mer den sista tiden. Jag vet att han är osäker på att i framtiden skaffa ett till barn. Frågan har kommit upp ibland och han säger att han varken kan säga bu eller bä. Jag förstår honom till hundra%, med tanke på allt han gått igenom och att han inte kan ge ett svar nu. Jag har sagt att tiden får utvisa och sedan inte tänkt så mycket på det utan istället fokuserat på vårat förhållande. Han vet att jag nångång kommer vilja ha ett eget barn och han säger att han får dåligt samvete över att inte kunna ge mig ett svar. Men jag har liksom inte brytt mig så mycket faktiskt, då det inte skulle ske förrens om 4-5 år, jag har nog tänkt att mycket kan ha förändrats till då. Men jag har nu börjat tänka mer på detta. Jag vill verkligen ha ett eget barn någon dag, nöjer mig inte med två bonusbarn. Vilket han skulle vara fullt förstående med. Jag är så rädd att det är här det kommer skita sig för oss. Jag ska ta upp detta med honom igen då jag känner att jag behöver veta om det är helt kört eller om det iallafall finns något hopp. Men vadå? Ska jag hitta någon annan då? Det är ju han jag älskar, vad ska man göra?
Finns det någon som suttit i samma sits? Skulle vara jätteintressant att prata med någon som också träffat någon vars ex gått bort, känns ibland som att jag är ensam i hela världen om denna situation.
Mvh