När skulle du presentera en ny för släkten?
Om du dumpade din fru på ett dåligt sätt, en fru som alla i din släkt älskade
Är det ens möjligt att presentera en ny?!
Om de inte är verkligen knepiga så måste det väl vara möjligt, det är knappast den nyas fel hur du har betett dig.
Men jag hade nog gett det ett par år efter skilsmässan iaf om det är ett inflammerat ämne.
Måste man smyga då?!
Alla ungar kommer fråga ååh vart är***** som dom älskade att leka med
Och det blir ju synd om. Den nya
Hon kommer aldrig kunna leva upp till exets nivå
Inte om Ett år inte om tio
Ska jag bryta kontakten med nya? Med familjen? Ta tbx frugan?!
Kommer ju aldrig kunna få en bra relation med nya och släkten....
Ingen idé försöka ens
Måste man smyga då?!
1år.
Jag är övertygad om att de kommer att älska den nya.
När ni är bjudna?
Annars får ni väl hålla er borta och inte våldsgästa folk.
Det är upp till dina släktingar och vänner att avgöra när / om de vill umgås med er.
Kommer ju aldrig kunna få en bra relation med nya och släkten....
Ingen idé försöka ens[/
[quote=79155882][quote-nick]Anonym (Vilgot) skrev 2018-10-21 15:41:39 följande:[/quote-nick]Kommer ju aldrig kunna få en bra relation med nya och släkten....
Ingen idé försöka ens
År? Om. Man redan efter en vecka vill visa hela världen den nya då?!
Alla ungar kommer fråga ååh vart är***** som dom älskade att leka med
Och det blir ju synd om. Den nya
Hon kommer aldrig kunna leva upp till exets nivå
Inte om Ett år inte om tio
Ska jag bryta kontakten med nya? Med familjen? Ta tbx frugan?!
Har du låtit dina barn träffa den du var otrogen med innan du ens brutit med frun? Osmakligt.
Fast det där stämmer ju inte... Så svartvitt är det aldrig. Framförallt kan du väl inte låt det där styra vem du lever ditt liv med.
Klart det finns olika mkt hinder att ta sig igenom beroende på situation, men nånstans måste man bara acceptera det och inse att tiden ibland är det enda som kan göra saker bättre.
Men när du säger att hon aldrig kommer kunna mäta sig mot ditt x isåfall.... stämmer det verkligen? På vilket sätt menar du? Det är väl dig hon ska va med, inte din släkt. Varför är det så viktigt att alla andra älskar den du vill va med?
Det måste du väl inte, men det är stor skillnad på att först låta släkten förstå att man har en ny person i sitt liv, mot att bara släpa med en för dem vilt främmande person på en storhelg utan förvarning.
Högtider kan vara ganska pressande på många sätt ändå så jag hade nog åkt till släkten ensam någon jul först, och sen förhört mig lite om vad de tycker om jag vill ta med min nya kärlek.
Nackdelen med att lämna för att man blir störtkär i någon annan och därför inte känner hur ont man har gjort sitt ex är att de andra som fortfarande har en relation med exet inte upplever den bubblan.
Jag lämnade en relation efter sex år och en förlovning pga en stor förälskelse och det var inte förrän ett år efteråt som jag kom ner från de rosa molnen och faktiskt förstod vad det gjorde med mannen jag lämnade. Så det blev lite av illamående och självrannsakan då en tid, även om han både reste sig och så småningom förlät mig.
Om det bara är släkten som är avig så kan du ju umgås med vänner och visa upp din nya och även ta dig tiden att upptäcka hennes vänner, men låta släkten vänta lite och göra dem nyfikna på henne istället. Det går nog bättre så än att bara tvinga ihop dem direkt.
Jag är övertygad om att de kommer att älska den nya.
Pratar om ungarna i släkten på nästa kalas!!!!
Alla säger att hon var det bästa som hänt mig och att jag begår ett stort misstag
Varför har alla släktens barn träffat den du är otrogen med innan du avslutat med frun?
Återigen: osmakligt.