• Pappa786

Har inte träffas mina barn från nov.17

Hej!

År 2017 bestämde jag mig att skiljas från min dåvarande fru. Hon ville inte att vi skiljas men vi hade helt olika personligheter som gjorde det svårt att kunna fortsätta leva ihop. Jag förklarade för henne att vi kan ha varsitt liv och skiljas men eftersom vi har gemensamma barn då vi kan vara som vänner. Det hon ville inte och efter jag sökte till skilsmässa blev hon arg och sade till mig att hon kan inte vänta 6 månader(Betänketid) och kommer förkorta den perioden. En vecka efter sitt tal lämnade hon bostaden när jag och min son varit i en restaurang och vecka efter hämtade hon vår son från dagis när jag varit på jobbet. 

Vi hamnade i tingsrätten och efter en låååååång väntetid fick hon ensamvårdnad och inget umgänge med barnen för mig. 

Är det så att man ljuga och vinna? 

Hon Polisanmält mig (Nov.2017) men ingen utredning skede. Hur skiljer socialen och tingsrätten sanningen från felaktiga anklagelser? Om det är svårt för tingsrätten eller socialen att tro på mig då varför låt de inte mig att bevisa att jag är inte den personen som min ex målade mig för.

Ingen skit tack.

• Svar på tråden Har inte träffas mina barn från nov.17
  • Tow2Mater

Man "hamnar" inte bara i tingsrätten. Innan dess ar det familjeratten dar ni forsoker komma overens, gick inte det? Hade du inget ombud som forde din talan i Tingsratten? Dok du bara upp i Tingsratten och litade pa att hennes ombud aven skulle ta tillvara dina intressen, eller hur gick det hela till?

• Långbenopluto

Fick hon ensam vårdnad PLUS inget umgänge för dig så är det nåt otroligt negativt i din värld eller med dig.

För inget umgänge är väldigt, väldigt ovanligt.

• GGN
    Salmiakk skrev 2018-10-22 06:50:37 följande:

Fick hon ensam vårdnad PLUS inget umgänge för dig så är det nåt otroligt negativt i din värld eller med dig.

För inget umgänge är väldigt, väldigt ovanligt.

Precis, det ska väldigt mycket till att barnen ska förlora sin pappa.
  • nernu

Jag vet ärenden där pappan utsatt mamma och barn för grovt våld och ändå fått någon form av umgänge. Så det är helt klart något som inte stämmer här.

• sextiotalist
    nernu skrev 2018-10-22 14:17:25 följande:

Jag vet ärenden där pappan utsatt mamma och barn för grovt våld och ändå fått någon form av umgänge. Så det är helt klart något som inte stämmer här.

Ibland så tycker jag man ska utgå från det ts skriver. Ja, självklart finns det kvinnor som kan ljuga så ögonen blöder och få sin historia att vara trovärdig, självklart finns det män som gör exakt samma sak.

Det är inte så svårt, en fd kollega till mig råkade ut för exakt samma sak, han fick inte träffa sina barn på över ett år och förlorade gemensam vårdnad, enbart baserat på lögner.
    Men han lyckades, tillsammans med en toppadvokat och en handläggare på familjerätten få till ett umgänge, sedermera gemensam vårdnad. Barnen ville inget annat än träffa sin pappa.
    Nu är barnen vuxna och har brutit helt med sin mamma (det gjorde det när de blev myndiga).
Svar på tråden Har inte träffas mina barn från nov.17