• Skitfrustrerad

Nu är jag trött på skiten!

Hej. Finns det någon där ute som kan ge mig lite stöttning och kärlek?

Åkte hem från jobbet idag pga illamående och kraftig yrsel. Höll på att svimma och fick sätta mig på huk på golvet en stund. Efter det kom illamåendet och att få i sig någon frukost var helt kört. Kaffe helt kört. De andras doftande mackor och ägg gjorde mig kräkfärdig.

Hade BiM igår men ingen mens i sikte. Förra veckan hade jag så ont i brösten, armhålorna och bröstvårtorna att det till och med var en plåga att åka bil. Råkade visst skälla ut sambon när han körde i ett gupp... ajdå.

Tog ett CB digital idag när jag kom hem. Negativt. Testade upp alla mina stickor från graviditetskollen förra veckan. Solklart negativa.

Sedan vi började försöka har jag fått nya symptom varje månad. Jag är trött på att vara skengravid. Trött på att tvingas gå hem från jobbet och förlora pengar. Känns helt ovärt när det aldrig blir ett plus!

Min mamma och min sambo som är dom som har tjatat mest om det här med barn (jag var motsträvig) ger lite till ingen stöttning. Tvärtom. Jag trodde dom skulle vara med mig på den här resan men dom är totalt oengagerade. Jag känner mig så jävla frustrerad och ensam.

Finns det fortfarande hopp för ett plus?

• Svar på tråden Nu är jag trött på skiten!
  • Skitfrustrerad
    Kakmonsterarg skrev 2018-10-22 11:36:17 följande:

Sök på meniers sjukdom (ofarlig)

Vad sjukt. Har haft lite strul med ena örat. Har migrän ibland. Har aldrig upplevt så här stark yrsel förut dock. Skulle kunna vara. Men alla på jobbet sa idag att jag såg blek och hängig ut så jag vet inte. Kan vara lågt blodtryck med. Hade det som ung.
  • Skitfrustrerad

Ingen som har några uppmuntrande ord att komma med? Ingen solskenshistoria? Inget minus som blev ett plus? Ingen hopplöshet som nästa månad blev hoppfullhet?

Ingen annan med falska gravidsymptom som också är less på att bli besviken varje månad?

Kom igen! Jag behöver människor som är eller har varit i samma sitts som jag! Var är ni?

• heyheymonkey

Jag är i PRECIS samma sits som du. :( Har tyvärr inga goda råd eller peppande ord. Sitter här och väntar in mensen och har precis varit iväg och köpt Rosenrot.

• Skitfrustrerad
    heyheymonkey skrev 2018-10-23 15:45:41 följande:

Jag är i PRECIS samma sits som du. :( Har tyvärr inga goda råd eller peppande ord. Sitter här och väntar in mensen och har precis varit iväg och köpt Rosenrot.

Vaknade imorse av en fruktansvärd mensvärk. Så det blev inget den här månaden heller. Sambon var i alla fall ovanligt stöttande och engagerad. Nu har vi gjort upp en plan för nästa försök.

Alltså jag trodde verkligen inte att jag skulle bli sån här. Helt besatt. Känner mig som en spelmissbruket som hela tiden väntar på den stora vinsten. Varje gång jag testar är det samma sak. Kanske den här gången! Men nej... Fattar inte hur kroppen kan lura en så mycket. Så ont som jag hade i brösten den här gången har jag aldrig haft i hela mitt liv.

Det värsta är att jag har en konstig känsla av att jag aldrig kommer bli gravid. Så har jag känt hela mitt liv. Jag hoppas jag har fel för för första gången i mitt liv vill jag verkligen.

När har du BiM?
  • heyheymonkey
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-23 23:32:56 följande:

Vaknade imorse av en fruktansvärd mensvärk. Så det blev inget den här månaden heller. Sambon var i alla fall ovanligt stöttande och engagerad. Nu har vi gjort upp en plan för nästa försök.

Alltså jag trodde verkligen inte att jag skulle bli sån här. Helt besatt. Känner mig som en spelmissbruket som hela tiden väntar på den stora vinsten. Varje gång jag testar är det samma sak. Kanske den här gången! Men nej... Fattar inte hur kroppen kan lura en så mycket. Så ont som jag hade i brösten den här gången har jag aldrig haft i hela mitt liv.

Det värsta är att jag har en konstig känsla av att jag aldrig kommer bli gravid. Så har jag känt hela mitt liv. Jag hoppas jag har fel för för första gången i mitt liv vill jag verkligen.

När har du BiM?

Min bästa vän har alltid trott att hon inte kan bli gravid, sen blev hon det ändå. Jag har också haft den tanken!! Så det där är nog en vanlig tanke tyvärr. Gud vad skönt att sin kille stöttar mer nu. <3 Bra att ni är två som kan stötta varandra.

Men vet du vad? Plötsligt gänder det. Min kropp lurade mig trots allt inte den här gången. ???? I dag är jag på BIM+5 OCH CB-testet visar 2-3 veckor gravid. Så sjukt!! Men jag kan inte riktigt glädjas på riktigt än. Så mycket kan hända fortfarande..

Snart är det din tur!!
  • Skitfrustrerad
    heyheymonkey skrev 2018-10-28 06:19:11 följande:

Min bästa vän har alltid trott att hon inte kan bli gravid, sen blev hon det ändå. Jag har också haft den tanken!! Så det där är nog en vanlig tanke tyvärr. Gud vad skönt att sin kille stöttar mer nu. <3 Bra att ni är två som kan stötta varandra.

Men vet du vad? Plötsligt gänder det. Min kropp lurade mig trots allt inte den här gången. ???? I dag är jag på BIM+5 OCH CB-testet visar 2-3 veckor gravid. Så sjukt!! Men jag kan inte riktigt glädjas på riktigt än. Så mycket kan hända fortfarande..

Men gud vad kul! Grattis!!! Förstår hur du känner, jag skulle nog också oroa mig men egentligen är det ju bara dumt. Händer det så händer det och inte mår man bättre för att man har gått och oroat sig för det.
    heyheymonkey skrev 2018-10-28 06:19:11 följande:

Snart är det din tur!!

Ja jag hoppas det!
  • UndrandeSökare
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-22 11:45:45 följande:

Men alla på jobbet sa idag att jag såg blek och hängig ut så jag vet inte. Kan vara lågt blodtryck med. Hade det som ung.

Det kan ju vara järnbrist också tänker jag, det kan man bli blek, hängig och yr av. Prata med din vårdcentral och be att få ta HB, järn och Ferritin (långtidsjärn/järndepå). Har man under 60 i Ferritin så har man järnbrist. Många kvinnor i fertil ålder har järnbrist. Om du har det, så köp receptfria Niferex 100mg eller receptfria Duroferon 100mg (båda är järntabletter och finns på Apoteket och Apotea.se).
Svar på tråden Nu är jag trött på skiten!