Anonym (Livsglad) skrev 2018-10-25 16:30:54 följande:
1) Du ljuger, väljer att utelämna viktiga fakta. Jag bedömer att du gör det i ett försök att misskreditera mig pga att du står inte ut med att jag inte håller med om allt du säger.
2) Sakfel av dig. Jag har överhuvudtaget inte nämnt "äganderätt". Inte heller har jag påstått något av det du försöker lägga i min mun. Återigen ett försök av dig att med en lögn misskreditera mig.
3) och 4) Ännu flera sakfel och lögner av dig. Jag har överhuvudtaget inte nämnt något om att man "FÅR" vara otrogen, inte heller att det beror på omständigheter, att båda har ett ansvar eller att båda skulle vara skyldiga. Tvärtemot vad du påstår har jag tydligt sagt att man gör ett eget val att vara otrogen eller att avstå. Var får du alla fantasier ifrån? Citera gärna exakt, tack!
5) Återigen samma sak, sakfel och lögn av dig. Du påstår saker som jag aldrig har sagt. Jag förmodar att du menar: "Det man inte vet mår man inte dåligt av". Detta är en vedertagen sanning oavsett om du gillar den eller inte. Du har hittills inte någon gång kommit med ett enda vettigt argument som skulle kullkasta denna gamla sanning.
Sedan är det mycket obegåvat av dig att blanda ihop detta med att du påstår att jag skulle gilla otrohet.
Det är en helt ogrundad och grov lögn. Jag har i detta sammanhang inte sagt något om rätt eller fel, bra eller dåligt.
6) Jag har klart och tydligt delgivit min åsikt: "otrohet inte bra
och mitt råd är att man bör försöka att avstå från att göra valet att vara otrogen."
Med detta som en förutsättning har jag sedan fört hypotetiska resonemang om otrohet.
Jag konstaterat att otrohet inte alltid och tvunget måste innebära ENBART negativa effekter.
T ex: Antag att min fru har varit otrogen. Jag säger då att det, hypotetiskt, skulle kunna innebära:
"Kanske har hon haft kul, fått bekräftelse, blivit lyckligare, blivit kåtare också med mig och vi har tillsammans fått massor av goda effekter som kan stärka vår kärlek och göra att hon har blivit mera kär i mig."
Kan du med absolut säkerhet hävda att dessa positiva effekter aldrig skulle kunna inträffa, inte för någon och inte under några som helst omständigheter?
Svara gärna tydligt vilken är din åsikt om detta.
I stället för att komma dragande med alla dina lögner och sakfel.
Om du ska komma med påståenden om vad jag har sagt så har jag och alla i tråden rätt kräva att du citerar korrekt!
Hahaha, ser att du kör med amma manipulativa retorik i denna tråd som alla andra.
1) Dina åsikter är varken fakta eller "sak" de är bara DINA åsikter. Så att påstå att du har fel är varken lögn eller sakfel.
2) I inlägg #20 skriver du såhär:
"
Man kan aldrig äga en annan människa. Man kan inte heller förhindra sin partner att vara otrogen.
Dessa fakta är liksom bara att acceptera.
Varför önskar de flesta av oss äga och varför ägnar vi oss åt att försöka äga vår partner och kontrollera hans/hennes liv?
Varför har vi så svårt att tillåta ett litet äventyr om det faktiskt inte negativt påverkar vårt förhållande? "
Alltså är det DU som ljuger om att du aldrig sagt något om ägarskap. Att du sitter och ljuger och dessutom anklagar andra för att ljuga säger allt om dig.
3) Ja du säger så ja, men 99% av dina inlägg är en enda lång rationalisering, normalisering och förminskande av otrohet. Så det blir lite svårt att tro på att du skulle tycka otrohet är fel. 99% är klart mer talande än 1%
4) Jag har redan sagt min åsikt om detta. Att du avfärdar det som lögner och sakfel gör inte det till en "icke åsikt". Dessutom är det DU som kommer med en massa påståenden som du sen kallar för fakta och "sanning" alltså är det upp till dig att bevisa att så är fallet