Hur kommer man över ens ex som skaffat en ny?
Hej, känner att jag behöver skriva av mig lite.
Det är så att mitt ex och jag blev ihop när jag var 15 (är 18) och har vart ihop 3,5 år fram och tillbaka. Under nästan hela vårt förhållande har han varit otrogen, sovit med andra, skrivit olämpliga grejer till andra. Vilket har gjort att vi har gjort slut väldigt många gånger men blivit ihop igen. Det har oxå lett till att jag blev väldigt svartsjuk och kunde bli arg för småsaker vilket jag insett nu efteråt att det var onödigt. Han har även slagit mig och dragit ner mig i backen när han blivit sur och det har jag aldrig berättt för någon, jag har bara tänkt att det är för han har adhd och det är därför han gör så. Nu för 4 månaders sen så gjorde vi slut eftersom jag hittade att han skrivit med massa tjejer på snapchat men jag ändå så har vi legat med varandra och träffat varandras föräldrar fram till för 3 v sen. Då jag började märka att något inte var som vanligt, han snapade inte lika ofta och bara kände att något var fel. Vi är inte ihop men ändå så bryr jag mig för det är bådas första förhållande och båda förlorade oskulden med varandra. Hur som helst så fixk jag reda på häromdagen att han legat med 2 tjejer under tiden vi legat med varandra oxå och att den ena tjejen håller han på med nu helt plötsligt. Det är så svårt och höra och se att hon lägger ut bilder på han när jag fortfarande är kär i han. Kan också tillägga att han också varit väldigt svartsjuk när jag inte svarat eller varit med någon under dessa 3v.
Så min fråga till er är hur man kommer över sitt ex? Allt känns så hopplöst och allt jag vill göra är att bara ligga med någon annan för att göra han svartsjuk men eftersom att han håller på med en annan nu så känner jag att han ändå inte kommer bry sig.
Tänker på han och hans nya tjej varje sekund och till och med drömt om honom, orkar inte må såhär mer, vad kan jag göra?